ad
  • 8.109.786 stemmen

BoJack Horseman - Seizoen 1 (2014)

Show titel: BoJack Horseman

Seizoenen: 6 seizoenen

Afleveringen: 12

Datum van release: vrijdag 22 augustus 2014

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

BoJack Horseman

Afleveringen Seizoen 1 (2014)

1. 1. The BoJack Horseman Story, Chapter One

Bojack heeft zijn zinnen weer gezet op een comeback in de spotlights en op advies van zijn management huurt hij een ghostwriter in. Diane zal hem vergezellen in zijn dagelijkse perikelen in de hoop er een bestsellerbiografie van te maken.

2. 2. BoJack Hates the Troops

Bojack krijgt aandacht van alle media na een opstootje met iemand in de supermarkt, die een Navy Seal blijkt te zijn.

3. 3. Prickly-Muffin

Bojack zoekt contact met een oud-collega en co-ster van de serie Horsin' Around, Sarah Lynn. Lieve, kleine Sarah Lynn is echter groot geworden en blijkt er nog erger aan toe te zijn dan Bojack zelf.

4. 4. Zoes and Zeldas

Bojack besluit Todd te helpen met het creëren van een epische rockopera. Ondertussen schrijft Diane's ex een artikel over Mr. Peanutbutter.

5. 5. Live Fast, Diane Nguyen

Bojack en Diane gaan vanwege het overlijden van Diane's vader naar haar ouderlijk huis. Daar aangekomen blijkt Diane het zwarte schaap van de familie te zijn. Tegelijkertijd maken Princess Carolyn en Todd misbruik van de absentie van Bojack.

6. 6. Our A-Story Is A 'D' Story

Bojack is jaloers op Diane's nieuwe relatie met Mr. Peanutbutter. Todd is in de gevangenis beland en zal zich moeten aanpassen aan zijn nieuwe situatie.

7. 7. Say Anything

Bojack weet opnieuw zichzelf weer te saboteren en brengt zich in een penibele situatie. Princess Carolyn kan hem moeilijk helpen, aangezien haar bedrijf fuseert met een rivaliserend bedrijf, waardoor ze moet samenwerken met haar aartsrivaal.

8. 8. The Telescope

Bojack komt erachter dat zijn oude vriend Herb Kazazz lijdt aan terminale kanker en probeert zijn excuses aan te bieden. De twee hadden samen Horsin' Around groot gemaakt, maar toen het geld binnen begon te lopen, verraadde Bojack Herb.

9. 9. Horse Majeure

Bojack probeert de bruiloft van Diane en Mr. Peanutbutter te saboteren. Mr. Peanutbutter raakt zijn rijbewijs kwijt en huurt Todd in als chauffeur, wat Bojack op ideeën brengt.

10. 10. One Trick Pony

De gebeurtenissen van Our A-Story Is A 'D' Story (aflevering 4) inspireren Quentin Tarantulino tot het maken van een film. Bojack weet de hoofdrol te strikken, maar krijgt daar naarmate de tijd verstrijkt steeds meer moeite mee.

11. 11. Downer Ending

Diane's aantekeningen over Bojack lekken uit en hoewel dit enorm populair wordt, is Bojack zelf alles behalve tevreden. Hij besluit samen met Sarah Lynn en Todd een betere biografie te schrijven.

12. 12. Later

Maanden nadat zijn memoires uitgebracht zijn, wordt overwogen om Bojack aan te trekken voor zijn droomfilm. Het boek waar de film op gebaseerd wordt blijkt echter de grote oorzaak te zijn waarom hij zoveel moeite heeft met vriendschappen en relaties.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Ik was bang dat het een slap aftreksel van Entourage/Californication zou zijn. Invloeden van die populaire shows zijn terug te zien, maar de aanwezigheid van antropomorfe karakters maakt dat het een eigen feel heeft. De show is het grappigst in zijn subtiele visuele grapjes waarin je niet meer ziet dan een giraffe die in een Ferrari stapt of levensgrote musjes die wegvliegen. BoJack zelf is een prettig overdreven karikatuur van een narcistische klootzak, die het eigenlijk niet verkeerd voor heeft met de mensen om hem heen. Daarmee wordt het onverwacht ook een meer ontroerende serie dan je van het flauwe concept zou verwachten. Ergens begon ik het idee te krijgen dat dit de diepgang heeft waar latere seizoenen van Californication geforceerd naar op zoek waren. Nu maar hopen dat het niveau hetzelfde blijft in vervolgseries.

Esteban

Ik stond op het punt deze op te geven, wat nochtans volledig tegen mijn principe is. Gestartte seizoenen kijk ik namelijk altijd uit, 'n dingetje dat eigen is aan mij.

Maar ik heb tot dusver nog niet één gemeende glimlach op mijn gezicht gehad. 'n Halve gniffel, om aangeklede mens-duiven die wegvliegen na 't schrikken bijvoorbeeld, maar daar blijft het voorlopig bij.

Het hoeft voor mij trouwens niet persé grappig te zijn. "F is For Family" bijvoorbeeld is ook geen lachfestijn. En ik ben wat rariteiten betreft wel wat gewoon op vlak van animatie series. Horseman heeft echter niets in huis dat mij verrast, ik heb het gevoel werkelijk elk element elders al gezien te hebben. Misschien heb ik het na oa "Archer" enz ook wel een beetje gehad met narcistische eikels als antiheld.

That said ... De mening van Donkerwoud maakt dat ik ga doorbijten. We zien wel waar het dan eindigt.

Esteban

Nét toen ik, volledig tegen mijn principe in, dan tóch wou opgeven, stuitte ik op de allereerste goede aflevering. (6) Hopelijk niet de allerlaatste. I can do it.

Esteban

Na de aflevering 6 werd het weer doorworstelen, even dreigde S1 met een 2,5 te eindigen op mijn waarderingsschaal. Maar de laatste drie afleveringen zaten raak, er kwam zelfs wat diepgang aan te pas. Ik werd zowaar aangenaam verrast. Dat is de BoJack Horsman die ik wil zien. Dit personage komt pakken beter tot zijn recht in de ietwat depressieve momenten, niet als eikel waar we de eerste 8 afleveringen mee te maken hadden. Als S2 de toon van de laatste episodes verder zet, geef ik het een kans.

Waar past die kerstepisode in het geheel?

avatar van Thomas83

Thomas83

Niet een uitgesproken grappige serie, vaak verre van zelfs, maar het is inderdaad meer de dramatische kant van de serie die hem de moeite waard maakt. En met de serie bedoel ik toch vooral BoJack zelf, want de rest is niet zo leuk of interessant, en in het geval van Todd zelfs wat vervelend.

Vind die beelden van de oude sitcom altijd wel echt leuk, en je merkt wel dat de serie een trage starter is. De eerste afleveringen zijn heel matig, maar ergens halverwege wordt het steeds beter, en de laatste afleveringen zijn zelfs heel aardig nog. Vooral die een na laatste aflevering met BoJacks trip. Dat is zo'n slimme manier om BoJacks diepste angsten uit te beelden, en een mooi voorbeeld van de compromisloze manier waarop de serie BoJacks depressie behandelt. 3.0*.

avatar van ZAP!

ZAP!

Na 1 afl. kan je er misschien niet veel van zeggen, maar dit sprak me niet zo aan. Knullig getekend, maar dan nauwelijks zonder de daarbij benodigde charme. En als het pas na 6 afl. beter (steeds) wordt... ik weet het (nog) niet.

avatar van Thomas83

Thomas83

Zou je aanraden vol te blijven houden. Ik was de eerste afleveringen ook nog niet onder de indruk. Het wordt zoveel beter.

avatar van ZAP!

ZAP!