• 8.484.086 stemmen

Release datum: 22 september 2005

• Disney+ Bekijk via Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Criminal Minds

De show volgt een team van de FBI's Analystische Gedragseenheid (Behavorial Analasys Unit, BAU) in Quantico, Virginia. In de serie worden er moorden opgelost onder leiding van agent Aaron Hotchner. Criminal Minds onderscheidt zich van andere misdaadseries door zich op de misdadigers te richten en niet op de misdaad zelf.

Social Media

Seizoenen

Komt er een Criminal Minds seizoen 16?

Acteurs en Actrices

Alle Media

Meningen over Criminal Minds

EMBV_mm

maandag 14 oktober 2019
Criminal Minds seizoen 1 Criminal Minds, is een sterke serie die je helemaal pakt. Je komt er heel goed in te zitten en krijg het gevoel dat je zelf erin speelt.

Criminal Minds heeft een goede verhaallijn. Elke aflevering heeft een ander onderwerp/ moordzaak. De ene aflevering is sterker dan de andere. Er wordt goed geacteerd en de personages hebben elk hun eigen die je in elke aflevering wel even naar voren ziet komen. Hoewel je wel erg weinig te weten komen over hun prive-leven,en dat is jammer.

Lebarron

zondag 11 oktober 2020
Criminal Minds seizoen 1 Criminal Minds was een serie over een FBI eenheid genaamd Behavior Analysis Unit kortweg BAU. Een eenheid die zich inleeft in het gedrag van daders of zoals zij zeggen Unidentified Subject kortweg Unsub. Deze unsubs zijn geen winkeldieven maar o.a. seriemoordenaars, kinderlokkers en terroristen. Het ergste van het ergste dus. De eenheid wordt geleid door Aaron 'Hotch' Hotchner(Thomas Gibson). Zijn team bestaat uit techspecialiste Penelope García(Kirsten Vangsness, de piepjonge genius dokter Spencer Reid(Matthew Grey Gubler), persvoorlichtster Jennifer 'J.J.' Jerreau(A.J. Cook) en de twee FBI agenten Derek Morgan (Shemar Moore)en Elle Greenaway(Lol Glaudini). Ze worden versterkt door de oude rot en medeoprichter van de BAU Jason Gideon(Mandy Patinkin). De serie kent een origineel concept maar is uiteraard niet erg realistisch want hoewel de FBI inderdaad gebruik maakt van gedragsdeskundigen is dat meestal om de strafzaak te helpen. Een misdrijf voorkomen op basis van gedragsanalyse is veel lastiger omdat je moeilijk in iemands hoofd kan kijken. Dit hindert niet want het levert een vermakelijke serie op. Het grootste probleem dat Criminal Minds kende was dat bepaalde characters te weinig ontwikkeling kende en sommige te veel. J.J. en Morgan werden steeds meer de supercops die van alle markten thuis waren. Van psychoanalyse tot martiale arts. Terwijl Reid het slimme lulletje lampenkatoen bleef en García de excentrieke computernerd. Alsof ze met hun twee geen raad wisten. Criminal Minds begint goed maar uiteindelijk liepen de makers rond seizoen 5 vast door vertrekkende castmembers en daarom werden en er nieuwe characters geïntroduceerd werden die minder waren. ATTENTION: SPOILER ALARM!
Dat Greenaway werd ingeruild voor Emily Prentiss was prima. Dat Gideon werd ingeruild voor David Rossi(Joe Mantegna) ook maar vanaf seizoen 5 verlieten Prentiss en J.J. de show en kwam een hele reeks vervangers die geen blijvers waren zoals Jeanne Tripplehorn, Meta Holding en Jennifer Love Hewitt. Het stopte even toen Aisha Tyler als Tara Lewis er bij kwam en Prentiss en J. J. terugkeerde maar ultieme dieptepunt wat betreft nieuwe characters moest nog komen in de persoon van Luke Alvez, gespeeld door Adam Rodriguez, een acteur met bitter weinig uitstraling en bovendien een zeer irritante, lijzige stem. Het klinkt alsof hij voortdurend met een verstopte neus praat. Bovendien werd Criminal Minds slachtoffer van zijn eigen succes want er kwamen twee spin-offs Suspect Behavior en Bevond Borders. Hierdoor droogde de creativiteit in scenario's te snel op en werd het al snel een herhaling van zetten en daarmee zette het verval in. Vanaf seizoen 12 scoort de serie maar een 1,5 * en daarvoor gemiddeld tussen de 4 en 2,5 *. Dat kwam omdat in dat seizoenATTENTION: SPOILER ALARM!
boegbeeld Thomas Gibson de show verliet wegens een conflict met de producers en Adam Rodriguez erbij kwam in plaats van Derek Morgan. Dat was voor mij het moment dat serie begon te beschimmelen, daar kon zelfs de komst van Daniel Henney, die als enige uit het gecancelde Beyond Borders werd overgeheveld, in seizoen 13 niets aan veranderen. Criminal Minds is achteraf bezien een serie die te ver over zijn hoogtepunt is doorgegaan, jammer! Een krappe 3* voor de serie in totaal.
avatar van arevee

arevee

dinsdag 4 december 2018
Criminal Minds seizoen 1 Ik blijf het kijken, omdat het zo nu en dan nog behoorlijk bruut durft zijn maar echt goed is het niet, acteerprestaties zijn om te huilen, de "filosofische" uitspraak in iedere aflevering is om te lachen (en wordt ook nauwelijks wat mee gedaan), realisme is vaak ver zoek. Enfin erg matig, maar toch blijf ik kijken om één of andere reden :p .