• 8.985.401 stemmen

Suburra: La Serie - Seizoen 1 (2017)

Alternatieve titel: Suburra: Blood on Rome

Ontwikkeld door: Daniele Cesarano, Barbara Petronio, Ezio Abbate, Fabrizio Bettelli en Nicola Guaglianone

Met: Alessandro Borghi, Giacomo Ferrara en Eduardo Valdarnini

Oorsprong: Italië

Datum van release: vrijdag 6 oktober 2017

Plot Suburra: La Serie

Een badplaats in de buurt van Rome wordt het toneel voor een confrontatie tussen Kerk, corrupte politici en georganiseerde misdaad. Het conflict wordt steeds meedogenlozer, waarbij de grenzen van het toelaatbare steeds meer vervagen. In deze machtsstrijd volgen we Aureliano, Spadino en Lele. Alle drie opgegroeid in een verschillende omgeving met ieder een eigen ambitie en passie. Hoe zijn deze drie jonge mannen in de maffiawereld beland en wat beweegt hen eigenlijk om erin te blijven?

Afleveringen Seizoen 1 (2017)

1. 1. 21 Giorni

6 oktober 2017 (1 uur en 03 minuten)

Rivaliserende bendes vliegen elkaar in de haren terwijl maffiabaas Samurai politici voor zijn karretje spant. Drie jonge criminelen werken samen om hun kans te grijpen.

2. 2. Patrizi e Plebei

6 oktober 2017 (52 minuten)

Samurai bijt zich vast in de idealistische Cinaglia. Theodosious chanteurs willen een getuige het zwijgen opleggen. Spadino is boos over zijn gearrangeerde huwelijk.

3. 3. Cani Arrabbiati

6 oktober 2017 (43 minuten)

Samurai gaat de confrontatie aan met Spadino over Theodosiou en brengt Sara in een lastig parket. Cinaglia zit in de val. Manfredi wil wraak nemen op Aureliano.

4. 4. Buon Pppetito

6 oktober 2017 (50 minuten)

Door de ophanden zijnde oorlog tussen de Anacleti's en Adami's dreigt Samurai de controle te verliezen over de Ostia-deal en dwingt hij Gabriele tot een vreselijke keuze.

5. 5. La Lupa

6 oktober 2017 (58 minuten)

Livia en Aureliano vechten om de macht. Samurai spreekt Sara aan op haar strategie. Spadino's geheim compliceert zijn huwelijksnacht.

6. 6. Ajo, Oio e Peperoncino

6 oktober 2017 (46 minuten)

Aureliano dwingt Sara een deal te sluiten, maar zij weet de rollen om te draaien. Cinaglia maakt gebruik van intimidatiepolitiek. Theodosiou neemt een wanhopig besluit.

7. 7. Ultimo Cliente

6 oktober 2017 (50 minuten)

Samurai nadert zijn doel. Sara wil het Vaticaan behoeden voor een schandaal in ruil voor stemmen van de commissie. Livia reageert op Manfredi's inbreuk op haar terrein.

8. 8. Un Altro

6 oktober 2017 (49 minuten)

Samurai hoopt alsnog de deal te kunnen redden en roept Livia en Manfredi bij zich voor een vergadering. Sara wordt opgelicht. Angelica ontdekt het geheim van Spadino.

9. 9. Il Buio

6 oktober 2017 (43 minuten)

Cinaglia zet alles in op zijn politieke spel. Aureliano wordt op gevaarlijke wijze bedrogen. Spadino komt voor zichzelf op, maar neemt daarbij een groot risico.

10. 10. Chiamalo Dormire

6 oktober 2017 (52 minuten)

Samurai laat zijn gezag gelden, maar Aureliano en Livia verzetten zich. Spadino neemt initiatief. Cinaglia stippelt zijn toekomst uit. Gabriele staat voor een dilemma.

avatar van walnuts

walnuts

Ik ben heel erg benieuwd naar deze serie. Afkomstig uit de Gomorra en Romanzo Criminale stal.

De serie speelt zich een jaar of 4 eerder af dan de film uit 2015 welke gebaseerd is op het boek van Giancarlo de Cataldo en Carlo Bonini. Ook heeft de serie de medewerking van Michele Placido (juist). Tevens Netflix' eerste Italiaanse productie als onderdeel van de nieuwe koers om meerdere Europese producties uit te brengen.

Nu nog even aftellen naar 6 oktober

avatar van hoffhaan

hoffhaan

Goede serie. Alhoewel ik Gomorra iets beter vind. 3.5

De serie moest ff op gang komen maar het werd al vrij snel verslavend. De vaart zat er goed in op een gegeven moment. Prachtig ook met Rome als decor. Een paar verrassende twists ook. Hoop echt op een vervolg, ik hou hier wel van. Tof.

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Ik kom moeilijk door de eerste afleveringen heen. De drie hoofdpersonen vind ik meer karikaturen dan bijvoorbeeld de hoofdpersonen uit Gomorra (maar die vond ik dan ook top en misschien vergelijk ik nog teveel). Vooral de Sinti hoofdrolspeler heeft mij teveel ‘maniertjes’. Ik moet wel lachen om de geblondeerde hoofdrolspeler. Een soort Sting blik en looks uit de ‘Dune’ film als een Harkonnen. Maar dat mag ik wel.

Hmmm, twijfels want ik hou van Mafioso verhalen. Maar Gomorra was dan, imho, ook wel errug sterk.

avatar van Oldground

Oldground

Heerlijke serie. Machtsspelletjes, intriges, achterkamertjes. Het weergeeft de uiterst fijne lijn tussen onder- en bovenwereld in de Italiaanse hoofdstad. Met één foute beslissing kun je jezelf al overgeven aan de grillen van de lokale criminele organisaties. Kijk uit naar seizoen 2

Seizoen 2 vanaf 22 februari op Netflix. Nice!

avatar van umbra

umbra

Na de film, die ik vet vond, deze serie begonnen en echt in dezelfde lijn, dikke Italiaanse serie, waar ik me nog ferm mee ga vermaken.