• 8.347.778 stemmen

Release datum: 2 mei 2018

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Cobra Kai

Cobra Kai speelt zich af 30 jaar na de gebeurtenissen van het All Valley Karatetournooi in 1984. Johnny Lawrence staat op het punt om zijn beruchte Cobra Kai karate dojo te heropenen. Dit zorgt er voor dat zijn oude rivaliteit met Daniel LaRusso weer opspeelt, die zijn leven probeert te leiden zonder zijn mentor Mr. Miyagi.

Social Media

Seizoenen

Komt er een Cobra Kai seizoen 5?

Acteurs en Actrices

Meningen over Cobra Kai

avatar van legian

legian

vrijdag 4 september 2020
Cobra Kai seizoen 1 In een ver, ver verleden heb ik The Karate Kid wel eens gezien. Maar onthouden heb ik die allerminst. De aankondiging voor een vervolg serie heb ik dan ook lekker aan mij voorbij laten gaan. Maar na het zien van de trailer (die best vermakelijk is) van de week dat het geheel nu op Netflix te vinden is. En het feit dat ik de tijd toch wat moet vullen in mijn vakantie. Heb ik dit seizoen maar eens aangezet. En ik heb me daar bijzonder mee vermaakt.

Al vrij snel valt op dat de serie vooral met met veel liefde en plezier gemaakt is. Het gebruik van de oude beelden en de vele verwijzingen (die vooral de fans van de films op zullen vallen), zorgen voor een nostalgische sfeer vol herkenning. Wat word doorgezet in de twee hoofdpersonen Johnny en Daniel. Beide zijn doorgegaan met hun leven, maar waar de een iets opgebouwd heeft en meegegaan is met de tijd teert Johnny vooral op zijn verleden. Iets dat beide niet echt achter zich hebben kunnen laten. Het levert enkele leuke momenten op. Beide hebben ze ook met hun problemen te maken, waarbij vooral Johnny erg interessant is qua ontwikkeling.

Ook de nieuwe generatie doet het niet onaardig. Hoewel je daar wel voldoende tienerdrama kan verwachten. Het zorgt wel voor enkele leuke conflicten. De zoon van Johhny die bij Daniel in de leer gaat, Daniels dochter die date met Miquel van Cobra Kai waar haar vader weer een bloed hekel aan heeft. Aangevuld met het nodige high-school drama en pesterijen. Het klinkt erg cliché en dat is het eigenlijk ook. Maar de uitwerking is strak en leuk genoeg om te blijven boeien. Dat kom voornamelijk door de grote snelheid en prima mix van drama, emotie en humor en personage's die daadwerkelijk diepgang tonen en niet zo zwart/wit zijn.

Het is een erg vermakelijke serie die me eigenlijk wel verrast heeft. Mijn verwachtingen waren niet bijzonder hoog, maar ze weten het met alle cliché wel goed te brengen.
avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

zaterdag 2 januari 2021
Cobra Kai seizoen 3 Ik heb in minder dan een week alle drie de seizoenen bekeken, dan kan je wel raden hoe enorm goed ik dit vind. Doodzonde dat ik er al doorheen ben, ik zou graag nog drie seizoenen nu willen bingewatchen. Cobra Kai doet echt bijna alles goed wat ik in een serie zoek.

De personages zijn geweldig, zeker nu ze in de drie seizoenen volop worden uitgediept, waardoor je van ieder wel de beweegredenen snapt. Zelfs de kwaadaardige Kreese heeft een geweldig verhaal achter zich, met zijn tijd in Vietnam. Wat seizoen 3 ook goed doet is wat minder het puberdrama op plaats 1 zetten, waar het vorige seizoen een tikje last van kreeg. We zien minder scènes op school. Die oninteressante Aisha doet dit seizoen niet mee. Robby heeft een groot deel van het seizoen een bijrol. Ik vind het goede keuzes. De focus ligt hier op twee verhalen. De nasleep van het grote schoolgevecht en de tirannie van de Cobra Kai dojo. Misschien wordt het langzamerhand wel erg over de top, want in feite is het gewoon een zwaar criminele bende die mensen aftuigt, die in winkels stelen, die bedreigen, plunderen en genadeloos slachtoffers maken, maar het toch werkt dit hele gedoe gewoon wel.

En ook Daniel en Johnny zijn nog steeds super. Daniel heeft zijn beste stukken in Japan, waar hij zichzelf weer leert kennen en mooie ontmoetingen met oude bekenden heeft en Johnny is gewoon met afstand het leukste personage uit de reeks. Hij is een fossiel van het verleden die aan wil haken in het heden. Zijn Facebookgedrag is bijvoorbeeld erg leuk. Ook leuk dat ze Ali weer een rol in de reeks hebben gegeven. De makers hebben gewoon zo'n geweldig gevoel voor nostalgie, dat is bijna ongekend. Sterker, ik ken geen enkele reboot van een oude serie of reeks die dit zo goed beheerst als Cobra Kai. Het einde laat weer genoeg ruimte open voor nieuwe verhalen (al blijft het wel erg ongeloofwaardig dat Eli de hanenkam-kneus plots in kamp Miyagi komt) en ik baal als een stekker dat ik moet wachten op seizoen 4. Ik ben bang dat we dit pas ergens in 2022 weer krijgen. Bleh.

Theo58

zaterdag 9 januari 2021
Cobra Kai seizoen 2 Eerste serie was nog aardig.
Maar 2de serie is een soap puberdrama in het kwadraat. Slecht geacteerd. Herhaling van zetten. Totaal geen enkele serieuze poging om een beetje actie en drama neer te zetten. Dat netflix hier zelfs 3 series uit perst is een wonder.
avatar van Uier

Uier

vrijdag 4 september 2020
Cobra Kai seizoen 2 Helemaal met bovenstaande eens. Jammer, 1e seizoen was top.