• 8.985.287 stemmen

Happy! - Seizoen 1 (2017-2018)

Show titel: Happy!

Ontwikkeld door: Grant Morrison en Darick Robertson

Met: Christopher Meloni, Medina Senghore en Patton Oswalt (stemrol)

Datum van release: woensdag 6 december 2017

Eerst uitgezonden op: SyFy (Verenigde Staten)

Plot Happy!

Nick Sax is een dronken en corrupte voormalige politieagent die een huurmoordenaar wordt. Hij raakt verstrikt in de wereld van terloopse moorden, zielloze seks en verraad. Nadat een klus verkeerd gaat wordt zijn beschonken leven volledig op zijn kop gezet door een klein vasthoudend positieve denkbeeldig gevleugeld paard genaamd Happy.

Afleveringen Seizoen 1 (2017-2018)

1. 1. Saint Nick

6 december 2017 (44 minuten)

De huurmoordenaar Nick Sax moet de handen in elkaar slaan met een een ingebeelde blauwe gevleugeld paard om een vermist kind terug te vinden.

2. 2. What Smiles Are For

13 december 2017 (42 minuten)

Nick doet mee aan een pokerspel om aan geld en wapens te komen zodat hij New York kan ontvluchten. Ondertussen poogt Happy hem ervan te overtuigen dat hij vader is. Zijn voormalige echtgenote Amanda en vroegere geliefde Merry werken samen om Hailey te redden.

3. 3. When Christmas Was Christmas

20 december 2017 (42 minuten)

Nick gaat met Happy op zoek naar zijn dochter en moet de confrontatie aangaan met zijn duister verleden. Merry en Amanda doen een schokkende ontdekking. De kerstman poogt informatie te weten te komen over Hailey's vader.

4. 4. Year of the Horse

27 december 2017 (42 minuten)

Sax en Happy jagen hun geluk achterna en komen in Chinatown terecht. Blue's zus duikt op en met een bepaalde reden. Ze wil wraak nemen op de moordenaar van haar zonen. De zoektocht van Merry leidt haar dichter naar de gemene kerstman.

5. 5. White Sauce? Hot Sauce?

10 januari 2018 (40 minuten)

Sax en Happy gaan elk hun eigen weg nadat een familiereünie niet positief is verlopen. Interne Zaken opent een onderzoek naar Merry. Hailey en haar kinderen komen in een beangstigende gevangenis terecht.

6. 6. The Scrapyard of Childish Things

17 januari 2018 (44 minuten)

Sax en Happy ondernemen elk een eenzame reis. Sax komt intussen op een nieuw idee om zijn dochter te redden. Happy vindt troost in de armen van een andere Ingebeelde Vriend.

7. 7. Destroyer of Worlds

24 januari 2018 (42 minuten)

Sax en Happy worden eindelijk herenigd en zijn druk bezig met het redden van Hailey. Amanda onderzoekt op haar eentje een aanwijzing, maar brengt hiermee haar leven in gevaar. Blue en Isabella onthullen een duister familiegeheim.

8. 8. I Am the Future

31 januari 2018 (43 minuten)

Kerstmis nadert. Sax en Happy zijn in een confrontatie verwikkeld om Hailey te redden uit de klauwen van de gemene kerstman. Merry is er dan weer op uit om Amanda te bevrijden van een erg machtige vijand.

avatar van renzoroy_mm

Serie was leuker geweest als dat domme geanimeerde paard er niet in zat. Oftewel, schop Happy er uit, geef de serie een andere titel en focus gewoon puur op Nick Sax, zoals die is, hou de zwarte humor en actie er in. Dan heb je gewoon een goede en vette serie. Nu zit je een serie te kijken die duidelijk gericht is op volwassenen, alleen dan met een cartoon figuurtje... en dat is voor mij tot nu toe het enige minpunt.

horizons

Eerste aflevering gezien en die eenhoorn vond ik juist nodig voor het effect.

Potver, ik kan er maar niet opkomen, maar dit idee bestond al min of meer. Het was een vrouw en een wit computergeanimeerd beest ... Hoe heet deze show ook weer? Het was enkele jaren geleden (dit decennia) en een flop qua kijkcijfers.

horizons

Geen idee maar mij doet deze serie constant aan Shrek laten denken.

horizons

Wat een geschifte serie. Aanrader als je vreemd leuk vind.

avatar van renzoroy_mm

Spacejet schreef:

Imaginary Mary met Jenna Elfman bedoel je denk ik

avatar van Glacius

Glacius

Begon aardig, maar gaat te lang door. De humor en het geweld worden daardoor nogal saai op den duur.

avatar van NRT

NRT

Het ziet er veelbelovend uit, maar ik weet niet of ik op een pratende eenhoorn zit te wachten.

Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Fouten in toevoegingen.

Christopher Meloni komt in mijn boekje als steengoede acteur voor (Law & Order: SVU. Elliot Stabler: bikkelhard en zeer rechtvaardig). Mijn nieuwsgierigheid is gewekt. Apart gezet in 'mijn lijst' op Netflix.

Series die ik aan het volgen ben even aan de kant geschoven voor Happy! Geen spijt van kan ik jullie melden. Seizoen 1 bijna voltooid. Seizoen 2: here i come!

Hocus Pocus M.....fucker!

Fan! Wanneer ben je fan iets of iemand? Ben nog nooit ergens fan van geweest eigenlijk. Wat ik wel weet is dat Happy! een super vette serie is. Met regelmaat liepen de tranen over mijn wangen van het lachen. 8 komische/bikkelharde afleveringen, fantastisch script en een goede cast. Christopher Meloni speelt naar mijn mening de sterren van de hemel. Wat kan die man bizarre/gekke koppen trekken zeg! Net zoals zijn rol in Law & Order: Special Victims Unit is ook deze rol hem op het lijf geschreven. Patrick Fischler (Smoothie). Nice, nice en nog eens nice! Zijn rol is psycho o o. In zo een rol komen zijn acteerprestaties het best tot zijn recht vind ik. Happy! Mijn eerste keus zou niet op Patton Oswalt zijn gevallen. Ik had eerder gedacht aan Jim Carrey ofzo. Maar gaandeweg het seizoen kan ik de keuze zeer zeker begrijpen. Na het zien van de laatste aflevering ben ik volledig overtuigd. Happy=Patton en Patton=Happy. De muziek die in Happy! ten gehore wordt gebracht is ook nog even het noemen waard. Trip down memory lane. Heerlijk!

Beste leden van TvM. Ik heb mijn eigen echt maar dan ook echt geen seconde verveeld.

Happy! - Seizoen 1: meer dan geslaagd. Op naar seizoen 2.

Vierenhalve ster van mijn kant.

avatar van Royalere

Royalere

Bij dat russische roulette onder die sprookjesfiguren ging ik wel even stuk.

Alleraardigste neo-noir met Nick Sax (Christopher Meloni) als de archetypische man van middelbare leeftijd die zich door zijn eigen levenszondes en mislukte kansen schiet. Niet kapot te krijgen, zelfs niet wanneer zijn geest nu zo vertroebeld lijkt dat een pratend eenhoorntje terug begint te praten. Deze Happy (met de stem van Patton Oswalt) brengt Nick op het spoor van een dochter van wie hij het bestaan niet wist en een Epsteiniaans misdaadsyndicaat dat zich bezighoudt met kinderhandel. Het eerste seizoen van 'Happy' (2017-2018) is lekker pretentieloze pulp met grootse actiescènes en dik aangezette schurken. In grote lijnen is 't allemaal wel een beetje voorspelbaar, maar blijft het vermakelijk genoeg omdat de corrupte agent en het cartoonfiguurtje zo'n knotsgekke variatie zijn op het 'buddy cop' genre. Die Christopher Meloni is een vondst! Al vraag ik me af of hier nu werkelijk een tweede seizoen van had moeten komen. Lijkt me lastig om nog iets nieuws eraan toe te voegen dat de moeite van het kijken waard is.