Mijn Series +

Suburra: La Serie - Seizoen 1 (2017)

Alternatieve titel: Suburra: Blood on Rome

Italiƫ
Actie / Misdaad

ontwikkeld door Daniele Cesarano, Barbara Petronio, Ezio Abbate, Fabrizio Bettelli en Nicola Guaglianone
met Alessandro Borghi, Giacomo Ferrara en Eduardo Valdarnini

Een badplaats in de buurt van Rome wordt het toneel voor een confrontatie tussen Kerk, corrupte politici en georganiseerde misdaad. Het conflict wordt steeds meedogenlozer, waarbij de grenzen van het toelaatbare steeds meer vervagen. In deze machtsstrijd volgen we Aureliano, Spadino en Lele. Alle drie opgegroeid in een verschillende omgeving met ieder een eigen ambitie en passie. Hoe zijn deze drie jonge mannen in de maffiawereld beland en wat beweegt hen eigenlijk om erin te blijven?

1. 21 Days
  8. A New Man
  9. Pitch Black
  10. Call It Sleep
avatar van walnuts
Ik ben heel erg benieuwd naar deze serie. Afkomstig uit de Gomorra en Romanzo Criminale stal.
De serie speelt zich een jaar of 4 eerder af dan de film uit 2015 welke gebaseerd is op het boek van Giancarlo de Cataldo en Carlo Bonini. Ook heeft de serie de medewerking van Michele Placido (juist). Tevens Netflix' eerste Italiaanse productie als onderdeel van de nieuwe koers om meerdere Europese producties uit te brengen.
Nu nog even aftellen naar 6 oktober

avatar van hoffhaan
Goede serie. Alhoewel ik Gomorra iets beter vind. 3.5

avatar van joy4ever
De serie moest ff op gang komen maar het werd al vrij snel verslavend. De vaart zat er goed in op een gegeven moment. Prachtig ook met Rome als decor. Een paar verrassende twists ook. Hoop echt op een vervolg, ik hou hier wel van. Tof.

avatar van 3 2 1 cut
Ik kom moeilijk door de eerste afleveringen heen. De drie hoofdpersonen vind ik meer karikaturen dan bijvoorbeeld de hoofdpersonen uit Gomorra (maar die vond ik dan ook top en misschien vergelijk ik nog teveel). Vooral de Sinti hoofdrolspeler heeft mij teveel ‘maniertjes’. Ik moet wel lachen om de geblondeerde hoofdrolspeler. Een soort Sting blik en looks uit de ‘Dune’ film als een Harkonnen. Maar dat mag ik wel.

Hmmm, twijfels want ik hou van Mafioso verhalen. Maar Gomorra was dan, imho, ook wel errug sterk.

avatar van Oldground
Heerlijke serie. Machtsspelletjes, intriges, achterkamertjes. Het weergeeft de uiterst fijne lijn tussen onder- en bovenwereld in de Italiaanse hoofdstad. Met één foute beslissing kun je jezelf al overgeven aan de grillen van de lokale criminele organisaties. Kijk uit naar seizoen 2

avatar van joy4ever
Seizoen 2 vanaf 22 februari op Netflix. Nice!