ad
  • 8.079.822 stemmen

Cobra Kai - Seizoen 2 (2019)

Show titel: Cobra Kai

Seizoenen: 3 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: woensdag 24 april 2019

• Netflix Bekijk seizoen 2 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Cobra Kai

Afleveringen Seizoen 2 (2019)

1. 1. Mercy Part II

Ondanks de overwinning van Cobra Kai, wil Johnny met zijn dojo een nieuwe weg inslaan. Daniel opent zijn eigen school met twee leerlingen: Sam en Robby.

2. 2. Back in Black

Daniel helpt Sam en Robby balans te vinden terwijl hij op zijn werk een verkoopactie leidt. Johnny maakt indruk op Kreese met een creatieve, riskante trainingstechniek.

3. 3. Fire and Ice

Als Miguel erachter komt wie Robby echt is, erkent Johnny dat hij als vader heeft gefaald. Daniel geeft een demonstratie op een festival om leerlingen te werven.

4. 4. The Moment of Truth

Daniel wil opnieuw promotie maken voor Miyagi-Do, maar Cobra Kai trekt alle aandacht. Johnny vermoedt dat Kreese overdrijft over zijn vroegere prestaties.

5. 5. All In

Nadat Eli in het winkelcentrum met Demetri heeft gevochten, helpt Daniel Demetri om zelfvertrouwen te krijgen. Johnny ontdekt dat Robby samenwoont met Daniel.

6. 6. Take a Right

Daniels nieuwe leerlingen leren hoe ze hun onderlinge problemen kunnen oplossen. Johnny gaat op een roadtrip met oude vrienden. Kreese ondermijnt hem in de dojo.

7. 7. Lull

De senseis experimenteren met ongewone trainingstechnieken. Johnny ontdekt wat Kreese zijn leerlingen leert. Daniels passie voor Miyagi-Do brengt zijn bedrijf in gevaar.

8. 8. Glory of Love

De geheime romance tussen Sam en Robby wordt heviger. Daniels relatie met Amanda blijft afstandelijk. Johnny probeert een dating-app uit.

9. 9. Pulpo

Johnny en Daniel komen elkaar tegen in een restaurant en sluiten onverwacht een wapenstilstand. Op een feest lopen de spanningen tussen hun leerlingen op.

10. 10. No Mercy

Op de eerste schooldag leidt de vete tussen Tory en Sam tot een knokpartij tussen karategroepen in de gangen van West Valley High.

avatar van Thomas83

Thomas83

Seizoen 1 voelde alsof het nog redelijk de zelfde toon en sfeer van de film op wist te roepen. Inmiddels is Cobra Kai wat meer zijn eigen serie geworden. De openingsscène is direct een goed voorbeeld. Leuk dat Kreese terug is, maar het voelt niet echt als The Karate Kid met die muziek en cinematografie. Ook vind ik de nostalgie en verwijzingen naar veranderde tijden inmiddels geforceerd aanvoelen. Het is ook allemaal een stukje minder zelfbewust geschreven allemaal.

Om eerlijk te zijn heb ik zelfs het gevoel dat er maar weinig gebeurt. De verhaallijn van Robby's thuissituatie is puur melodrama. De populariteit van Cobra Kai en Daniel wordt tot op het ongemakkelijke opgepompt.

Aflevering zes is nog wel een mooie aflevering. Weinig verrassend dat deze vooral om Johnny draait , als hij met zijn oude vrienden van Cobra Kai een roadtrip maakt als soort van afscheid voor Tommy die op sterven ligt. 2.5*.

avatar van FlorisV

FlorisV

Hoewel ik vind dat er wel genoeg gebeurt wordt er ook erg veel geforceerd, zo heeft iedereen opeens een relatie en wordt daar te veel over geneuzeld, het wordt ook teveel een standaard tienerserie met de gebruikelijke soap in plaats van de frisse wind tegenwind tegen politieke correctheid waar het mee begon. De genuanceerde blik op beide kampen houdt het wel boeiend en de spanning ertussen neemt flink toe. Al met al toch wat minder dan het eerste seizoen.

avatar van FlorisV

FlorisV

Toch benieuwd of Elizabeth Shue in het derde seizoen komt. Vermoed van wel, het is uit met de moeder van Miguel en Shue komt niet meer terug in The Boys.

avatar van feenah

feenah

Wow. Hoe leuk het eerste seizoen was, zo een clichématige soap is deel 2. Voorspelbaar en eerder neigend naar dingen als Beverly Hills 90210, Melrose Place en, als het onderwijzend maatschappelijk vingertje bovenkomt, 7th Heaven. Jesus.

avatar van Uier

Uier

Helemaal met bovenstaande eens. Jammer, 1e seizoen was top.

avatar van legian

legian

Zo leuk en verrassend als het eerste seizoen was, zo cliché matig is het tweede seizoen. feenah vergelijkt het terecht als een clichématige soap, en daar wil ik nog high-school drama aan toevoegen. Want dat heeft toch wel het grootste aandeel dit seizoen. Ik begrijp dat ze de nieuwe generatie willen pushen, maar deze zijn nergens zo interessant als de oude. Alleen Miquel en Robby komen nog enigszins in de buurt, vooral omdat ze beide een mix zijn van Daniel en Johnny. Beide zijn zoekende en leren gaandeweg steeds meer over zichzelf. Helaas wordt dat voornamelijk gedaan middels de clichématige high-school drama. Wat na het zoveelste nutteloze conflict aardig saai wordt.

Toch ben ik niet zo negatief als hierboven, wat voornamelijk komt door Johhny. Hij is veruit het meest interessante en boeiendste personage van de serie. Na het gevecht van seizoen 1 heeft hij door dat hij vooral Kreese zijn leer heeft doorgegeven. Dit seizoen probeert hij dan ook vooral dat te veranderen en te verbeteren. Zowel in zijn leer als in zijn leven. Maar met de komst van Kreese is dat natuurlijk gedoemd te falen. Het zorgt voor enkele mooie en interessante momenten. Vooral aflevering 6 en het einde zijn sterke momenten. Maar ook de momenten dat hij zich waagt aan moderne techniek en dating zijn leuk.

Het seizoen eindigt wel weer sterk, maar bouwt daar op een matige manier naar op. Voor mij blijft Johnny erg interessant en Daniel in wat mindere mate. Alleen hoop ik dat ze de melodrama van de tieners flink verminderen. Want er is geen enkele logische reden dat iedereen maar in de aanval gaat aan het eind. Wat dan nog helemaal schrijnend is dat iedereen een oude maat heeft die nu aan de andere kant staat. Vooral richting het einde nemen dit soort momenten toe. Tevens mogen ze van mij ook wel wat wereldse logica toevoegen. Want waarom Anoush niet naar de politie gaat voor aanranding door Johnny ontgaat mij. Helemaal gezien dat wel gebeurde in de serie opening. Het zijn juist dat soort dingen die aantonen dat er wel echte gevolgen zijn. Nu lijken ze alles maar te kunnen doen.

Uiteindelijk heb ik me er prima mee vermaakt. Helaas is het nergens zo sterk en leuk als het eerste seizoen.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Inmiddels ben ik op de helft van dit tweede seizoen, en zelf vind ik dit tot nu toe nog beter dan het eerste seizoen. Het acteerwerk is veel beter dan in het eerste seizoen, en bovendien weet het verhaal me nog wat meer te boeien.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Seizoen 2 inmiddels afgerond. In tegenstelling tot (veel) anderen vond ik dit tweede seizoen nog wat leuker dan het eerste seizoen. 4 sterren.

avatar van Dida_mm

Dida_mm

Fantastische serie! Een heerlijk nostalgisch gevoel brengt de serie naar boven. Ja het plot doet ietwat soap achtig aan, maar de serie mixt dit met humor en een knipoog. De serie weet wat het is en neemt zichzelf niet altijd serieus. Dat maakt dit zo goed. Op naar seizoen 3!

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Geweldig zeg! Cobra Kai seizoen 2 haalt niet dat torenhoge niveau van het eerste seizoen, daarvoor zitten er wat echte minpunten aan deze reeks, maar het was weer tien aflevering genieten van drama, emotie, sentiment en spanning. Het goede aan dit seizoen is dat iedereen wel in seizoen 1 is geïntroduceerd, waardoor de focus meer op het verhaal kan liggen. Nieuwkomers zijn Kreese, de oude sensei van Johnny bij Cobra Kai, en Tory, een tiener die zich mengt in het puberleven van de scholieren van deze reeks. Kreese is wel een goede toevoeging, duidelijk zo kwaadaardig dat Johnny er weer goed uit begint te zien als persoon. Bizar trouwens dat de acteur die hem speelt, Martin Kove, alweer 74 is. Hij heeft nog een imposant uiterlijk. Tory is een beetje een karikatuur en voegt eigenlijk weinig toe, op 2 scènes na met een drinkwedstrijd en met het grote eindgevecht. Verder moest ze vooral extra rivaliteit tussen Miguez en Robby opwekken.

Tory is dan ook een beetje een synoniem aan wat me dit seizoen een beetje tegen staat aan deze reeks en dat is dat het wel heel erg de dramakant van het puberen op gaat. Dat zat ook al voldoende in het eerste seizoen, maar hier slaan ze een tikje door. Iedereen heeft wel iemand waar ze of verliefd op zijn, een relatie mee hebben of haten. Het meest beroerd uitgewerkt vind ik wel de transformatie van Eli/Hawk, de loser met de enorme hanenkam. Dat laatste ziet er overigens zo belachelijk uit dat je hem als persoon al niet meer serieus kan nemen en zijn gedrag is ook veel te absurd. Dat zijn oude vriend Demetri hem compleet voor schut zet na flink getreiterd door hem te zijn op het feestje was wel weer een leuk moment, maar verder sloeg het wel door.

De focus lag in de films en in het vorige seizoen nog op de rivaliteit tussen Johnny en Daniel en dat zakt een tikje weg, maar is gelukkig nog wel genoeg aanwezig als ze beiden een dojo hebben en elkaars vechters weg willen kapen. En uiteraard zijn er op privévlak een hoop misverstanden. Soms dacht ik wel, als je gewoon even met elkaar praat kom je er beiden achter dat een verhaal niet klopt en was het opgelost geweest. Maar dan was dit vermoedelijk een saaie serie geweest. Ik vind William Zabka echt fantastisch als Johnny. Hij is een loser, maar tegelijkertijd ook best een goed mens en iemand die zich wil verbeteren. Ralph Macchio is ook nog steeds prima als Daniel, maar die rol neigt soms teveel naar mister perfect, waardoor de sympathie bij Johnny komt te liggen.

Het einde van het seizoen levert nog wel een hoop vuurwerk op, met best een tof groot gevecht op school met enorme gevolgen. En Kreese werkt Johnny uit zijn eigen Cobra Kai. Mijn vermoeden is dat Daniel en Johnny tegen wil en dank samen gaan werken om Kreese te verjagen en dat de terugkeer van Ali weer voor extra rivaliteit zal zorgen, aangezien ze beiden op haar verliefd waren. Ondanks de minpunten kijk ik enorm naar seizoen 3 uit. Heerlijk dat ik dit weekend meteen verder kan kijken aangezien dit vandaag op Netflix is gezet. Het blijft een geweldige serie die nog steeds de juiste snaar raakt. Elk 80's liedje slaat aan, de personages zijn tof en het is gewoon een serie met weinig poespas en gekke plottwists. Gewoon zoals een serie ook wel eens mag zijn.

Theo58

Eerste serie was nog aardig.

Maar 2de serie is een soap puberdrama in het kwadraat. Slecht geacteerd. Herhaling van zetten. Totaal geen enkele serieuze poging om een beetje actie en drama neer te zetten. Dat netflix hier zelfs 3 series uit perst is een wonder.

avatar van Corcicus

Corcicus

• 1902 berichten

Waar het eerste seizoen nog wat kon teren op oude glorie en nostalgie, gaat het in dit tweede luik pijlsnel bergaf. Tienerdrama waar je als volwassen vent ongemakkelijk van wordt.

avatar van cdman19800

cdman19800

Jammer dat ze er een echt kinderserie van maken die nog weinig raakvlak heeft met de films.

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Vind juist dat er constant raakvlakken zijn met de films. Ietsjes minder dan eerste seizoen.