Mijn Series +

Témoins, Les - Seizoen 1 (2014)

Alternatieve titel: Witnesses

Frankrijk
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Hervé Hadmar en Marc Herpoux
met Thierry Lhermitte, Marie Dompnier en Laurent Lucas

In Noord-Frankrijk treft de politie een gruwelijk tafereel aan: lijken zijn in macabere poses tentoongesteld in een modelwoning. De jonge, onervaren rechercheur Sandra Winckler leidt het onderzoek. Tussen de gloednieuwe meubels en fake familiefoto's ontdekt ze een foto van Paul Maisonneuve, een ex-politieman met een legendarische staat van dienst. Wat heeft hij met de zaak te maken? Winckler heeft geen andere keuze dan Maisonneuve bij de zaak te betrekken. De sleutel van deze raadselachtige zaak ligt in het verleden van de oudere politieman, maar de eerste aanwijzing die Winckler vindt, maakt het mysterie alleen maar groter.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6
avatar van Tiany
Zeer spannend en origineel verhaal, heb hier van genoten tot de laatste minuut.

neo
Kun jij mij vertellen wat er origineel is aan het verhaal? Soortgelijke verhalen bestaan er genoeg binnen het detective genre.

avatar van Fathead
Origineel is het allemaal niet, maar dat dondert niet als er puik geacteerd wordt, de setting mooi is, het tempo goed en er genoeg spanning aanwezig is. En dat is bij deze serie ruimschoots aanwezig.
Niet voor niets vaak vergeleken met de befaamde Scandi-thrillers (Bron, The Killing, etc.).

Heerlijke thrillerserie...

avatar van Roodezand
Erg veel onlogische zaken. Gekke beslissingen.

avatar van ZAP!
Roodezand Dat zijn geen spoilers.

avatar van Epitaph
Tweede seizoen ook al op Netflix, is nog beter vind ik.

avatar van Bottleneck
Het begint sterk met de opzet van het mysterie en het ziet er gezellig uit in die modelwoning. Er zijn mooie shots van de omgeving en af en toe is het best spannend, mede dankzij de rustige cameravoering. Het sfeertje is dus prima en heeft inderdaad iets weg van Bron, maar zeker niet zo goed.

Zo'n beetje halverwege verslapte m'n aandacht en zodra Gorbier opgepakt was, voelde dat als een einde. Het mysterie van de opgegraven lijken kon me niet meer zoveel boeien. Vind die verhaallijntjes iets te veel hooi op de vork voor zes afleveringen.

Het einde voelt dus te uitgerekt aan. Wel is er weer een mooie setting in de slotaflevering (aan de kust en op het industriële terrein.) Net aan 3,5*

avatar van joy4ever
Eens met de comments van Bottleneck. De laatste aflevering kwam voor mij ook wat als verrassing. Het "hoofdverhaal" was klaar. Maar dan denk je "Oh ja, er moet ook nog iets anders afgerond worden..". Ga je toch maar weer zitten. Het is een aardig script maar natuurlijk compleet ongeloofwaardig dat niemand iets zag van het opgraven van de lijken en het neerleggen daarvan in de huizen. Geen slechte serie maar geen topper.