ad
  • 8.082.292 stemmen

True Detective - Seizoen 2 (2015)

Show titel: True Detective

Seizoenen: 3 seizoenen

Afleveringen: 8

Datum van release: zondag 21 juni 2015

• Ziggo Bekijk seizoen 2 via Ziggo

True Detective

Afleveringen Seizoen 2 (2015)

1. 1. The Western Book of the Dead

De bizarre verdwijning van een stadsmanager zet een lucratief ontwikkelingsplan op de helling. Bij het resulterende onderzoek raken drie uiteenlopende politiemensen betrokken. De verdwijning is ook een streep door de rekening van diens zakenpartner, een beroepscrimineel die zijn plannen om voortaan "legaal" te gaan onverwachts gedwarsboomd ziet.

2. 2. Night Finds You

De lijkschouwing van Ben Caspere onthult de weerzinwekkende details van zijn dood. Ray en Ani vragen zich af of zijn voorliefde voor prostituees hier een rol in heeft gespeeld. Ondertussen poogt Frank te achterhalen wat er met zijn verloren fortuin gebeurd is.

3. 3. Maybe Tomorrow

Paul zoekt uit hoe het zit met de prostitutie, terwijl Frank te maken krijgt met het eerste sterfgeval van een geheime oorlog, waardoor hij opnieuw in de wereld terechtkomt waar hij uit probeerde te ontsnappen.

4. 4. Down Will Come

Het onderzoeksteam volgt het spoor van de lommerd om een verdachte in de zaak-Caspere in het nauw te drijven. Frank keert naar zijn verleden terug om een schuld in het heden af te lossen.

5. 5. Other Lives

Ray en Frank denken eraan om hun leven een nieuwe wending te geven. Ani en Paul volgen een spoor dat hen naar de kust voert.

6. 6. Church in Ruins

Frank heeft een ontmoeting met Mexicaanse drugsdealers. Ani infiltreert in een exclusieve kring, terwijl Ray en Paul haar in de gaten houden.

7. 7. Black Maps and Motel Rooms

Ray, Ani en Paul nemen voorzorgsmaatregelen om te voorkomen dat ze gesnapt worden bij het ontrafelen van een donker mysterie. Frank is ondertussen bezig met de gevolgen van zijn verraad.

8. 8. Omega Station

Frank, Ray en Ani overwegen hun opties terwijl de moordenaar van Caspere en de omvang van de corruptie worden onthuld.

avatar van WB

WB

• 2070 stemmen

Na het bericht dat Woody en Matthew niet meer mee gingen doen in seizoen twee, dacht ik dat een "vervolg" erg ging tegenvallen. Verrassend genoeg pakte ook deze serie goed uit. Colin Farrel speelde zeer sterk, Vince Vaughn verraste mij op elk front met zijn performance (tja, kende 'm voornamelijk van komediefilms) en Rachel McAdams overtreft zichzelf. Heerlijke grijze, grauwe sfeer, net als seizoen 1, en steengoed uitgewerkt allemaal...

avatar van tattoobob_mm

tattoobob_mm

Na het sublieme eerste seizoen konden van de voren al weten dat het tweede seizoen niet beter ging worden,maar dit vond ik wel een heel groot verschil......echt slecht is het niet maar wel twee totaal verschillende cijfers naar mijn idee.

Groot pluspunt vond ik Vaughn die hier liet zien dat hij ook iets anders kon dan alleen maar de lolbroek uithangen.

Visueel best aardig maar ook hier niet zo fantastisch als het eerste.

Acteerwerk van de rest van de cast was aardig.....het verhaal vond ik tegenvallen.

avatar van richiedoom

richiedoom

Nu 6 afleveringen gezien van dit seizoen en ik snap de 'teleurstelling' van veel mensen totaal niet. Toegegeven, seizoen 1 is beter dan dit, maar een gemiddelde van 3,21 sterren? Wederom geweldig acteerwerk, prachtige cinematografie en een, vind ik, goed verhaal met een steeds groter wordende beerput naarmate je richting het einde komt. Vooralsnog zit ik op 4,5 sterren, hopelijk komt daar met de laatste twee afleveringen geen verandering in. Oja, wat een verassing is Vince Vaughn! Had altijd een hekel aan hem in films maar door deze serie laat hij zien dat hij eigenlijk een fantastisch acteur is, chapeau!

Graag een seizoen 3, Nic Pizzolatto!!!

avatar van legian

legian

Ik vond dit seizoen fijner om te zien dan het eerste seizoen. Het zweverige en spiritisme uit het eerste seizoen boeide mij niet zoveel. Wel waren de dialogen daar sterker dan hier. Ik snap echter de kritiek ook niet helemaal, de acteerprestaties zijn goed en verhaal technische is het netjes uitgewerkt. en het ziet er allemaal weer heerlijk gelikt uit.

Ik las trouwens dat een derde seizoen er waarschijnlijk niet gaat komen richiedoom. De kritiek op dit seizoen was niet mals en dat zou bij Pizzolatto ook binnengekomen zijn. Jammer had hier graag meer van willen zien.

avatar van richiedoom

richiedoom

Ik heb het inderdaad ook gelezen, zou ik ontzettend jammer vinden want deze serie verdient nog wel een aantal seizoenen.....

avatar van ZAP!

ZAP!

• 2077 berichten

De twee eerste afleveringen gezien (en de 'twist' die in ep3 volgt, had ik al eens over gelezen - tsja...), en de opzet van het verhaal spreekt me best aan. Vooral Vaughn en McAdams maken indruk, maar ook Farrell en 'die motoragent' (kan z'n naam even niet vinden) doen het heel aardig. Visueel / qua sfeer is het ook weer dik in orde. Helaas heb ik ep3 en 4 op De Belg zaterdag gemist, dus de vraag is of ik dit later nog zal checken... ... ...?

avatar van Dida_mm

Dida_mm

Ik vond seizoen 2 ook geweldig. Wel minder dan 1, maar 2 heeft een eigen gezicht. Goede sfeer, goede acteerprestaties, sterke cinematography en een lekker ingewikkeld verhaal. Ik hou er van!

avatar van Rafke Pafke

Rafke Pafke

Richiedoom schreef:

Seizoen 3 lijkt nu toch echt wel in de steigers te staan.

True Detective season 3

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2017 stemmen

Een stuk minder sterk dan het eerste seizoen - maar ja, hoe kun je dat overtreffen - toch vind ik het goed te doen. Heb best genoten van het vuige sfeertje en van de karakters, vooral de rol van Farrell. Maar het kapstokverhaal over de lokale politiek, corruptie en criminelen kon me weinig boeien. Te veel... personages, plotjes, settings, daar wringt de schoen (kan het niet precies duiden).

Donkerwoud

Na drie afleveringen snap ik iets van de backlash, maar ik kan het wel waarderen dat het qua stijl, feel en setting zo enorm anders in elkaar steekt dan het eerste seizoen. Al heb ik nog niet helemaal door of het bewust een ironische laag heeft met al die dik aangezette cliché-figuren, of dat het stiekem niet zo heel goed geschreven is en de coolheidsfactor van de personages het wint van serieus menselijk drama.

Donkerwoud

Na zes afleveringen ben ik nog steeds gematigd positief. Die gelikte, broeierige LA-sfeer met surreële ondertonen van David Lynch of de strakke actiescènes van Michael Mann of Christopher Nolan. Ook hier de existentiële kijk op spiritualiteit, zingeving en geloofssystemen, maar nu niet richting hypocriet christelijke hoek maar richting sektarische zelfhulpgoeroes en de organisatoren van de betere Banga-feestjes. Het doet visueel niet eens onder voor de eerste reeks, met uitschieters als Ray die door een gemaskerde persoon wordt neergeschoten met een shotgun, een shoot-out waar massaal onschuldige burgers vallen , Ani die als vrouwelijke agente infiltreert in een luxebordeel.. En toch voelt het in z'n geheel stroperig: de eigenlijke moordzaak wordt overschaduwd door een kluwen aan (vaak oninteressante) zijlijnen; het machtsspel tussen de bad cop (Colin Farrell) en de kingpin (Vince Vaughn) voelt geforceerd; en het plot schiet alle kanten op en leidt maar af en toe tot een bevredigende opbouw. Ergens had ik ook liever gezien dat de dynamiek tussen een vrouwelijke agente in een mannenbolwerk (Rachel McAdams) en een bi- of homoseksuele motoragent (Taylor Kitsch) meer op de voorgrond was gekomen. Het had dit seizoen écht anders gemaakt dan soortgelijke misdaadseries.

Donkerwoud

Het tweede seizoen mag nog steeds toxic masculinity te midden van patriarchale machtsstructuren thematiseren, maar de subtiele en onderhuidse spanning tussen Rust Cohle en Martin Hart is vervangen door een cartooneske kijk op mannelijkheid. De laatste twee afleveringen zijn lachwekkend over the top in hoe het die (overigens op zichzelf belangrijke) boodschap onder de aandacht brengt: vol clichés, stereotypen en met een erg zwart/wit weergave van machismo. Ik snap niet waarom Nic Pizzolatto niet een sociaal realistische opzet had als in de eerste reeks, maar dan met Ani Bezzerides in de hoofdrol in plaats van dat ongeloofwaardige gedoe tussen Ray Velcoro en Frank Semyon. Dit seizoen is lang niet zo slecht als wordt beweerd, maar er gaat een heleboel potentie verloren omdat het uit z'n voegen barst van de pretentieuze bombast.

avatar van brawljeff

brawljeff

Trailer derde seizoen True Detective - IGN

Vanaf januari 2019 te zien op HBO en Ziggo. Er is nog geen exacte uitzenddatum bekend gemaakt.

avatar van legian

legian

Heb hier wel zin in eigenlijk, trailer ziet er ook weer strak uit. Daarnaast heeft Mahershala Ali zich de laatste tijd wel bewezen bij mij.

avatar van Esteban

Esteban

Mahershala Ali lijkt inderdaad een dijk van een acteerprestatie neer te zetten, afgaande op de trailer.

Nou ja, dit mag er ook zijn: Lera Lynn - Lately - YouTube

avatar van james_cameron_mm

james_cameron_mm

Helaas in ieder opzicht minder dan de eerste reeks. Qua plot, akteerwerk, fotografie, sfeer, dialogen en ga zo maar door moet dit het absoluut afleggen. Wel veel meer aktiescenes, die behoorlijk bloederig zijn, dus als dat je ding is kun je dit gerust een kans geven. De personages zijn ditmaal een stuk minder boeiend en, ook al zijn de acht afleveringen best oké, het verhaal zwalkt allerlei kanten uit, zonder ook maar ergens echt interessant of spannend te worden. De veelal statische, dik aangezette maffe dialoogscenes geven het geheel soms een Twin Peaks-achtig sfeertje.

avatar van Thomas83

Thomas83

Wel echt een pak minder nu. Dit seizoen heeft nog altijd Farrell, een goede McAdams en Kitsch, en Vaughn als zeer aangename verrassing, maar personages en vooral plot zijn toch stukken minder leuk. Je moet wel echt goed opletten om van die kluwen van personages en verhaallijnen iets te kunnen maken, en het schrijfwerk nodigt daar niet echt tot uit. Op een of andere manier is het zowel banaal als pretentieus, iets waar Pizzolatto eerder ook een neiging toe had. De verhaallijn van Woodrugh voelt heel afgezaagd.

Natuurlijk valt er nog wel altijd genoeg te genieten. Sommige dialogen of scènes zijn nog wel echte pareltjes, en ondanks dat het soms wel wat belachelijk wordt met al die luchtfotografie ziet de serie er wel weer aantrekkelijk uit. De laatste paar afleveringen kwam ik er ook wel meer in. Spannend is het nog wel vaak. Stiekem zelfs nog een beetje ontroerend. Een dikke 3.0* dan maar.

avatar van DragQueen

DragQueen

Het 2e seizoen van True Detective beviel me een stukje minder dan het 1e. Sowieso zullen verdere seizoenen altijd hiermee worden vergeleken. Seizoen 1 heeft de kwalitatieve lat namelijk heel erg hoog gelegd. Toch moet ik zeggen dat dit 2e seizoen niet slecht te noemen is. De makers lijken in alle opzichten te hebben geprobeerd alles anders te doen dan in het voorgaande seizoen. Andere settings, nieuwe castlieden en verhaal, een andere feel. Het is eigenlijk compleet anders, al zijn er enkele overeenkomsten. Het verhaal steekt wederom heel onderhoudend in elkaar, visueel ziet het geheel er gelikt uit, en er wordt sterk geacteerd door de aanwezige cast. Zo viel Vince Vaughn mij heel positief op. Ik kende hem natuurlijk van de vele flauwe komedies, maar hier blijkt hij moeiteloos ook een serieuze rol te kunnen dragen. Al met al een andere insteek dan seizoen 1, maar toch verrekte onderhoudend als geheel gezien. 3,5 Ster.