ad
  • 8.105.306 stemmen

The Blacklist - Seizoen 1 (2013-2014)

Show titel: The Blacklist

Seizoenen: 8 seizoenen

Afleveringen: 22

Datum van release: maandag 23 september 2013

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

The Blacklist

Afleveringen Seizoen 1 (2013-2014)

1. 1. Pilot

Na tientallen jaren op de lijst van meest gezochte criminelen te hebben gestaan, besluit Raymond `Red´ Reddington zichzelf aan te geven. Hij geeft aan de FBI te willen helpen met het opsporen van de Servische terrorist Ranko Zamani, van wie jarenlang werd gedacht dat hij dood was. Red heeft echter wel een heel duidelijke voorwaarde: hij wil enkel en alleen samenwerken met de pas afgestudeerde FBI-agente Elizabeth Keen.

2. 2. The Freelancer

Red biedt aan te helpen met het inrekenen van een tot op heden ongrijpbare huurmoordenaar, genaamd The Freelancer. Zijn eis dat Liz met hem meereist om deze levensgevaarlijke moordenaar te ontmoeten, wordt ingewilligd. Hun ontmoeting met The Freelancer wordt echter verstoord door de ontdekking van een team dat hen schaduwt. Red blijft Liz ondertussen prikkelen door haar informatie te geven over het verleden van haar comateuze echtgenoot.

3. 3. Wujing

Red wordt door de Chinese spion Wujing ingehuurd om gecodeerde computerbestanden te ontcijferen. Met de informatie in die bestanden verwacht Wujing CIA-agenten te kunnen identificeren. Red vraagt Liz om samen met hem undercover te gaan om de levensgevaarlijke spion op te pakken.

4. 4. The Stewmaker

Wanneer een getuige in een moordzaak van een meedogenloze kartel baas verdwijnt, start Red met Liz en Ressler een zoektocht naar de nummer 161 op de zwarte lijst, een afschuwelijke huurmoordenaar. Hij staat beter bekend als de Stewmaker.

5. 5. The Courier

Een duistere man met unieke kwaliteiten brengt de FBI op het juiste spoort in de zoektocht naar een vermist persoon.

6. 6. Gina Zanetakos

Vastberaden om Tom zijn naam te zuiveren, geeft Liz hem aan bij de FBI.

7. 7. Frederick Barnes

Na een aanval met een chemisch wapen in de metro, jagen Liz en het team op een gestoorde chemicus.

8. 8. General Ludd

Liz en de FBI zitten achter een anit-kapitalist aan, die van plan is om de economie van Amerika te vernietigen.

9. 9. Anslo Garrick

Een aanslag op Red brengt de FBI in gevaar.

10. 10. Anslo Garrick: Conclusion

Liz en een onbekende vreemdeling werken samen om Red en Ressler te bevrijden.

11. 11. The Good Samaritan

Een seriemoordenaar die Liz kent uit haar verleden, duikt weer op. Red is druk met zijn eigen klopjacht.

12. 12. The Alchemist

Het volgende doelwit van de FBI beschermt de daders door ze te injecteren met het DNA van de slachtoffers.

13. 13. The Cyprus Agency

Met de adoptieplannen die steeds concreter worden voor Liz, krijgt ze van Red een opdracht om een corrupt adoptiebureau aan te pakken.

14. 14. Madeline Pratt

Een gevaarlijke vrouw uit Red zijn verleden duikt op.

15. 15. The Judge

De FBI jaagt op iemand van de zwarte lijst, die er een gewoonte van maakt op het lot in eigen handen te nemen.

16. 16. Mako Tanida

Wanneer een bekende crimineel uit is op een dodelijke revanche actie op Ressler, moeten Tom en Jolene actie ondernemen.

17. 17. Ivan

Terwijl ze achter een cyberterrorist aanzitten, onderzoekt Liz ook de verdwijning van Jolene.

18. 18. Milton Bobbit

Liz werkt samen met Red om achter de ware identiteit van Tom te komen. Ondertussen is ze ook op zoek naar een nieuwe naam op de zwarte lijst. Een man die mensen veel geld betaald om een moord te plegen.

19. 19. The Pavlovich Brothers

De FBI zoekt naar een Servische familie die bekend staan als ontvoerders. Red misbruikt deze mensen ondertussen in zijn strijd tegen Tom.

20. 20. The Kingmaker

De FBI maakt jacht op The Kingmaker. Red schakelt bescherming in tegen een onbekende vijand die hem neer probeert te halen.

21. 21. Berlin

Nadat ze de waarheid achter de dood van haar vader heeft ontdekt, weigert Liz nog langer samen te werken met Red. Dit maakt zijn situatie alleen maar wanhopiger.

22. 22. Berlin: Conclusion

De stad gaat op slot, nadat er een verdacht vliegtuig is neergestort. Een ware klopjacht op alle inzittenden is wat er volgt. Liz doet wat ze kan om Red uit de gevangenis te krijgen, aangezien ze hem nodig heeft voor de klopjacht.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Sterk eerste seizoen dat echt tot grote hoogte stijgt via de chemie tussen Reddington en Liz. James Spader is echt zo'n enorm goede acteur en dat bewijst hij hier weer duidelijk. Reddington is altijd slimmer en sluwer en doet dat met een air en zelfvertrouwen waar ik echt van geniet. Niet elke aflevering is even sterk, maar de rode draad blijft boeiend. Het slot doet je uitkijken naar seizoen 2.

avatar van Shaky

Shaky

Prima serie. Halverwege gaat de serie op de automatische piloot draaien wat de kwaliteit niet ten goede komt. Daarna herpakt het zich en wordt het weer interessanter. Met name Spader (die ik toch altijd als Alan Shore zal blijven zien) doet het zoals gewoonlijk meer dan prima.

avatar van HermandG_mm

HermandG_mm

S01E1 vond ik niet overtuigend. Wat "Silence of the Lamb" elementen. Het gaat allemaal wat snel waardoor de karakters niet goed uit de verf komen. Ik heb het maar bij S01e01 gelaten.

avatar van Fathead

Fathead

De serie draait volledig om Reddington. Hij heeft een fantastisch leuke rol. Daaromheen is het echt matigheid troef, met Megan Boone voorop - wat is dat een matige actrice, zeg.

avatar van hoffhaan

hoffhaan

• 2033 stemmen

Weer een keer begonnen aan deze serie. Op de een of andere manier houd deze serie mijn aandacht niet vast. Afleveringen zijn aardig maar meer ook niet. 3.0

avatar van Karst

Karst

Zwaar overhyped. Eerste seizoen met pijn en moeite door gekomen. Het karakter Reddington wordt naarmate het seizoen vordert steeds irritanter. De rest is middelmatig op zijn best. De FBI wordt helemaal afgeschilderd als een stel blinde vinken. Eén seizoen is echt meer dan voldoende. Next!