• 11.467 nieuwsartikelen
  • 9.040.539 stemmen

Formula 1: Drive to Survive - Seizoen 6 (2024)

Show titel: Formula 1: Drive to Survive

Afleveringen: 10

Speelduur: 7 uur en 04 minuten

Ontwikkeld door: James Gay-Rees, Paul Martin en Sophie Todd

Met: Will Buxton, Danica Patrick en Claire Williams

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Datum van release: vrijdag 23 februari 2024

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk seizoen 6 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Formula 1: Drive to Survive

Documentaire die de kijker meeneemt in de cockpits, de paddock en het leven van de hoofdrolspelers in de Formule 1. De serie gaat over het Formule 1 Wereldkampioenschap 2018 en heeft een ongeëvenaarde en exclusieve toegang tot de snelste coureurs, teamleiders en eigenaars, evenals het eigen managementteam van de Formule 1.

Afleveringen Seizoen 6 (2024)

1. 1. Money Talks

23 februari 2024 (47 minuten)

Lawrence Stroll doet er alles aan om Aston Martin wereldkampioen te laten worden. Maar zijn dromen kunnen al voorbij zijn voordat het nieuwe seizoen begint.

2. 2. Fall from Grace

23 februari 2024 (42 minuten)

Nyck de Vries heeft goede hoop nu hij voor het eerst in de Formule 1 rijdt. Als de druk toeneemt, heeft hij moeite om het tempo erin te houden.

3. 3. Under Pressure

23 februari 2024 (48 minuten)

McLaren heeft veel te bewijzen na vorig seizoen. Als de auto van Lando Norris hem weer eens in de steek laat, begint hij zijn opties te overwegen.

4. 4. The Last Chapter

23 februari 2024 (47 minuten)

Het is een strijd achteraan tussen Haas en Williams. Het ene team houdt vast aan traditie, maar het andere team is klaar om gedurfde nieuwe stappen te zetten.

5. 5. Civil War

23 februari 2024 (41 minuten)

Alpine-coureurs Esteban Ocon en Pierre Gasly racen al sinds hun jeugd tegen elkaar. Kunnen ze hun rivaliteit loslaten nu ze in hetzelfde team zitten?

6. 6. Leap of Faith

23 februari 2024 (35 minuten)

Lewis Hamilton is al dertien jaar trouw aan Mercedes. Maar winnen is belangrijker. Zijn contract komt in aanmerking voor verlenging en hij staat voor een moeilijke beslissing.

7. 7. C'Est La Vie

23 februari 2024 (38 minuten)

Een investering van Hollywoodsterren zet druk op het management van Alpine. De coureurs zijn gefrustreerd en de resultaten teleurstellend, dus er moet iets veranderen.

8. 8. Forza Ferrari

23 februari 2024 (44 minuten)

In Italië is Ferrari een religie. Als het team in Monza arriveert, zijn alle ogen gericht op de nieuwe directeur Fred Vasseur om de gebeden van de fans te laten uitkomen.

9. 9. Three's a Crowd

23 februari 2024 (50 minuten)

Daniel Ricciardo is eindelijk terug op het circuit. Maar als hij door een ongeluk weer aan de kant moet blijven, wordt zijn plaats ingenomen door een onervaren teamlid.

10. 10. Red or Black

23 februari 2024 (32 minuten)

Nu het seizoen ten einde loopt en de winnaar al bekend is, zijn rivalen Mercedes en Ferrari verwikkeld in een felle strijd om de tweede plaats.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Waarom scoort dit seizoen plots zo laag?

Jammer genoeg nog geen berichten van de stemmers.

avatar van jester

jester

Omdat het een saai seizoen was, blijkt het ook lastig er een interessante serie van te maken deze keer. En wat op een gegeven moment gaat vervelen (en irriteren), is hoe ze altijd weer uitkomen bij de mensen die door het grote publiek grappig gevonden worden, en dan heb ik het vooral over Gunther Steiner en Daniel Ricciardo. De laatste aflevering over hem (episode 9) heb ik niet eens afgekeken. Het kijkje achter de schermen is soms interessant (Alpine, McLaren, Williams), maar het is te weinig om het seizoen te redden. Het zou voor mij helpen als ze zich minder zouden richten op de makkelijke successen, maar ik snap ook wel dat het Netflixpubliek juist dat waardeert.

avatar van Hansopje

Hansopje

Wel vreemd dat het hele seizoen gedomineerd werd door Verstappen, maar er bijzonder weinig over hem of Red Bull te zien was.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Wederom een prima stabiel seizoen van Drive to Survive. Slaat wat mij betreft nergens op dat deze lager scoort dan de eerdere seizoenen, want de show doet niks anders. Je krijgt weer spetterende beelden met heerlijk Engels racecommentaar en je kijkt weer mee in de diverse racestallen waar bijzondere karakters hun werk doen en vrij eerlijk hun commentaar op alles geven.

Verder was dit geen hele bijzonder seizoen, want Verstappen verpulverde de concurrentie. Beetje vreemd is het wel dat Max heel weinig aan bod komt. Of hij wilde niet praten of de show heeft gekozen hem minder te tonen om de rest wat meer aandacht te geven, zodat kijkers denken dat de F1 niet om Max draait. Ik gok dat laatste, het is gewoon wat gek. Met al zijn perfecte races en records had hij wel een eigen aflevering mogen hebben. Maar verder was het achter hem best vermakelijk met de strijd om plek 2 tussen de teams. Ook leuk, beelden van Zandvoort. De race in Las Vegas. De ultieme gepassioneerde fans van Ferrari.

Maar de serie is een tikje achterhaald nu met alle controverse rondom Red Bull teammanager Christian Horner en ook met de overstap volgend jaar van Lewis Hamilton van Mercedes naar Ferrari.

Vraag me nog steeds af hoelang Netflix met deze serie door wil gaan. Het is heerlijke weg-kijk-tv, maar na zes seizoenen heb je alles al wel meerdere keren gezien.

avatar van james_cameron

james_cameron

Prima zesde reeks over het Formule 1 wereldkampioenschap, met zoals altijd veel aandacht voor de minder goed presterende coureurs en teams. Max Verstappen, die dit afgelopen seizoen domineerde, komt bijvoorbeeld amper in beeld/ aan het woord. De opzet blijft bijzonder onderhoudend en meeslepend, met ook ditmaal veel spectaculaire beelden en leuke interviews. Ik blijf fan. Van de serie althans.