Mijn Series +

Criminal Minds - Seizoen 1 (2005-2006)

Canada / Verenigde Staten
Drama / Misdaad

ontwikkeld door Jeff Davis
met Mandy Patinkin, Thomas Gibson en Lola Glaudini

De show volgt een team van de FBI's Analystische Gedragseenheid (Behavorial Analasys Unit, BAU) in Quantico, Virginia. In de serie worden er moorden opgelost onder leiding van agent Aaron Hotchner. Criminal Minds onderscheidt zich van andere misdaadseries door zich op de misdadigers te richten en niet op de misdaad zelf.

1. Extreme Aggressor
  20. Charm and Harm
  21. Secrets and Lies
  22. The Fisher King (1)
avatar van CorvisChristi
Huh?? Wat een lage stemmen hier. Niets mis met deze serie hoor. Erg donker en bij vlagen best spannend. Naarmate de seizoenen vorderen, wordt het wel steeds grimmiger, soms tegen het horro-achtige aan, maar ik mag het wel.
Enige nadeel vind ik dat de hoofdpersonages stuk voor stuk nooit écht eens in extreem gevaar verkeren (op een aantal uitzonderingen na dan), wat uiteindelijk wellicht voor noodlottige taferelen zou kunnen zorgen. Het zijn niet de meest veilige situaties waar ze zich in verkeren namelijk...
Voor de rest gewoon een erg fijne serie.

avatar van tbouwh
CorvisChristi schreef:
Voor de rest gewoon een erg fijne serie.

Gebeurt echt wel hoor, zo is er in seizoen 6 een hele verhaallijn rondom agent Prentiss, zien we in ik meen seizoen 2 de ontvoering van Agent Reid, en hebben we in seizoen 5 een verhaallijn rondom het gezin van Agent Hotchner.

avatar van CorvisChristi
Dat klopt ook tbouwh. Ik vermelde ook dat er een aantal uitzonderingen zijn. En degene die je benoemt horen daarbij. Dat zijn ook meteen de uitschieters.

avatar van ZAP!
Wel flink wat van gezien, maar welke precies...? Vanwege het onderwerp en daaraan verwante zaken (voor mij) wel interessant en 'aantrekkelijk', maar de characters boeien niet al te veel. Doet mij denken aan die oude serie 'Profiler' (aan de spreadsheet toegevoegd!), maar ook dat was - dacht ik - niet al te sterk verder.

avatar van arevee
Ik blijf het kijken, omdat het zo nu en dan nog behoorlijk bruut durft zijn maar echt goed is het niet, acteerprestaties zijn om te huilen, de "filosofische" uitspraak in iedere aflevering is om te lachen (en wordt ook nauwelijks wat mee gedaan), realisme is vaak ver zoek. Enfin erg matig, maar toch blijf ik kijken om één of andere reden .

avatar van EMBV
Criminal Minds, is een sterke serie die je helemaal pakt. Je komt er heel goed in te zitten en krijg het gevoel dat je zelf erin speelt.

Criminal Minds heeft een goede verhaallijn. Elke aflevering heeft een ander onderwerp/ moordzaak. De ene aflevering is sterker dan de andere. Er wordt goed geacteerd en de personages hebben elk hun eigen die je in elke aflevering wel even naar voren ziet komen. Hoewel je wel erg weinig te weten komen over hun prive-leven,en dat is jammer.