• 8.985.277 stemmen

Genre: Fantasy / Drama

Ontwikkeld door: Alan Ball

Met onder meer: Anna Paquin, Stephen Moyer en Alexander Skarsgård

Release datum: zondag 7 september 2008

Eerst uitgezonden op: HBO (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk via HBO Max

Plot True Blood

Vampieren zijn 'uit de kist' gekomen dankzij de ontwikkeling van synthetisch bloed door een Japans bedrijf. Mensen zijn voor vampieren nu niet langer nodig als voedselbron en de wereld probeert een balans te vinden in het samenleven van mensen en vampieren. De telepathische serveerster Sookie Stackhouse en de vampier Bill Compton ontmoeten elkaar in Bon Temps, Louisiana en worden op slag verliefd op elkaar.

Komt er een True Blood seizoen 8?

Sookie Stackhouse

Arlene Fowler

Meningen over True Blood

Leno_mm

vrijdag 24 november 2017
True Blood seizoen 6 De koek was al even op in deze net iets te soapachtige serie. Hauer trekt als altijd iedere scene naar zich toe en is een lichtpunt in dit verder matige seizoen. Jammer dat O'Hare (Russell Edgington) niet meer mee doet, redder van voorgaande seizoen.

Dr channard_mm

woensdag 9 november 2016
True Blood seizoen 1 De eerste drie afleveringen kreeg ik met moeite uitgekeken. Zware accenten, onzinnige en onintelligente dialogen en heel traag met nadruk op een zweverige liefde tussen 'mens' en vampier. Maar daarna begon er wat meer mysterie te komen en vond ik de eerste drie seizoenen uiterst verslavend. Het eerste seizoen was meer een 'who done it' , het tweede was walgelijk maar uiterst vermakelijk en in het derde seizoen waren zowel plot als zijtakken enorm vermakelijk. Daarna begint de serie echter zijn draad te verliezen. Het werd trager en de makers wisten precies niet meer zo goed wat ze met al die personages moesten aanvangen. Hierdoor werden de side-plots minder interessant. Het vierde en vijfde seizoen was dan wel nog vermakelijk, het zesde had zijn momenten maar het zevende mochten ze van mij gerust weglaten. Toch nog een 3,5 dankzij de drie zeer goede eerste seizoenen.