• 8.485.811 stemmen

House (2004-2012)

8 seizoenen
3,73 575 stemmen + Mijn stem

Alternatieve titel: House M.D.

Status: Beëindigd

Genre: Drama

Ontwikkeld door: David Shore

Met onder meer: Hugh Laurie, Omar Epps en Lisa Edelstein

Release datum: 16 november 2004

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot House

House, M.D. volgt de praktijken van dokter Gregory House, een briljante, maar verbitterde arts. Hij drijft zijn team van jonge dokters tot het uiterste om achter de oorzaken van een patiënt z'n ziekte te komen, zet zijn vriendschap met collega Wilson regelmatig op het spel en drijft zijn baas Cuddy tot wanhoop. Maar aan het eind van de dag redt hij meestal het leven van een patiënt die anderen opgegeven zouden hebben.

Social Media

Seizoenen

Komt er een House seizoen 9?

Acteurs en Actrices

Meningen over House

avatar van arno74

arno74

zaterdag 11 juni 2016
House seizoen 1 Mooie serie, House was de laatste serie die ik op TV echt actief gevolgd heb en alle reklamebreaks heb willen slikken. Naast het goede plot en het sterke acteerwerk is het ook fascinerend om te zien wat voor bizarre aandoeningen er zijn en hoe de medische wereld daarmee omgaat. Het mag gek klinken, maar House is een realistische serie, en daar bestaan eigenlijk geen andere van, die nemen het allemaal niet zo nauw met medische feiten en details zoals hier wel gebeurt. Ruim 4*.
avatar van AOVV

AOVV

dinsdag 20 juni 2017
House seizoen 1 Gregory House moet haast één van m'n favoriete tv-personages zijn: een onpeilbare zwartgalligaard met bovenal een heerlijk gevoel voor humor, dat natuurlijk maar weinig mensen die zijn biotoop betreden begrijpen / kunnen appreciëren. Daarvoor zouden zij de dolle dokter beter moeten leren kennen, en dat laat hij helemaal niet toe. House wordt sterk neergezet door Hugh Laurie, een geroutineerd Brits acteur die zijn strepen toen allang verdiend had (sla zijn samenwerkingen met Fry of pak 'm beet Blackadder er maar 'ns op na), en draagt de reeks. Van de overige hoofdpersonages intrigeren vooral Wilson, House's beste vriend én tegenpool, en Foreman, die eigenlijk meer op House lijkt dan hij prettig vindt, me.

De elektriciteit tussen House en Cuddy is in dit eerste seizoen nog maar heel oppervlakkig aanwezig, in seizoen 1 wordt er vooral op Cameron gefocust wat dat betreft. Het hoeft niet te verbazen dat dit uitloopt op een sisser. Verder dan een schuchtere date zijn House en Cameron niet gekomen, en in de afleveringen daarna kwam House's ex Stacy op de proppen, en kregen we op de valreep nog wat mee van de voorhistorie van de dokter.

In dit seizoen worden de diverse karakters nog niet echt uitgediept, en treden vooral de soms bizarre cases naar de voorgrond. De consults van House in de praktijk zorgen vaak voor een amusant intermezzo.

Of het medisch allemaal klopt, weet ik niet. Ik denk dat de meeste mensen die de show volgen hier geen idee van hebben en er ook niet echt een punt van maken. Het blijft in de eerste plaats fictie, en zo beleef ik het ook. Ik kan van de nukken van House erg genieten, en dat is vaak al genoeg.

4,5 sterren
avatar van arevee

arevee

dinsdag 4 december 2018
House seizoen 1 Zoals in vele andere seizoenen, gewoon iedere keer hetzelfde liedje daar stoor ik mij het meest aan, iedere keer persoon x is ziek, dokters onderzoeken hem, denken een keer of twee dat ze een remedie hebben, dat mislukt en daar heb je House die op de valreep met een geniale oplossing komt.

Laurie speelt overigens wel vrij goed, en zijn baas is sexy as hell maar verder matig.
avatar van arevee

arevee

dinsdag 4 december 2018
House seizoen 2 House (Laurie) doet het meer dan behoorlijk maar de bijrollen zijn vaak ronduit zwak geacteerd. En het verhaaltje is altijd hetzelfde he, meneer of mevrouw heeft iets waar ze op het eerste zicht niet van kunnen zeggen wat, uiteindelijk denkt men een keer of twee de oplossing gevonden te hebben tot blijkt dat men fout zit, de patiënt net niet sterft en dan House met een geniaal idee komt, namelijk een ziekte die nooit voorkomt maar toevallig bij zijn patiënten uiteraard wel. Gezien omdat ik met mensen in mijn omgeving zaten die het wel erg geslaagd vonden en vinden maar ik vond en vind er weinig aan, vooral het extreem herhalende trek ik slecht.