Mijn Series +

Brooklyn Nine-Nine - Seizoen 4 (2016-2017)

Alternatieve titel: Brooklyn 9-9

Komedie / Misdaad

ontwikkeld door Daniel J. Goor
met Andy Samberg, Andre Braugher en Terry Crews

Als er een nieuwe wind gaat waaien bij het New York Police Department omdat de nieuwe baas zeer streng is en alles volgens het boekje wil doen, komt detective Jake Peralta in de problemen. Peralta heeft namelijk lak aan regels en neemt niets in het leven serieus. Dat zorgt voor onvermijdelijke botsingen tussen Jake en zijn nieuwe baas.

1. Coral Palms, Part 1
  21. The Bank Job
  22. Crime & Punishment
avatar van renzoroy
Top 10 Best Brooklyn Nine-Nine Moments - YouTube

1 van de beste komedie series van het moment.

avatar van Robbie.T.
Bijzonder goed seizoen weer; vrijwel elke aflevering meermaals hardop moeten lachen en dat gebeurt toch maar zelden bij comedyseries. Tijdens de eerste twee afleveringen vreesde ik het ergste, want die waren vreselijk: gewoon niet grappig, ongemakkelijk en saai. Bijna stond ik op het punt te stoppen, maar vanaf aflevering 3 kent het seizoen een fikse ommezwaai en gaat het niveau eigenlijk alsmaar omhoog. Erg leuk dit.

avatar van brawljeff
Brooklyn blijft wederom op een hoog niveau hangen. De verhalen duren nu soms wat langer (meerdere afleveringen), maar dat zorgt wel weer voor wat extra diepgang. Wel worden er wat personages vervelender. In mijn vorige recensie schreef ik nog dat Gina steeds leuker werd, maar dat kan je nu wel weer vergeten. Hitchcock, Scully en verrassend genoeg Boyle zijn ook vervelende personages dit seizoen. Gelukkig compenseren Holt en Jake dit volledig. Op naar de volgende!