• 8.978.860 stemmen

Genre: Drama / Sciencefiction

Ontwikkeld door: Charlie Brooker

Met onder meer: Anthony Mackie, Bryce Dallas Howard en Daniel Kaluuya

Release datum: zondag 4 december 2011

Eerst uitgezonden op: Channel 4 (Verenigd Koninkrijk)

Plot Black Mirror

In de afgelopen tien jaar heeft de technologie bijna elk aspect van ons leven veranderd, nog voordat we de tijd hadden om het tegen te houden en erover na te denken. In elk huis; op elk bureau; in elke handpalm - een plasma scherm; een monitor; een smartphone - een zwarte spiegel van ons bestaan in de 21e eeuw. Black Mirror is een hedendaags Britse bewerking van de Twilight Zone met verhalen die profiteren van het collectieve onbehagen over onze moderne wereld.

Martha Starmer

Paul Mathesen

Meningen over Black Mirror

Animosh_mm

vrijdag 4 maart 2016
Black Mirror seizoen 1 Sterk. Black Mirror is een anthologieserie waarbij iedere aflevering een uniek verhaal vertelt (met eigen acteurs en een originele invalshoek) binnen de thematiek van de serie: de invloed van technologie en moderne media op de samenleving. En hoewel niet iedere aflevering even boeiend is, of een even geloofwaardig toekomstbeeld schetst, slaagt de serie er zeker in om interessante vragen te stellen. De manier waarop ze worden belicht is ook treffend: donker en pessimistisch, met bijtende zwarte humor en een sterk gevoel voor satire. En de sfeer is lekker modern, en de afleveringen blijven door de hoge variatie fris. Door de grote variatie spreekt niet iedere aflevering me evenzeer aan, en het toekomstbeeld dat geschetst wordt voelt vaak nogal tendentieus en overdreven, maar voor liefhebbers van science-fiction die bijtende satire kunnen smaken die een kritisch licht werpt op onze samenleving is dit zeker een aanrader.
avatar van Daan258

Daan258

woensdag 25 oktober 2017
Black Mirror seizoen 1 Het is inderdaad een aparte serie. Elke episode's heeft iets met technologie en de toekomst van technologie te maken, maar het zijn allemaal alleenstaande episodes wat voor mij denk het grootse pluspunt is aan de serie. Het is een heerlijke serie om tussendoor te kijken doordat het toch allemaal losstaande verhalen zijn. Niet elke episode wist mij even goed te boeien. Vooral na de eerste episode zat ik te denken om door te kijken of niet. Deze wist mij namelijk niet heel erg goed te vermaken. Wist niet precies wat ik ervan moest denken. Dan episode 2 die gelukkig al een stuk beter was en waar ik me opzich wel goed vermaakt mee heb. Maar episode 3 is zonder twijfel het sterkste uit dit seizoen. Ik zat hier echt de hele tijd met een WTF gevoel. Het is echt een heel bizar verhaal waarbij het af en toe zelfs spannend te noemen was. Vooral als je er namelijk over na denkt wat als dit echt zou zijn. Hoe vreselijk zou je leven dan zijn? :s Dit was gewoon 45 min super goed vermaak. Dankzij de laatste episode moet ik er toch een kleine 3,5* van maken en ben ik toch wel nieuwsgierig naar seizoen 2.
avatar van Atheistus

Atheistus

donderdag 13 juni 2019
Black Mirror seizoen 5 Dit seizoen moet een grap zijn. Na zoveel goede afleveringen zoiets neerzetten kan onmogelijk serieus zijn. Of moeten ze d.m.v. een happy end soms de concurrentie met Disney aangaan? Voorspelbaar, niets om over na te denken en slappe verhaaltjes. Bandersnatch was al twijfelachtig, maar dit slaat alles.

pedro

maandag 19 juni 2023
Black Mirror seizoen 1 Blijkbaar vind bijna iedereen dit goed, sorry ik vond dit echt een vervelende saaie serie. Aflevering 1 was nog redelijk maar de rest was echt afschuwelijk. Ik heb met veel moeite alles gezien ook al vroeg mijn vrouw om deze ellende al bij het begin van de tweede aflevering uit te zetten....