ad
  • 8.081.148 stemmen

Westworld - Seizoen 2 (2018)

Show titel: Westworld

Seizoenen: 3 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: zondag 22 april 2018

• Ziggo Bekijk seizoen 2 via Ziggo

Westworld

Afleveringen Seizoen 2 (2018)

1. 1. Journey into Night

Vlak na de opstand van de hosts vindt een reddingsteam Bernard. De nieuwe Head of Operations vraagt hem om hulp, niet wetende wat hij eigenlijk is. Dolores belooft Teddy om hem de waarheid te laten zien. Maeve overtuigt Lee en Hector om haar te helpen met het vinden van haar dochter.

2. 2. Reunion

Dolores is op zoek naar bondgenoten die haar visie delen en laat Teddy de reden van zijn bestaan zien. In het verleden krijgt Dolores voor het eerst de buitenwereld te zien en toont William haar een allesvernietigend wapen, dat in de toekomst nog van pas kan komen.

3. 3. Virtù e Fortuna

Dolores probeert een deal te maken met de Confederados en wordt herenigd met haar vader en Bernard. Maeve en haar groep vinden Felix en Sylvester. Een nieuwe Gast arriveert in Westworld.

4. 4. The Riddle of the Sphinx

De Man in Black volgt het mysterieuze spel dat voor hem gecreëerd is in het park. William heeft James opgesloten in een gevangenis onder het park.

5. 5. Akane No Mai

Maeve en haar volgelingen onderzoeken een mysterieus nieuw gebied, genaamd Shogun World. Dolores realiseert zich dat de Teddy die ze kent geen deel uit kan maken van haar nieuwe wereld.

6. 6. Phase Space

Maeve wordt eindelijk herenigd met haar dochter na een lange reis. Dolores ontdekt hoe Teddy nu echt in elkaar steekt. Charlotte en Stubbs vinden Peter.

7. 7. Les Ecorches

Charlotte en Bernard nemen een kijkje in de herinneringen van Bernard om te kijken wat er gebeurd is met de vermiste unit. Ondertussen voert Robert een gesprek met Bernard. Meave confronteert iemand uit haar verleden.

8. 8. Kiksuya

Emily vindt eindelijk de man waar ze naar op zoek was en overtuigd de Ghost Nation ervan om hem aan haar over te dragen. Ze is vastberaden om hem te laten lijden.

9. 9. Vanishing Point

De Man komt erachter dat de realiteit toch anders in elkaar zit en denkt na over de manier waarop zijn vrouw is overleden. Ondertussen zet Dolores haar tocht door het park voort naar de Valley Beyond. Bernard krijgt opnieuw bezoek van Robert.

10. 10. The Passenger

De Man heeft eindelijk zijn eindpunt bereikt, terwijl Akecheta de doorgang weten te vinden. Bernard heeft een laatste ontmoeting met Robert, nadat hij heeft besloten wat hij met Dolores moet doen.

Zucht, ik zat er al op te wachten.

avatar van Delarss

Delarss

Qua niveau een stuk minder goed dan seizoen 1. Ik deel dan ook de mening van Kos.

avatar van legian

legian

Heb er weer van genoten, heerlijk hoe dit seizoen zo anders is dan het voorgaande. Alles is veel chaotischer dan voorgaand seizoen. Oh en de kill rate is ook aanzienlijk hoger, met toch wel enkele schokkende doden ertussen zoals William die zijn eigen dochter vermoord, Teddy die het niet meer ziet zitten en Elsie die nu wel definitief dood is.

Het voelde wel heel erg als afsluiting en einde aan trouwens. Waar het vorige seizoen met een gigantische cliffhanger afsloot wordt nu alles eigenlijk wel goed afgerond. Afgezien van de after credit scene dan van William die in zijn eigen fidelity loop zit. Ben dan ook erg benieuwd wat het derde seizoen moet gaan brengen, maar dat zal nog wel een paar jaar duren.

maar het verhaal van Meave en consorten komt tot een mooi eind, evenals dat van Akecheta (met een virtuele wereld waar ze 'echt' vrij zijn). Vond het einde met Dolores en Bernard over het 'vrij' zijn wel mooi trouwens, want wanneer ben je nou echt vrij?

Ik heb er in ieder geval weer van genoten.

Djiezus wat een tijdsverspilling was dit.

avatar van brawljeff

brawljeff

Zeer teleurgesteld in dit seizoen, zeker aangezien ik het eerste seizoen nog 4,5* meegaf. Ik hou enorm van mysterieuze verhaallijnen en complexiteit (Lost, The Missing etc.), maar hier werd het mij zelfs allemaal iets teveel. Dan is dit personage weer dood, dan komt dat personage weer tot leven... het haalde de spanning er een beetje uit.

De cinematografie, kostuums, locaties en het acteerwerk was weer fantastisch. Newton, Wood en Harris spelen net als in het eerste seizoen zeer sterke personages, Thompson is een prachtige verschijning, Wright steelt iedere scène en ik was erg blij om Hopkins weer terug te zien.

Qua verhaallijn vond ik het jammer dat er zo vaak afgeweken wordt van de hoofdlijnen, met in het bijzonder het uitstapje naar de shogun wereld en de complete achtste aflevering. Het was allemaal erg tof om te zien, maar het haalde het tempo er voor mij veel te veel uit.

Ik denk dat ik het derde seizoen nog wel ga proberen, maar ik hoop dat ze het verhaal weer wat meer op de rails kunnen krijgen. Anders ben ik zelfs genoodzaakt mijn profielfoto aan te passen, dat willen we natuurlijk niet.

avatar van brawljeff

brawljeff

Voor wie het zelf ook nog niet helder heeft, is dit een hele nuttige video. Uiteraard vol met spoilers!

avatar van peterjames777

peterjames777

Na de eerste afleveringen kreeg ik al snel het gevoel dat het seizoen 1 niet zou evenaren maar nu alles te hebben gezien kan ik zeggen dat dit toch erger was dan ik aan het begin dacht. Wat een rommeltje is het geworden, en dan met name de laatste 2 afleveringen. Onlogisch, moeilijk te volgen en niet interessant of boeiend meer. Joy en Nolan hebben te veel hooi op de vork genomen. Ook vond ik de hoeveelheid geweld te veel en vermoeiend. Letterlijk een overkill. Om elke hoek leek wel een hoopje lijken te liggen. Er leken veel plotontwikkelingen enkel gericht te zijn op 'shock-value' , en dat voelt een beetje goedkoop aan.

Tuurlijk waren er genoeg mooie momenten en scenes, zo sprongen episodes 4 en 8 er wel boven uit (Akecheta!), en was de muziek mooi met name de cover van Heart Shaped Box van Nirvana. Maar toch een teleurstelling dit seizoen.

avatar van Koerok_mm

Koerok_mm

Zeer vermoeiend en teleurstellend tweede deel. Veel te complex, o.a. door het heen en weer springen in de tijd. En met geen enkel karakter heb ik nog enige binding.

avatar van NRT

NRT

Heeft iemand soms een samenvatting van seizoen 1. Ik ga ondanks de commentaren toch nog een poging wagen.

avatar van sparinkie_mm

sparinkie_mm

Zeer teleurstellend, moeilijk te volgen, was de draad vaak kwijt. . Het ziet er fantastisch uit, maar door de chaotische verhaallijnen vond ik dit seizoen een vreselijke afknapper! Erg jammer!

avatar van Karst

Karst

Goed opletten geblazen tijdens dit tweede seizoen. Ik heb het hele seizoen gekeken in een kleine week en dan is het goed te doen. Minder goed dan seizoen 1 maar ik vond het toch nog alleszins vermakelijk.

Wel erg geweldadig, mag van mij wel een tandje minder, dan heeft het geweld ook meer effect.

avatar van legian

legian

Met de finale van Game of Thrones is de teaser voor Westworld seizoen 3 gereleases. Westworld III - HBO 2020 - YouTube

Volgend jaar pas, maar dat mag de pret niet drukken. Genoeg tijd om de twee seizoenen weer eens te gaan herzien.

avatar van aslan

aslan

Nergens hier iets over de muziek bij de serie gelezen (van Ramin Djawadi)... die is namelijk subliem! Zowel bij het eerste seizoen als bij het tweede. Met onder andere (piano-)covers van The Cure, Amy Winehouse, Soundgarden, The Rolling Stones, Wu-Tang Clan, The White Stripes, Nirvana, Radiohead...

avatar van moviemike

moviemike

Seizoen 3 lijkt opnieuw beter te worden, misschien laat ik me gewoon leiden door commerciële trailers en een valse aantrekkingskracht.

Aaron Paul doet dit seizoen ook mee.

Waarom deze acteur een meerwaarde zou zijn weet ik niet maar dit lijkt me interessant en Breaking Bad was fun!

avatar van james_cameron_mm

james_cameron_mm

Net als het eerste seizoen erg wisselvallig en behoorlijk langdradig. Ditmaal is er sprake van meer aktie en minder plot; iets dat de personages er overigens niet van weerhoudt om eindeloos te blijven filosoferen. Bepaalde afleveringen zijn evenwel erg sterk en visueel is de serie ook ditmaal indrukwekkend. Door het lage tempo en de veelal verstilde dialoogscenes is het sporadisch doorbijten geblazen, maar al met al heb ik dan toch wel zin in seizoen drie. De serie blijft intrigeren, ondanks de aanzienlijke minpunten.