• 8.978.860 stemmen

Genre: Drama / Mystery

Ontwikkeld door: Nic Pizzolatto

Met onder meer: Mahershala Ali, Woody Harrelson en Kali Reis

Release datum: zondag 12 januari 2014

Eerst uitgezonden op: HBO (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk via HBO Max

Plot True Detective

Een anthologiereeks waarin politie-onderzoeken de persoonlijke en professionele geheimen van de betrokkenen blootleggen, zowel binnen als buiten de wet. Het eerste seizoen van True Detective volgt detectives Rust Cohle en Martin Hart tijdens een 17 jaar durende klopjacht naar de dader van een bizarre rituele moord in Louisiana uit 1995. In het tweede seizoen zet de bizarre verdwijning van een stadsmanager een lucratief ontwikkelingsplan op de helling. Bij het resulterende onderzoek raken drie uiteenlopende politiemensen betrokken.

Liz Danvers

Meningen over True Detective

avatar van WB

WB

zondag 15 november 2015
True Detective seizoen 1 Briljante serie. Geweldige acteurs, heerlijke sfeer, goed verhaal... wat af en toe wat ingewikkeld wordt door de vele namen en personages. Voor de rest zeker een aanrader en wederom een klassieker van HBO. Beide hoofdrollen, Woody en Matthew, spelen Oscar-waardig!

tattoobob_mm

zondag 15 november 2015
True Detective seizoen 1 Dit was gewoon een tv hoogtepunt van het jaar 2014....in een woord geweldig. Vetste serie ooit en zal in mijn ogen ook moeilijk weer zoiets voorbij komen. Een fenominale Matthew McConaughey en ook petje af voor Woody Harrelson. Ook de rest van de cast was boven gemiddeld. De duistere en donkere sfeer in deze film is er eentje om kippenvel van te krijgen als je het er over hebt,de enige serie die ik na het bekijken ervan ook nog eens heb aangeschaft op BR. Voor iedereen die deze serie nog niet gezien heeft.....ga hem zien want het is een hoogstaand visueel spectakel!!!
avatar van Easily Annoyed

Easily Annoyed

zondag 25 februari 2024
True Detective seizoen 4 Ik vond het echt een verschrikking. Het wilde van alles zijn, maar was niks echt. Verwarrend, chaotisch, eendimensionale karakters. Neh.
avatar van Flitskikker

Flitskikker

woensdag 21 februari 2024
True Detective seizoen 4 Op aflevering 5 na een schandalig slecht seizoen.