Mijn Series +

Westworld - Seizoen 2 (2018)

Sciencefiction / Western

ontwikkeld door Lisa Joy en Jonathan Nolan
met Evan Rachel Wood, Jeffrey Wright en Thandie Newton

Het futuristische pretpark Westworld is een technologisch geavanceerd Western-themapark, dat volledig wordt bevolkt door synthetische androïden die "Hosts" worden genoemd. Deze komen tegemoet aan de wensen van de zwaar betalende bezoekers die "Nieuwkomers" (of ook "Gasten") worden genoemd. De Nieuwkomers kunnen doen wat ze willen in het park, zonder angst voor vergelding van de Hosts. Het park kent honderd verschillende hosts, die elk hun eigen verhaallijnen uitspelen.Maar dan beginnen de robots plotseling verontrustend gedrag te vertonen…

1. Journey into Night
  9. Vanishing Point
  10. The Passenger

avatar van Kos
Kos
Zucht, ik zat er al op te wachten.

avatar van Delars
Qua niveau een stuk minder goed dan seizoen 1. Ik deel dan ook de mening van Kos.

avatar van legian
Heb er weer van genoten, heerlijk hoe dit seizoen zo anders is dan het voorgaande. Alles is veel chaotischer dan voorgaand seizoen. Oh en de kill rate is ook aanzienlijk hoger, met toch wel enkele schokkende doden ertussen zoals William die zijn eigen dochter vermoord, Teddy die het niet meer ziet zitten en Elsie die nu wel definitief dood is.

Het voelde wel heel erg als afsluiting en einde aan trouwens. Waar het vorige seizoen met een gigantische cliffhanger afsloot wordt nu alles eigenlijk wel goed afgerond. Afgezien van de after credit scene dan van William die in zijn eigen fidelity loop zit. Ben dan ook erg benieuwd wat het derde seizoen moet gaan brengen, maar dat zal nog wel een paar jaar duren.
maar het verhaal van Meave en consorten komt tot een mooi eind, evenals dat van Akecheta (met een virtuele wereld waar ze 'echt' vrij zijn). Vond het einde met Dolores en Bernard over het 'vrij' zijn wel mooi trouwens, want wanneer ben je nou echt vrij?

Ik heb er in ieder geval weer van genoten.

avatar van Kos
Kos
Djiezus wat een tijdsverspilling was dit.

avatar van brawljeff
Zeer teleurgesteld in dit seizoen, zeker aangezien ik het eerste seizoen nog 4,5* meegaf. Ik hou enorm van mysterieuze verhaallijnen en complexiteit (Lost, The Missing etc.), maar hier werd het mij zelfs allemaal iets teveel. Dan is dit personage weer dood, dan komt dat personage weer tot leven... het haalde de spanning er een beetje uit.

De cinematografie, kostuums, locaties en het acteerwerk was weer fantastisch. Newton, Wood en Harris spelen net als in het eerste seizoen zeer sterke personages, Thompson is een prachtige verschijning, Wright steelt iedere scène en ik was erg blij om Hopkins weer terug te zien.

Qua verhaallijn vond ik het jammer dat er zo vaak afgeweken wordt van de hoofdlijnen, met in het bijzonder het uitstapje naar de shogun wereld en de complete achtste aflevering. Het was allemaal erg tof om te zien, maar het haalde het tempo er voor mij veel te veel uit.

Ik denk dat ik het derde seizoen nog wel ga proberen, maar ik hoop dat ze het verhaal weer wat meer op de rails kunnen krijgen. Anders ben ik zelfs genoodzaakt mijn profielfoto aan te passen, dat willen we natuurlijk niet.

avatar van brawljeff
Voor wie het zelf ook nog niet helder heeft, is dit een hele nuttige video. Uiteraard vol met spoilers!

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

avatar van peterjames777
Na de eerste afleveringen kreeg ik al snel het gevoel dat het seizoen 1 niet zou evenaren maar nu alles te hebben gezien kan ik zeggen dat dit toch erger was dan ik aan het begin dacht. Wat een rommeltje is het geworden, en dan met name de laatste 2 afleveringen. Onlogisch, moeilijk te volgen en niet interessant of boeiend meer. Joy en Nolan hebben te veel hooi op de vork genomen. Ook vond ik de hoeveelheid geweld te veel en vermoeiend. Letterlijk een overkill. Om elke hoek leek wel een hoopje lijken te liggen. Er leken veel plotontwikkelingen enkel gericht te zijn op 'shock-value' , en dat voelt een beetje goedkoop aan.

Tuurlijk waren er genoeg mooie momenten en scenes, zo sprongen episodes 4 en 8 er wel boven uit (Akecheta!), en was de muziek mooi met name de cover van Heart Shaped Box van Nirvana. Maar toch een teleurstelling dit seizoen.

avatar van Koerok
Zeer vermoeiend en teleurstellend tweede deel. Veel te complex, o.a. door het heen en weer springen in de tijd. En met geen enkel karakter heb ik nog enige binding.

avatar van Dorstigjimmyke
Heeft iemand soms een samenvatting van seizoen 1. Ik ga ondanks de commentaren toch nog een poging wagen.

avatar van sparinkie
Zeer teleurstellend, moeilijk te volgen, was de draad vaak kwijt. . Het ziet er fantastisch uit, maar door de chaotische verhaallijnen vond ik dit seizoen een vreselijke afknapper! Erg jammer!

Goed opletten geblazen tijdens dit tweede seizoen. Ik heb het hele seizoen gekeken in een kleine week en dan is het goed te doen. Minder goed dan seizoen 1 maar ik vond het toch nog alleszins vermakelijk.

Wel erg geweldadig, mag van mij wel een tandje minder, dan heeft het geweld ook meer effect.

avatar van legian
Met de finale van Game of Thrones is de teaser voor Westworld seizoen 3 gereleases. Westworld III - HBO 2020 - YouTube
Volgend jaar pas, maar dat mag de pret niet drukken. Genoeg tijd om de twee seizoenen weer eens te gaan herzien.

avatar van aslan
Nergens hier iets over de muziek bij de serie gelezen (van Ramin Djawadi)... die is namelijk subliem! Zowel bij het eerste seizoen als bij het tweede. Met onder andere (piano-)covers van The Cure, Amy Winehouse, Soundgarden, The Rolling Stones, Wu-Tang Clan, The White Stripes, Nirvana, Radiohead...

avatar van moviemike
Seizoen 3 lijkt opnieuw beter te worden, misschien laat ik me gewoon leiden door commerciële trailers en een valse aantrekkingskracht.
Aaron Paul doet dit seizoen ook mee.
Waarom deze acteur een meerwaarde zou zijn weet ik niet maar dit lijkt me interessant en Breaking Bad was fun!

avatar van james_cameron
Net als het eerste seizoen erg wisselvallig en behoorlijk langdradig. Ditmaal is er sprake van meer aktie en minder plot; iets dat de personages er overigens niet van weerhoudt om eindeloos te blijven filosoferen. Bepaalde afleveringen zijn evenwel erg sterk en visueel is de serie ook ditmaal indrukwekkend. Door het lage tempo en de veelal verstilde dialoogscenes is het sporadisch doorbijten geblazen, maar al met al heb ik dan toch wel zin in seizoen drie. De serie blijft intrigeren, ondanks de aanzienlijke minpunten.