Mijn Series +

Beau Séjour - Seizoen 1 (2017)

Alternatieve titel: Hotel Beau Séjour

België

ontwikkeld door Nathalie Basteyns, Kaat Beels, Sanne Nuyens en Bert Van Dael
met Lynn Van Royen, Kris Cuppens en Reinhilde Decleir

Een meisje gaat op zoek naar een moordenaar. Hààr moordenaar. Kato moet haar eigen moordzaak oplossen. Haar grootste hindernis: ze is dood. Niemand hoort of ziet haar. Wat is er met haar gebeurd? Als ze dood is, waarom loopt ze dan nog rond? Gaandeweg ontdekt Kato dat er vijf mensen zijn die haar wél nog zien en horen. Sommigen van hen kent ze, anderen niet. Wat is er met haar gebeurd op de avond van haar dood? En waarom zijn er vijf zieners, precies die vijf?

1. Het Lijk
  7. De Film
  8. De Maaslandmoorden
  9. De Bekentenis
  10. De Nacht
Eerste aflevering zag er goed uit en heeft me positief verrast.

avatar van AOVV
stinissen.

Mee eens. De opening was erg knap, ik moest ook een paar keer aan het Franse Les Revenants denken..

Eerste aflevering vond ik ook erg goed, helaas wordt het daarna wel een beetje minder.

De eerste afleveringen van de serie weerhouden mij ervan dit een ster te geven. Het ontwikkelt zich van een mysterieus en origineel drama tot een ongeloofwaardige soap. Hier had veel meer in gezeten. Ik ben blij dat het afgelopen is.

avatar van AOVV
Pecore.

Daar ben ik het grotendeels mee eens, al is mijn oordeel iets minder hard. Er zat vooral veel potentie in deze show, en dat het er dan niet helemaal uitkomt, maakt de deceptie wat groter, natuurlijk. De openingsscène in aflevering 1 was gelijk het beste dat deze reeks te bieden had, de finale was dan weer niet bepaald geweldig.

Wat me ook nog opvalt, is dat de titeltrack waarmee elke aflevering begint (van Mauro Pawlowski, dacht ik) me erg doet denken aan de titeltrack van 'True Detective', seizoen 1.

3 sterren

avatar van 3 2 1 cut
Geniale serie van Vlaamse bodem. Ingenieus plot, mooie verhaallijnen en toch zo gewoon. Elke aflevering intrigeert en het acteerwerk van alle acteurs is van topniveau. Lynn van Royen draagt de hoofdrol met verve en is verfrissend. Op z'n Vlaams gezegd: "Ik zie haar graag !". Mysterie, verrassende wendingen en een onverwacht einde die ik niet 'van verre' zag aankomen.

Soms zitten er parels tussen alle series die ons tegenwoordig worden aangeboden. Dit is er eentje van de eerste klasse !!

avatar van JorisTVmeter
Schitterende serie! Het grillige sfeertje wordt mooi in beeld gebracht. Vanaf aflevering één zie je al dat dit topklasse is. En dan aan het eind van aflevering 7, wie had dat zien aankomen? . Alle personages zijn goed vertolkt door een sterke cast. Lynn Van Royen weet haar, toch wel wat ongewone rol, geloofwaardig te brengen. Zet daar Charlotte Timmers naast, en je scoort

Wat ik ook leuk vond was de gastrol van Stijn Meuris. Ik weet niet of de makers het bewust gedaan hebben, Maar door hem opnieuw Bernard te noemen, en leerkracht in een school, moest ik toch al snel even denken aan Blueberry Hill (1989) - IMDb.

Meer van dit, dat kan ik best pruimen

avatar van Alathir
Zeer goede pilootaflevering met heel wat humor ook. In de volgende afleveringen wordt dit steeds minder en ook het mindfuckgehalte van de eerste aflevering is dan verdwenen. Je gaat dan als kijker meer en meer op zoek naar wie het gedaan heeft. Op zich zijn er enkele verrassende wendingen in het verhaal maar eigenlijk vind ik het einde een beetje ongeloofwaardig. In mijn ogen is het motief nogal zwak.

avatar van filmobsessie
wel aardige serie, kabeelt wel veel. Leuk dat de Evil super stars voorbijkomen. begin tune is ook gemaakt door Mauro van die band. erg mooie tune(bewerking van hank williams song). Verder bijlange geen Tabula Rasa die ik vele, vele malen beter vind.

avatar van theo79
De eerste twee afleveringen van gekeken en die waren vrij aardig te doen. Ben wel benieuwd naar de rest. Blijkbaar verschillen de meningen hier nogal behoorlijk over deze serie.

avatar van theo79
Deze serie net afgerond. De eerste paar afleveringen waren vrij aardig, het middenstuk een beetje matig maar nog wel te kijken en de laatste paar afleveringen waren wel redelijk goed.

Als je de serie niet al te serieus neemt is het de 10 afleveringen goed door te komen. Qua cijfer zou ik het een 5,8 geven en bij tvmeter rond ik dat af naar boven, drie sterren dus.