Mijn Series +

Témoins, Les - Seizoen 2 (2017)

Alternatieve titel: Witnesses

Frankrijk
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Hervé Hadmar en Marc Herpoux
met Marie Dompnier, Alexandre Carrière en Jan Hammenecker

In Noord-Frankrijk treft de politie een gruwelijk tafereel aan: lijken zijn in macabere poses tentoongesteld in een modelwoning. De jonge, onervaren rechercheur Sandra Winckler leidt het onderzoek. Tussen de gloednieuwe meubels en fake familiefoto's ontdekt ze een foto van Paul Maisonneuve, een ex-politieman met een legendarische staat van dienst. Wat heeft hij met de zaak te maken? Winckler heeft geen andere keuze dan Maisonneuve bij de zaak te betrekken. De sleutel van deze raadselachtige zaak ligt in het verleden van de oudere politieman, maar de eerste aanwijzing die Winckler vindt, maakt het mysterie alleen maar groter.

1. Aflevering 1
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
avatar van james_cameron
Iets minder sterk dan het eerste seizoen, maar alsnog de moeite waard. Voornaamste probleem is de gaandeweg steeds ongeloofwaardiger wordende plot. De reeks begint erg sterk, met een knap getroffen mysterieus en luguber sfeertje, maar ongeveer op de helft van het seizoen neemt de hoofdpersoon (de mooie Marie Dompnier) een aantal onlogische beslissingen, waarna het niet meer helemaal goed komt. Tegen het einde gaat de boel vervolgens een beetje uit als een nachtkaars. Jammer, want hier had meer ingezeten.

avatar van Bottleneck
Ja, inderdaad een vrij luguber en soms occult sfeertje met de symboliek (wat me een beetje doet denken aan True Detective, maar wil daarmee geen hoge verwachtingen scheppen..).

Heb dezelfde plus- en minpunten als bij seizoen 1: een veelbelovend begin, mooie locaties en camerawerk, aansprekende personages, maar iedere aflevering worden het verhaal en de speurtocht een stukje minder sterk en overtuigend. Heb dus dezelfde ervaring als james_cameron. Wel is er plots een opleving als Geir in beeld komt en de agenten afknalt.) Best zonde want de rest is prima.