Mijn Series +

American Horror Story - Seizoen 2 (2012-2013)

Alternatieve titels: Asylum | American Horror Story: Asylum

Horror / Thriller

ontwikkeld door Ryan Murphy en Brad Falchuk
met Evan Peters, Lily Rabe en Zachary Quinto

American Horror Story is een Amerikaanse drama/horror serie bedacht door Ryan Murphy en Brad Falchuk. Ieder seizoen heeft een volledig op zichzelf staand verhaal met nieuwe personages. Dit betreft een bezeten huis (Murder House), een gekkenhuis (Asylum), een groep heksen (Coven), een tentoonstelling met aparte verschijnselen (Freak Show), een mysterieus hotel (Hotel), een boerderij waar gruwelijke dingen plaatsvinden (Roanoke), een sekte (Cult) en het einde der tijden (Apocalypse). Een aantal van de hoofdrolspelers duikt desondanks toch in meerdere seizoenen op, telkens in een andere rol.

1. Welcome To Briarcliff
  11. Spilt Milk
  12. Continuum
  13. Madness Ends
avatar van tattoobob
Toch wel het beste seizoen tot nu toe va AHS.
Lekker duister en veel duivelse praktijken....daar hou ik van.
Acteerwerk is van een hoog niveau en is prettig om naar te kijken.

avatar van CorvisChristi
Seizoen 2 begon veelbelovend, maar op een gegeven moment slaat het door en worden alle interessante troeven vrij simpel en op te gemakkelijke wijze verspeeld. Voeg daarbij ook nog eens de nasleep van de twee laatste afleveringen die i.m.o. niets toevoegen en je hebt een gemiste kans.

Na het stompzinnige eerste seizoen, had ik gehoopt dat seizoen 2 beter zou zijn, maar na afloop heb ik besloten deze serie voor gezien te houden.
Het wordt ook nergens spannend of eng. Het is eerder absurd, raar en over-de-top.

avatar van Hollywood007
tattoobob schreef:
Toch wel het beste seizoen tot nu toe va AHS.
Lekker duister en veel duivelse praktijken....daar hou ik van.
Acteerwerk is van een hoog niveau en is prettig om naar te kijken.

Same here, voor mij tot nu toe ook veruit het beste seizoen! Ik blijf me verbazen over de prima acteerprestaties die hier worden neergezet. Voor mij komt het benauwd gevoel van binnen de muren zeer goed over. Net als de uitzichtloosheid en onmacht van sommige personages.

avatar van Bubblez
Voor mij het beste seizoen. Een waardige opvolger van de eerste, want totaal anders én een nieuw concept: veel dezelfde acteurs in andere rollen. Dit seizoen is wat mij betreft niet meer overtroffen.

avatar van Robbie.T.
Na het wat matige eerste seizoen ben ik erg positief verrast door dit sterke tweede seizoen. Ik heb vrijwel het gehele seizoen op het punt gestaan 4,5 ster toe te kennen.... en toen kwamen de laatste twee afleveringen: totaal overbodig om het verhaal krampachtig te willen 'afsluiten' door te kijken hoe het nu met iedereen is. Met een vreselijk cliché en voorspelbaar einde, laat dit seizoen bijna een slechte nasmaak achter... bijna...; de eerste 11 afleveringen zijn zo ongelooflijk sterk dat ik over het geheel genomen echt wel tevreden ben. Het klopt van begin tot eind, met de juiste sfeer en fantastische acteerprestaties. Ik ben positief over dit seizoen! Op naar seizoen 3.

avatar van brawljeff
Robbie.T. Seizoen 2 is ook mijn favoriet. Nu wordt het naar mijn mening wat minder en dan bij 5 en 6 weer een stuk beter. We hebben al een verschil in mening wat betreft seizoen 1, dus ik ben benieuwd wat jij van de rest vindt.

avatar van Robbie.T.
Ik ben eens benieuwd brawljeff, ik heb niet zoveel met films/series over heksen maar wellicht vind ik deze wel interessant. Als het acteerwerk net zo sterk blijft als in de vorige twee seizoenen, ben ik op dat gebied al happy.

avatar van Esteban
Blij te lezen dat ik niet de enige ben met bedenkingen over het einde. Ik had bij S2 nét hetzelfde 'probleem' als bij S1. Uiterst verslavende en straf geschreven seizoenen ... Tot het moment dat er moet afgerond worden. Dan begint het wat aan te slepen en is het verloop plots zo voor de hand liggend, nogal in contrast met de rest en ietwat een sisser. Blijkbaar toch een werkpuntje voor de makers. Het is de reden waarom ik er geen 4 tegenaan gooi én waarom S3 geen prioriteit meer heeft.

Het seizoen begint erg sterk, maar na verloop van tijd wordt het wel een beetje veel van hetzelfde. Het eind is hier al eerder terecht bekritiseerd. Persoonlijk ergerde ik me er ook aan dat het subplot met de aliens uiteindelijk helemaal nergens naartoe bleek te gaan. Gemiste kans!

avatar van DjFrankie
Erg tof seizoen deze 2de, verveelde me hier geen moment bij.

avatar van rebelkush
Voor mij is dit na Freakshow de beste seizoen.
Evan Peters en Lily Rabe waren geweldig.

Dit seizoen begint veelbelovend met interessante karakters, goede cast ook (m.n. Quinto en Cromwell spelen sterk) en prima setting. Met een aflevering of hooguit 10 was het verhaal allang verteld, maar omdat het seizoen echt te veel afleveringen kent bloedt alles dood. De climax is dan ook niet boeiend meer en zeker ook niet meer spannend.

avatar van Phantasm
Begint goed, maar zakt daarna helaas wel wat af.