ad
  • 8.079.982 stemmen

Westworld - Seizoen 1 (2016)

Show titel: Westworld

Seizoenen: 3 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: zondag 2 oktober 2016

• Ziggo Bekijk seizoen 1 via Ziggo

Westworld

Afleveringen Seizoen 1 (2016)

1. 1. The Original

Een vrouw genaamd Dolores is een vrije geest in het Oude Westen. Ze heeft niet in de gaten dat ze eigenlijk een robot is, geprogrammeerd om rijke gasten te voorzien van hun fantasieën en behoeften. De ontwikkelaars van de robots komen er al snel achter dat de robots zich niet gedragen zoals bedoeld is.

2. 2. Chestnut

Bernard denkt dat iemand de hosts saboteert. De Man is bezig met het zoeken naar het diepere spel. Meave komt in een pijnlijke situatie terecht.

3. 3. The Stray

Elsie en Stubbs gaan de bergen in om een vermiste host te zoeken. Bernard onderzoekt de oorzaak van het vreemde gedrag van de hosts. William vind een attractie die hij graag wil uitproberen en neemt Logan hierin mee.

4. 4. Dissonance Theory

Dolores gaat met William en Logan op jacht. De Man in het Zwart, die Lawrence in handen heeft, vindt een belangrijke aanwijzing om het doolhof open te krijgen. Dr. Ford en Theresa bespreken de toekomst van het park.

5. 5. Contrapasso

Dolores, William en Logan komen aan in Pariah, een vervallen dorpje. Ze krijgen een gevaarlijke missie toegewezen. De Man in het Zwart ontmoet een onverwachte bondgenoot in zijn zoektocht naar het openen van het doolhof.

6. 6. The Adversary

Terwijl Maeve Felix probeert te overtuigen om haar "boven" te laten zien, komen Teddy en 'de Man' dichterbij het doolhof. Bernard en Elsie komen meer te weten over de identiteit van de persoon die geheimen van het park steelt. Lee ontmoet een executieve director van Delos.

7. 7. Trompe L'Oeil

Dolores en William reizen door verraderlijk terrein. Maeve stelt een ultimatum. Bernard denkt na over zijn volgende zet.

8. 8. Trace Decay

Bernard worstelt met een mandaat. Maeve bekijkt of ze het script kan veranderen. Teddy kampt met donkere herinneringen.

9. 9. The Well-Tempered Clavier

Dolores en Bernard herstellen hun verleden. Maeve doet een gewaagd voorstel aan Hector. Teddy krijgt opheldering maar wel tegen een prijs.

10. 10. The Bicameral Mind

Dolores komt achter de waarheid over Williams geloof. En op hetzelfde moment bereidt Maeve een plan voor om te ontsnappen maar komt er achter dat iemand anders de touwtjes in handen heeft. Robert speelt zijn laatste stukje in het grote verhaal.

avatar van Brave-Neo

Brave-Neo

Pinguin#13 schreef:

oei… ik ben hopeloos oldskool, dus dat gaat nog wel even duren voor dat ergens op één van mijn beeldbuizen passeert.

Ik ben ook old school ( en SF liefhebber die in de jaren 70 ook de film Westworld heeft gezien ) dus heb S2 gewoon gekocht.... Zeker een seizoen om vaker te zien en een timeline website helpt denk ik ook om alles sneller te doorgronden

avatar van Cross29_mm

Cross29_mm

Brave-Neo schreef:

Gekocht?

avatar van DragQueen

DragQueen

stinissen schreef:

Mislukte serie waar ik hoge verwachtingen van had kan niet tippen aan de speelfilm Westworld (1973) - MovieMeter.nl , jammer...

Ik heb de film Westworld (1973) nog nooit mogen zien, die kan ik dus nog niet met de serie vergelijken. Maar om de serie dan meteen te bestempelen als zijnde 'mislukt', vind ik belachelijk kort door de bocht en tamelijk ongegrond. Natuurlijk is smaak iets wat niet te betwisten valt, maar 'mislukt' is de serie in mijn ogen allerminst. Het script is in mijn ogen heerlijk ingenieus, en wordt op een boeiende wijze aan de kijker voorgeschoteld. Verder straalt de production value ervan af. De settings, effecten, kostuums, etc. zijn enorm goed. Ook op acteergebied is er weinig tot niets aan op te merken. De aanwezige topcast schittert en brengen hun rollen met de nodige overtuiging. Dit is gewoon een kwalitatief hoogwaardige serie, die met liefde lijkt te zijn gemaakt. Zolang dit niveau gehandhaafd blijft, mogen er nog wel wat seizoenen volgen van mij.

• 20885 berichten

DragQueen_tv schreef:

Laten we het anders zeggen ik vond het mislukt en ja ik ben een tikkeltje jaren 70. Wel leuk dat jullie de serie wel kunnen waarderen.

avatar van DragQueen

DragQueen

stinissen schreef:

Uiteraard kan en mag dat natuurlijk. En er is niets mis met de heerlijke 70's hoor. Misschien wordt het voor mij eens tijd om Westworld (1973) te gaan bekijken. Ben al tijden erg benieuwd naar die film. Eens kijken naar welke inzichten dat gaat leiden. Tot nu toe is de serie voor mij in ieder geval allesbehalve mislukt.