• 8.985.424 stemmen

The Blacklist - Seizoen 10 (2023)

Show titel: The Blacklist

Ontwikkeld door: Jon Bokenkamp

Met: James Spader, Diego Klattenhoff en Harry Lennix

Datum van release: zondag 26 februari 2023

Eerst uitgezonden op: NBC (Verenigde Staten)

Plot The Blacklist

Raymond "Red" Reddington is een van de meest gezochte criminelen ter wereld. Op een dag geeft hij zich vrijwillig aan op het hoofdkantoor van de FBI. Hij beweert dat hij de politie wil helpen om alle gevaarlijke terroristen en misdadigers op zijn persoonlijke zwarte lijst onschadelijk te maken. Maar hij heeft een belangrijke voorwaarde: Red wil enkel spreken met Elizabeth Keen, een FBI-profiler zonder de minste ervaring...

Afleveringen Seizoen 10 (2023)

1. 1. The Night Owl

26 februari 2023 (43 minuten)

Red wordt gezien in New York, zonder beveiliging. Een ontploffing leidt Zuma en Ressler naar een oude vijand die wordt opgejaagd door een wraakzuchtige Wujing.

2. 2. The Whaler

5 maart 2023 (43 minuten)

Wujing heeft een connectie met een Blacklister die rijke gokkers naar privépokerpartijtjes lokt. De taskforce wil ook dolgraag een plaatsje aan die tafel.

3. 3. The Four Guns

12 maart 2023 (43 minuten)

Een gelikte zakkenrollersbende wordt aan een poging tot moord gelinkt, maar als Red en het team verder graven, ontdekken ze een gevallen held met een eigen plan.

4. 4. The Hyena

19 maart 2023 (43 minuten)

Red en Robert volgen een serie aanwijzingen om een fortuin in een digitale portemonnee vrij te spelen, maar ze zijn niet de enigen: ook een gewelddadige crimineel zoekt deze buit.

5. 5. The Dockery Affair

26 maart 2023 (43 minuten)

Siya en Ressler herleiden de moord op een rechter tot een man met een geheim in zijn tuin. Intussen probeert Wujing een van Reds naaste bondgenoten in dienst te nemen.

6. 6. Dr. Laken Perillos: Conclusion

2 april 2023 (43 minuten)

Terwijl Wujing zijn team van Blacklisters samenstelt om Red neer te halen, helpt hij een sadistische dokter om een val te zetten voor een lid van de taskforce.

7. 7. The Freelancer: Part 2

9 april 2023 (43 minuten)

De Freelancer keert terug. Dit keer neemt zijn dodelijke plan een wending die bedoeld is om een verband te leggen tussen Red en de FBI.

8. 8. The Troll Farmer: Part 2

16 april 2023 (43 minuten)

Een Blacklister organiseert een sluwe internethoax om een geheim wapen te stelen dat de taskforce kan ontmaskeren. Red pleit ervoor dat Herbie bij het team komt.

9. 9. The Troll Farmer: Part 3

23 april 2023 (43 minuten)

Als er gerommeld is met de archieven van de taskforce, zet het team de Troll Farmer onder druk om te antwoorden en gaat Red op eigen houtje achter de dieven aan.

10. 10. The Postman

30 april 2023 (43 minuten)

Een schietpartij in een gevangenis brengt de taskforce op het spoor van een wraaklustige man met dodelijke chemische wapens en een link met Coopers verleden.

11. 11. The Man in the Hat

7 mei 2023 (43 minuten)

De videobeelden van een winkeloverval waarop Red te zien is, gaan viraal. Siya ontdekt wat het geheim is van haar moeder. Senator Panabaker hoort over Wujing.

12. 12. Dr. Michael Abani

14 mei 2023 (43 minuten)

Zuma's ex heeft zijn hulp nodig als haar verloofde wordt beschuldigd van terrorisme en de doodstraf kan krijgen. De taskforce wordt kritisch doorgelicht door een gretig congreslid.

13. 13. The Sicilian Error of Color

21 mei 2023 (43 minuten)

Siya helpt Red met de verkoop van antiek en krijgt van hem een cheque die haar identiteit zou kunnen onthullen. Een politieke bondgenoot brengt Hudson dichter bij zijn doelwit.

14. 14. The Nowhere Bride

28 mei 2023 (43 minuten)

Als een pasgetrouwde man vermist raakt, zoeken Ressler en Zuma naar een crimineel die zich richt op culturele gebruiken. Red brengt de nobele daad van Meera Malik aan het licht.

15. 15. The Hat Trick

1 juni 2023 (43 minuten)

Terwijl Hudson en senator Dorf dieper graven, moet de taskforce zich bewijzen door drie nieuwe zaken op te lossen. Het probleem? De zaken hebben mogelijk betrekking op één persoon.

16. 16. Blair Foster

1 juni 2023 (43 minuten)

Als een gewetenloze advocaat zijn pijlen richt op een klokkenluider, reist Red naar Cuba om de waarheid te achterhalen. De toekomst van de taskforce ligt in handen van een rechter.

17. 17. The Morgana Logistics Corporation

8 juni 2023 (43 minuten)

De taskforce probeert een crimineel transportbedrijf te ontmaskeren dat smokkelwaar vervoert. Red geeft een feestje en Hudson legt een verband.

18. 18. Wormwood

22 juni 2023 (43 minuten)

Red probeert te bemiddelen tijdens een diner met twee ruziënde families, maar ineens zakken de gasten een voor een in elkaar. Een vriend wordt gevraagd Ressler te verraden.

19. 19. Room 417

29 juni 2023 (43 minuten)

Tijdens het onderzoek naar de poging tot diefstal van een nucleair dossier doet de taskforce een schokkende ontdekking. Hudson staat klaar om toe te slaan.

20. 20. Arthur Hudson

6 juli 2023 (43 minuten)

Hudson onthult zijn bevindingen aan de minister van Justitie en dwingt Cooper tot een moeilijke keuze. Red vertelt Weecha over zijn plannen en zij overweegt zijn aanbod.

21. 21. Raymond Reddington: Part 1

13 juli 2023 (43 minuten)

Zowel de taskforce als Hudson en zijn agenten achtervolgen Red, die hen steeds een stapje voor blijft. Zuma's overtreding werd vastgelegd op camera.

22. 22. Raymond Reddington: Good Night

13 juli 2023 (43 minuten)

Nixons dreigement over Red schokt de taskforce. De doorzoeking van het badhuis brengt Siya op het spoor van een ontbrekend detail en stuurt Ressler in een nieuwe richting.

Het laatste seizoen, lees ik deze week.

Ik ben jaren terug al afgehaakt, werd allemaal wel heel erg ongeloofwaardig en herhalend. Toch blijft James Spader wel fantastisch in zijn hoofdrol.

avatar van umbra

umbra

En hier in Vlaanderen, op geen enkel platform/streamingdienst iets te bespeuren van dit 10de seizoen. Overige 9 staan hier op Netflix. Heb dan maar de reeds 19 beschikbare afleveringen (overige 3, moeten nog uitkomen in de VS) gepindakaast, even fijn se, kan ik deze lekker bingen .

Maar eerlijk, dan heb je 3, soms 4 abonnementen op streamingdiensten, nl Netflix, Prime Video, Streamz en zo nu en dan ook Disney+ en bereiken vele goede tot top Amerikaanse series, ons land niet of veel te laat.

avatar van umbra

umbra

Na 19 vd 22 afleveringen gezien te hebben, extra bevestiging dat ik Elizabeth Keen ferm mis in de reeks en ook ist gewoon allemaal net wat minder, eerste seizoenen waren vr mij echt subliem en bij de seizoenen mét Elizabeth Keen leefde ik gewoon zoveel meer mee, nu bitter weinig eigenlijk. Het blijft zeker leuk, maar dit zal een 7/10 worden ipv een 10 of 9.

avatar van Mik71

Mik71

Geweldige serie. Maar wat een ongelooflijke aanfluiting van een finale. Vooraf werd erop gehint dat eindelijk bekend zou worden wie Raymond Reddington werkelijk was, maar uiteindelijk moet je het doen met hints. De uitgerekte finale was niks anders dan een kat en muis spelletje terwijl t einde halverwege dit seizoen al duidelijk was. Op het hoe na dan.

Wat overblijft zijn heel veel (nieuwe) onopgeloste vragen.

Echt verschrikkelijk jammer.

avatar van De Blauwe Rijder

De Blauwe Rijder

Het minste seizoen van deze fantastische serie. Geen diepgang, geen spanning. Het kabbelt maar een beetje voort en ze slepen zich moeizaam naar een wat teleurstellende einde. .