• 8.985.604 stemmen

Hatfields & McCoys (2012)

Western / Drama | Miniserie

Show titel: Hatfields & McCoys

Genre: Western / Drama

Ontwikkeld door: Nancy Dubuc, Dirk Hoogstra en Leslie Greif

Met: Kevin Costner, Bill Paxton en Matt Barr

Datum van release: maandag 28 mei 2012

Eerst uitgezonden op: History (Verenigde Staten)

Plot Hatfields & McCoys

Op ware gebeurtenissen gebaseerde miniserie over een befaamde familieruzie die bijna een oorlog tussen de staten Kansas en West-Virginia veroorzaakte. Devil Anse Hatfield en Randall McCoy zijn twee goede vrienden uit de Burgeroorlog die thuis terugkeren op de grens tussen Kansas en West-Virginia aan de TugRiver. Misverstanden en spanningen lopen steeds verder op en leiden tot hevige gewelddadige uitspattingen, mede door een romance tussen twee jonge leden van beide families.

28 mei 2012 (1 uur en 42 minuten)

De familievete ontstaat wanneer een Hatfield een McCoy vermoordt en de dochter van Randall McCoy een verboden liefdesrelatie krijgt met de zoon van "Devil"Anse Hatfield.

29 mei 2012 (1 uur en 36 minuten)

Wanneer de McCoys de jongere broer van Anse vermoorden, gaan de Hatfields op pad om bloedig wraak te nemen. Al snel worden vrienden, buren en anderen deelgenoot van de vete. Alle vijandelijkheden tussen de Hatfields en McCoys brengen West Virginia en Kentucky naar de rand van een burgeroorlog.

30 mei 2012 (1 uur en 28 minuten)

De aanvallen van Bad Frank drijven de belegerde Hatfields dieper de bergen in. De impulsieve Johnse richt zijn pijlen op een andere McCoy-vrouw. De meedogenloze Nancy McCoy bespiedt de Hatfields. De vete leidt tot een enorme strijd op Nieuwjaarsdag.

'Devil' Anse Hatfield

William 'Cap' Hatfield

Jim McCoy

Tolbert McCoy

hatebreeder

Hier ben ik wel bemieuwd naar, binnenkort maar eens kijken. Mensen hier die dit gezien hebben en zoja is het wat?

hatebreeder

Afgelopen dagen deze mini serie bekeken die vrij degelijk was. Te bedenken dat dit gebaseerd is op ware gebeurtenissen maakt het extra indrukwekkend. In het begin vond ik de serie wel wat lastig te volgen omdat je soms niet weet wie bij welke familie hoort. Dat werd gelukkig later beter. Ondanks dat de serie vrij degelijk was had ik er nog wel iets hogere verwachtingen van aangezien de serie op imdb een hoge score krijgt. Ik hou het op 3,5 ster.

Hmm... nog niet gezien, maar misschien dat ik deze dan ook maar eens moet gaan bekijken zuurkool. Krijgt op IMDB inderdaad een bijzonder hoge waardering.

Shaky schreef:

Ja persoonlijk vind ik een 8 wel iets overdreven maar het is zeker wel een degelijke serie. De serie laat vooral de waanzin zien die ruzies tussen families kunnen veroorzaken. Het begint met iets 'kleins' en het wordt van kwaad tot erger.