Mijn Series +

BoJack Horseman - Seizoen 6 (2019-2020)

Animatie / Komedie

ontwikkeld door Raphael Bob-Waksberg
met de stemmen van Will Arnett, Amy Sedaris en Alison Brie

Als legendarische tv-ster van de jaren '90 tv-serie 'Horsin' Around' heeft Bojack Horseman in deze huidige tijd moeite zichzelf niet te verliezen in alcohol, onenightstands en depressies. Bojack probeert al jaren aan een comeback te werken en samen met zijn huisgenoot Todd en zijn ex Princess Carolyn, maar zal dat hem lukken? Zal een biografie door een ghostwriter hem weer terug in de spotlights krijgen? Zijn Hollywood en Bojack daar zelf wel klaar voor?

1. A Horse Walks into a Rehab
  14. Angela
  15. The View from Halfway Down
  16. Nice While It Lasted
avatar van Pepino
Het hele seizoen nog niet uitgekeken, maar jongens: wat is dit énorm sterk zeg. Bojack doet iets met mij dat nog geen enkel andere cartoonshow heeft gedaan: de psychologie van de personages blijft dagenlang door mijn hoofd spoken. Zelden een cartoon gezien die zo geloofwaardig overkomt- en dan spreek ik over een mens met een paardenkop.

Waar ik echt niet op hoop (is dit een spoiler? Eigenlijk niet, maar voor de veiligheid markeer ik het maar zo) is dat Bojack uit het leven gaat stappen. Zelfmoord zou net doen blijken dat vechten tegen je demonen toch geen zin heeft gehad, want uiteindelijk geef je het niettemin helemaal op.
Om het in de klassieke scenario-zin te zeggen: people act to survive. Dat is wat Bojack ook doet: zelfs als hij in een diepe put geraakt, probeert hij steeds back on his horse (haha) te kruipen. Wij als publiek blijven juichen dat hij zijn leven op de rails krijgt, dus... laat het dan ook zo zijn. Of toch ongeveer...

Nu, ik zal het dan zelf wel zien. Ben heel benieuwd hoe het eindigt met mijn favoriet paard...

avatar van depri83
Geweldig seizoen met helaas, in mijn opinie, een niet al te sterke slotaflevering.

avatar van Pepino
Voor mij was het einde helemaal perfect! Prachtige afsluiter van een prachtig seizoen.