• 8.985.921 stemmen

Genre: Drama / Komedie

Ontwikkeld door: Josh Heald, Hayden Schlossberg en John Hurwitz

Met onder meer: William Zabka, Xolo Mariduena en Ralph Macchio

Release datum: woensdag 2 mei 2018

Eerst uitgezonden op: YouTube Red (Verenigde Staten)

Plot Cobra Kai

Cobra Kai speelt zich af 30 jaar na de gebeurtenissen van het All Valley Karatetournooi in 1984. Johnny Lawrence staat op het punt om zijn beruchte Cobra Kai karate dojo te heropenen. Dit zorgt er voor dat zijn oude rivaliteit met Daniel LaRusso weer opspeelt, die zijn leven probeert te leiden zonder zijn mentor Mr. Miyagi.

Daniel LaRusso

Meningen over Cobra Kai

avatar van FlorisV

FlorisV

zondag 24 november 2019
Cobra Kai seizoen 1 Bijzondere serie. Rivalen uit een meer dan 30 jaar oude film, The Karate Kid, keren terug met dezelfde acteurs om hun vete verder op te pakken. De humor is spaarzaam gedoseerd maar altijd raak. Verder zijn veel karakters vrij goed uitgewerkt, niemand is zwart wit. Het maakt dus ook niet zo uit voor wie je sympathie hebt, Johnny of Daniel (ik heb het eigenlijk voor allebei en dat is een compliment voor de serie). Het tienergehalte is soms te hoog en wordt helaas iets opgevoerd in de loop van het seizoen. De fijnste scenes zijn toch altijd met Johnny of Daniel. Daar staat verder bovendien tegenover dat de serie allesbehalve politiek correct is. Er wordt hier en daar goed de draak gestoken met bravere series en de snowflake generatie. Er worden eigenlijk twee levenshoudingen tegenover elkaar gezet, de aggressieve van Cobra Kai en de meer vreedzame, harmonieuze die de reeds overleden Miyagi onderwezen heeft. Zonder dat er met een vingertje wordt aangewezen wat goed of fout is, daar mag je zelf gelukkig over nadenken. Iedereen maakt fouten en heeft goede en slechte kanten. Het tempo ligt vrij hoog, er worden behoorlijke sprongen gemaakt hier en daar. De afleveringen duren ook maar een half uurtje maar meestal gebeurt er vrij veel. Niet teveel geleuter en rekwerk, zeer verfrissend. De karate is verder prima in beeld gebracht maar verwacht geen karrevrachten met actie. De ontwikkeling van de karakters is waar het meeste aandacht wordt besteed. En gelukkig zijn er ook nog personages die weinig moeten hebben van karate en het nodige kunnen relativeren. Want uiteindelijk is het ook een sport waarbij 1 smeerlap met 1 overtreding zo je knieschijf voor de rest van je leven verrot kan maken, zoals iemand die ik kende mij vertelde.

Lebarron

vrijdag 3 juli 2020
Cobra Kai seizoen 1 Cobra Kai is het vervolg op de Karate Kidtrilogie. Daniel-San is nu volwassen en dankzij de wijze lessen van Mr Miyagi is hij inmiddels een succesvol zakenman geworden met meerdere dealerships. Hij is gelukkig getrouwd en heeft twee kinderen. Zijn plaaggeest uit deel 1 Johnny Lawrence is het een stuk minder vergaan. Johnny op zijn vriendelijkst gezegd een loser geworden. Johnny woont in een crappy flatje waar hij zijn dagen voornamelijk slijt met drinken en denken aan het verleden toen hij King Of The Hill was en Ali nog zijn vriendinnetje was. Om de kost te verdienen is hij klusjesman maar hij is voornamelijk van 12 klussen 13 ongelukken. Wanneer zijn auto total loss gereden worden wordt zijn auto bij de garage van Daniel gebracht. Hierdoor komen de twee weer bij elkaar op de radar en dat is de start van nieuwe gebeurtenissen. Cobra Kai is vooral een weerzien met alle oude bekenden.De producers halen werkelijk iedereen die een rol van betekenis heeft gehad in de Karate Kid films terug van Daniels moeder tot John Kreese! Mr Miyagi en Sato alleen niet aangezien beide acteurs overleden zijn. Dit maakt het voor fans van de films een feest van herkenning maar tegelijk hebben ze ook voldoende nieuwe acteurs gecast om het niet een simpele herhaling van zetten te doen worden. De serie Cobra Kai is daarom zeer geslaagd en zelfs als je nooit een Karate Kidfilm hebt gezien is hij prima te volgen. Aanrader!

Theo58

zaterdag 9 januari 2021
Cobra Kai seizoen 2 Eerste serie was nog aardig. Maar 2de serie is een soap puberdrama in het kwadraat. Slecht geacteerd. Herhaling van zetten. Totaal geen enkele serieuze poging om een beetje actie en drama neer te zetten. Dat netflix hier zelfs 3 series uit perst is een wonder.
avatar van Uier

Uier

vrijdag 4 september 2020
Cobra Kai seizoen 2 Helemaal met bovenstaande eens. Jammer, 1e seizoen was top.