ad
  • 8.078.425 stemmen

Black Mirror - Seizoen 2 (2013-2014)

Show titel: Black Mirror

Seizoenen: 5 seizoenen

Afleveringen: 3

Datum van release: maandag 11 februari 2013

• Netflix Bekijk seizoen 2 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Black Mirror

Afleveringen Seizoen 2 (2013-2014)

1. 1. Be Right Back

Na gehoord te hebben over een service die mensen in contact brengt met overleden mensen, zoekt de rouwende Martha contact met haar voormalige geliefde.

2. 2. White Bear

Victoria wordt wakker en kan zich niets meer van haar eigen leven herinneren. Iedereen die zij ontmoet, weigert met haar te communiceren.

3. 3. The Waldo Moment

Een gefaalde komiek die een populaire stripfiguur, de beer Waldo, speelt, begeeft zich in de politiek als tv-directeuren willen dat Waldo zich verkiesbaar stelt.

4. 4. White Christmas (special)

Drie onderling samenhangende verhalen over op hol geslagen technologie tijdens de kerstdagen, verteld door twee mannen op een afgelegen buitenpost in een bevroren wildernis.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Tweede seizoen van verhalen vanuit de unheimliche dystopie dat sociale media en moderne technologie andere facetten van ons leven gaan beheersen. Hier een verhaal over de mogelijkheid om doden opnieuw leven in te blazen door wat zij voorheen op hun wall hebben gepost, wakker worden in een wereld waar mensen tot foto's makende zombies zijn verworden, en een virtueel beertje dat de politiek gaat beheersen. Net als bij het vorige seizoen ligt de kracht bij hoe de absurde verhaallijnen verrassend actueel lijken te zijn.

avatar van centurion81

centurion81

• 1953 berichten

Niet zo goed als seizoen 1, maar nog steeds heel gaaf. Ook heel vet dat Netflix 12 afleveringen besteld heeft van deze serie!

avatar van eltorro

eltorro

Vanwege de White Christmas aflevering het tweede seizoen 4,5 sterren gegeven, het is lang geleden dat ik zo'n goede aflevering in een serie heb gezien.

avatar van brawljeff

brawljeff

Wederom een erg sterk seizoen waarin we de mogelijke gevaren van technologische innovatie leren kennen. Ik had, nog sterker dan bij het eerste seizoen, het gevoel dat ik naar drie zeer onderhoudende, losstaande films aan het kijken was. Mijn favoriete aflevering was dit keer de tweede aflevering, die Purge-liefhebbers erg zal aanspreken. Minder vond ik, zoals de meeste mensen zo te lezen, de derde aflevering. Deze was net iets te flauw en te ongeloofwaardig. Ik snapte de symboliek, die helaas in de afgelopen jaren werkelijkheid is geworden in een aantal westerse landen.

Wellicht dat de kerstspecial nog voor een halve ster extra kan zorgen.

Esteban

Vooral de eerste aflevering vond ik sterk op meerdere vlakken. De twee andere episodes waren, hoewel absoluut niet nieuw, ook fijn bedacht. Maar wel weinig verrassend of echt goed uitgewerkt. Voor mij duidelijk het minst sterkte seizoen van de drie.

*Kerstepisode niet inbegrepen, die losse aflevering moet ik nog zien.

avatar van Boogeyman

Boogeyman

Vond White Bear juist erg uniek en mysterieus. Slaagde er bovendien in een erg nare nasmaak aan de episode over te houden. Na White Christmas en Fifteen million merits toch wel mijn favoriete episode denk ik. Waldo was inderdaad vooral meer lol dan kwaliteit, al weet ook die zeker kritische maatschappelijke punten aan te snijden.

White x-mas is werkelijk fenomenaal, geniet er van!

Esteban

White Christmas net gezien. 'k Had de clue vrij snel door. Het wist me ook niet echt te raken. Maar al bij al een zeer goede episode. En als deze bij S2 hoort, de tweede beste. 'k Zou er 3,75 aan geven, nét geen 4.

't Leek in sommige opzichten ook best wel op White Bear, wat weer veel raakvlakken met de andere episodes uit S1 had. Daarom gaat mijn voorkeur naar S3 uit, de afwisseling is daar een sterkte. De beste aflevering van al blijft voor mij de allereerste. Het sprookje van het varken en de minister.

Esteban

Mensen die zich nog de lugubere toekomstvoorspelling van Episode 1 'Be Right Back' voor de geest kunnen halen? Wel, het is deels geen voorspelling meer. Zonder te spoilen : De twee eerste stappen werden effectief reeds gedaan. Ik zag er een segment over op TV, maar kan het online niet vinden.

avatar van Thomas83

Thomas83

Nog beter dan het eerste seizoen. Dat had met The Entire History een relatief mindere aflevering wat mij betreft. In dit seizoen is The Waldo Moment duidelijk nog wat minder, maar met de kerstspecial meegeteld staan daar maar liefst drie topafleveringen tegenover die er echt flink in weten te hakken. White Bear begint simpel, maar na de twist wordt het echt extreem zwartgallig allemaal. Be Right Back is nu een serieuze concurrent van 15 Million Merits voor mijn favoriete aflevering van heel de serie.

avatar van arno74

arno74

De kerstspecial krijgt wel 4* van mij, heel sterk, en je kunt het los van de rest van de serie zien.

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2017 stemmen

White Bear, die zag ik niet aankomen... heerlijk hoe alles in één keer in een ander perspectief komt te staan. Sterke aflevering, en toen kwam White Chrismas nog, minstens zo zwartgallig en best indrukwekkend.

avatar van james_cameron_mm

james_cameron_mm

Solide tweede reeks, al zijn niet alle afleveringen even goed. Vooral The Waldo Moment is, hoewel interessant, aan de middelmatige kant. Beste aflevering is de laatste, White Christmas, de bijzonder nare maar effectieve kerstaflevering met Jon Hamm in de hoofdrol. Deze aflevering bevat zoveel intrigerende details en bizarre wendingen dat het eigenlijk jammer is dat ze daar geen speelfilm van gemaakt hebben. Had makkelijk gekund.

avatar van ZZ TOP

ZZ TOP

Gisteravond de special (White Christmas) gezien. Wat een psychologische terreur krijg je op je afgevuurd .

Mijn favoriete aflevering tot nu toe, samen met 15 Million Merits.

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1924 berichten

Tja. Eigenlijk hetzelfde als seizoen 1: er zitten aardige ideetjes tussen, het is grotendeels zorgvuldig gemaakt, maar voor elk pluspunt zijn zo twee minpunten te noemen, en het niveau blijft erg wisselvallig. Had hier veruit het meest met de eerste aflevering (al treedt ook daar het bekende Black Mirror-euvel op: het wordt te ver doorgevoerd en daarna afgeraffeld, dat einde is ook echt een lachertje, op die zolder) en de bewierookte kerstepisode, al moet ik ook over die laatste zeggen: ik vond het minder hoogstaand dan sommigen hier, ik zag er bijvoorbeeld geen moment een speelfilm in, en ik vond veel van de twists een tikkeltje voorspelbaar, helaas. (Zoals de wending dat dochterlief niet van hem blijkt, dat zie je van mijlenver aankomen.) 'White Bear' vond ik een vrij vreselijke aflevering, The Waldo Moment vooral een gimmick. Keek het wel geïnteresseerd, maar zeker niet overweldigd. Laat ik dit seizoen maar net het voordeel van de twijfel geven qua waardering: 3,5*.

Eerste aflevering was veruit de beste tot nu toe deze serie (helaas ging het naar het einde weer onzinnig worden, maar soit).

Maar de rest varieert weer van aardig naar en vervelend tot volstrekt irritant (Waldo)

avatar van Daan258

Daan258

Ook dit was weer een prima seizoen.

Vooral episode 2 en 4 staken er wel wat bovenuit. The Waldo Moment was zeker het minst van alle maar slecht was het nog niet want toch keek het lekker weg.

Heerlijke serie voor tussendoor.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2027 stemmen

Het eerste seizoen van Black Mirror smaakte naar meer. Een anthologieserie als deze loopt weliswaar het risico dat de kwaliteit niet altijd constant is, maar seizoen 2 slaagt er zowaar in om de voorganger te overtreffen.

Be Right Back

Een interessant concept en geloofwaardig uitgevoerd. Naarmate de aflevering vordert voel je dat dit vroeg of laat fout gaat en de spanning loopt dan ook gestaag op. Wist mijn interesse moeiteloos vast te houden. 4*

White Bear

Wederom een sterke aflevering. Ik vroeg me eigenlijk de hele tijd af waar dit Purge-achtige verhaal naartoe ging. De 'twist' is vindingrijk en zorgde ervoor dat ik het behoorlijk benauwd kreeg. Enige minpuntje vond ik dat de hoofdrolspeelster constant een snikkend geluid maakte. Ik zou daar als filmmaker bepaalde momenten voor hebben uitgekozen, want nu werd het op den duur een beetje storend. Desondanks 4*

The Waldo Moment

Deze staat bekend als één van de minst sterke Black Mirror afleveringen, waardoor het ook een tijdje geduurd heeft eer ik eraan begon. Ik moet me aansluiten bij de meerderheid: dit weet de twee voorgaande afleveringen niet te evenaren. Ik heb me niet verveeld, maar op de één of andere manier werd het nooit echt geloofwaardig, waardoor het ook meteen een stuk minder boeiend is. 3*

White Christmas

Mijn favoriete aflevering tot nu toe. Geniaal hoe de drie verhaaltjes individueel weten te boeien, maar vervolgens ook samenkomen in een beklemmend geheel. Deze special bevat al het goede van de vorige zes afleveringen en doet er nog een schepje bovenop. Geweldig acteerwerk van zowel Jon Hamm als Rafe Spall. Het kerstnummer van Wizzard zal nooit meer hetzelfde zijn… 4,5*

Al met al weer een sterk seizoen van Black Mirror. Ondanks dat ik het een goede serie vind, is vrijwel iedere aflevering een ongemakkelijke zit. Ik vind het een aparte gewaarwording dat ‘ongemakkelijk’ in dit geval gelijk staat aan ‘goed’. Benieuwd wat me in seizoen 3 nog allemaal te wachten staat.

Algemeen cijfer: 4*

avatar van renzoroy_mm

renzoroy_mm

tommykonijn schreef:

White Christmas

White Christmas is eigenlijk een losse speciale kerst aflevering die tussen seizoen 2 en 3 werd uitgezonden. Het is tevens ook de laatste aflevering die op Channel 4 werd uitgezonden, voordat Netflix de serie overnam.

Naar mijn mening de beste aflevering van de gehele serie, voornamelijk door het geweldige acteerwerk van Jon Hamm (Mad Men)

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2027 stemmen

renzoroy_mm Daar ben ik me bewust van, maar ik neem 'm wel mee in de eindbeoordeling. Daar heb ik met name voor gekozen juist omdat het de laatste aflevering is voordat Netflix de serie overnam, dus ik vind de aflevering meer bij dit tweede seizoen horen dan bij seizoen 3.

Schitterende aflevering en inderdaad tot dusver ook mijn favoriet. Al ben ik ook benieuwd naar San Junipero; daar heb ik ook goede verhalen over gehoord.

avatar van renzoroy_mm

renzoroy_mm

tommykonijn schreef:

renzoroy_mm Al ben ik ook benieuwd naar San Junipero; daar heb ik ook goede verhalen over gehoord.

ja, die was ook erg goed. Ik vind eigenlijk geen enkele aflevering echt slecht. Vind het sowieso erg knap hoe Charlie Brooker al die verhalen verzint. The Entire History Of You is de enige ep die niet door hem geschreven is.

Ben benieuwd wat je van seizoen 3 en 4 gaat vinden

avatar van arno74

arno74

Zeer sterk seizoen, alle afleveringen zijn erg degelijk. Daarmee wijk ik kennelijk wat af van de algemene mening dat de laatste aflevering (The Waldo Moment) de minste is, want daar ben ik het zeker niet mee eens. Sterker nog, die aflevering is door de realiteit al lang achterhaald. Vervang een blauwe cartoon door een oranje showman en je bent er. Alle afleveringen, inclusief de special, zitten wat mij betreft rond de 4* of zelfs hoger.