Mijn Series +

The Five - Seizoen 1 (2016)

Alternatieve titel: Harlan Coben's The Five

Verenigd Koninkrijk

ontwikkeld door Harlan Coben
met Tom Cullen, Lee Ingleby en Sarah Solemani

In 1995 zijn Mark, Danny, Slade en Pru twaalf als ze het bos in gaan met Jesse, het vijfjarige broertje van Mark. Jesse is een stuk jonger dan de rest van de groep, en ze doen gemeen tegen hem. Ze sturen hem terug naar huis, al weten ze niet dat het de laatste keer is dat ze hem zien. Twintig jaar later is Danny detective geworden en als hij een brute moord op een jonge vrouw onderzoekt, duikt het DNA van Jesse op de moordlocatie op. Hij deelt het nieuws met zijn oude vrienden en wil het tot de bodem uitzoeken. Wat deed de jongen op het plaats delict? En is er kans dat Jesse nog leeft?

1. Aflevering 1
  8. Aflevering 8
  9. Aflevering 9
  10. Aflevering 10
avatar van Phantasm
Aardig drama dat leuk bedacht is, kijkt lekker weg.

avatar van DjFrankie
Ik vond deze erg fijn, en vooral niet zo voorspelbaar. 10 afleveringen zijn om voordat je het weet.

avatar van AniSter
Goede serie met een prima spanningsopbouw, een aantal verwikkelingen en enkele dwaalsporen. Jammer dat er een aantal zijspoortjes waren die uiteindelijk niet meer aan bod zijn gekomen bij de ontknoping. De laatste twee afleveringen waren veel te traag in vergelijking met de eerste acht. Voor de rest prima van genoten.

avatar van ZAP!
Misschien weet je niet snel hoe het zit, maar de red herrings vliegen je wel om oren, die vaak ook nog es geforceerd overkomen. Verder ook qua acteurs en personages ook nog es behoorlijk oninteressant. Nee, het was al een tijd geleden dat ik dit zag, maar ik heb er geen goede herinneringen aan.

2 sterren dus, al zou ik ook nog wel lager kunnen gaan zitten.