• 8.978.865 stemmen

Ontwikkeld door: Hervé Hadmar en Marc Herpoux

Met onder meer: Marie Dompnier, Thierry Lhermitte en Alexandre Carrière

Oorspronkelijke taal: Frans

Release datum: zaterdag 22 november 2014

Eerst uitgezonden op: La Une (België)

Plot Témoins, Les

In Noord-Frankrijk treft de politie een gruwelijk tafereel aan: lijken zijn in macabere poses tentoongesteld in een modelwoning. De jonge, onervaren rechercheur Sandra Winckler leidt het onderzoek. Tussen de gloednieuwe meubels en fake familiefoto's ontdekt ze een foto van Paul Maisonneuve, een ex-politieman met een legendarische staat van dienst. Wat heeft hij met de zaak te maken? Winckler heeft geen andere keuze dan Maisonneuve bij de zaak te betrekken. De sleutel van deze raadselachtige zaak ligt in het verleden van de oudere politieman, maar de eerste aanwijzing die Winckler vindt, maakt het mysterie alleen maar groter.

logo tmdbimage

Meningen over Témoins, Les

avatar van Bottleneck

Bottleneck

vrijdag 19 januari 2018
Témoins, Les seizoen 1 Het begint sterk met de opzet van het mysterie en het ziet er gezellig uit in die modelwoning. Er zijn mooie shots van de omgeving en af en toe is het best spannend, mede dankzij de rustige cameravoering. Het sfeertje is dus prima en heeft inderdaad iets weg van Bron, maar zeker niet zo goed. Zo'n beetje halverwege verslapte m'n aandacht en zodra Gorbier opgepakt was, voelde dat als een einde. Het mysterie van de opgegraven lijken kon me niet meer zoveel boeien. Vind die verhaallijntjes iets te veel hooi op de vork voor zes afleveringen. Het einde voelt dus te uitgerekt aan. Wel is er weer een mooie setting in de slotaflevering (aan de kust en op het industriële terrein.) Net aan 3,5*

donderdag 28 december 2017
Témoins, Les seizoen 2 Iets minder sterk dan het eerste seizoen, maar alsnog de moeite waard. Voornaamste probleem is de gaandeweg steeds ongeloofwaardiger wordende plot. De reeks begint erg sterk, met een knap getroffen mysterieus en luguber sfeertje, maar ongeveer op de helft van het seizoen neemt de hoofdpersoon (de mooie Marie Dompnier) een aantal onlogische beslissingen, waarna het niet meer helemaal goed komt. Tegen het einde gaat de boel vervolgens een beetje uit als een nachtkaars. Jammer, want hier had meer ingezeten.
avatar van Roodezand

Roodezand

maandag 19 juni 2017
Témoins, Les seizoen 1 Erg veel onlogische zaken. Gekke beslissingen.