• 8.985.960 stemmen

Ontwikkeld door: Anna Bache-Wiig en Siv Rajendram Eliassen

Met onder meer: Nicolai Cleve Broch, Lena Endre en Tobias Santelmann

Oorspronkelijke taal: Noors

Release datum: maandag 2 maart 2015

Eerst uitgezonden op: TV 2 (Noorwegen)

• myLum (Lumière) Bekijk via myLum (Lumière)

Plot Frikjent

Aksel Borgen wordt op 18-jarige leeftijd vrijgesproken van de moord op zijn vriendin Karine. Het misdrijf blijft onopgelost en om te ontsnappen aan de beschuldigende blikken vertrekt hij naar Azië. Twintig jaar later keert hij als succesvol zakenman terug naar Noorwegen om het noodlijdende energiebedrijf, dat het hart van zijn thuisstad vormt, te redden van faillissement. De wonden zijn echter nooit geheeld. Ondanks zijn vrijspraak is men nog altijd niet overtuigd van zijn onschuld.

Meningen over Frikjent

avatar van AniSter

AniSter

zaterdag 11 september 2021
Frikjent seizoen 1 Een heel interessant en boeiend plot maar allesbehalve uit het leven gegrepen. Ik ben het helemaal eens met [user=1303]Boenga[/user] wat de (on)waarschijnlijkheid betreft. De enige realiteit, een leuk gegeven, heeft te maken met het bedrijf Solar Tech uit de serie dat zonnecellen maakt: in het plaatsje Årdalstangen in Noorwegen, waar de serie is gefilmd ligt dus echt een fabriek van zonnecellen met de naam NorSun. Het einde van seizoen 1 lijkt op een afronding. Echter, dat de 2 seizoenen onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn is al te zien tijdens de openingstitels van seizoen 1 waarin al shots zitten van seizoen 2. De cast vond ik meesterlijk en de omgeving fantastisch.

Ricolopez

woensdag 28 juni 2017
Frikjent seizoen 1 Een goede serie die je tot het eind weet te boeien, doordat het niet voorspelbaar is. Maar ik begon me wel steeds meer te ergen. De karakters liegen om de haverklap waardoor het allemaal erg flauw wordt. Natuurlijk is dit een trucje om spanning in te bouwen, geheimen en leugens horen bij veel goede series, maar hier begon het wel vervelend te worden.