ad
  • 8.173.073 stemmen

Top Dog - Seizoen 1 (2020)

Alternatieve titel: Hidden Agenda

Seizoenen: 1 seizoen

Afleveringen: 8

Datum van release: woensdag 7 oktober 2020

Eerst uitgezonden op: C More (Zweden)

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Top Dog

Advocaat Emily knokt om hogerop te komen, maar dat kost de nodige moeite. Teddy is net vrij uit de gevangenis en wil zijn oude leven voorgoed achter zich laten. Ze gaan allebei noodgedwongen op zoek naar de ontvoerde zoon van een steenrijke zakenman, maar het onderzoek wordt steeds complexer …

Afleveringen Seizoen 1 (2020)

1. Aflevering 1

avatar van badfans69

badfans69

• 1947 berichten

Top Dog: Zweedse misdaadserie naar de NPO | de Lagarde

De Zweedse detectiveserie Top Dog komt in mei naar de NPO: de hele serie is vanaf 7 mei te streamen via NPO Plus, maar de afleveringen zijn vanaf 8 mei ook wekelijks te volgen op NPO 3 en NPO Start.

Een verfilming van het boek 'Top Dogg' (2017) van Jens Lapidus. De serie Snabba Cash - Seizoen 1 (2021) is ook gebaseerd op een van zijn boeken.

avatar van ZAP!

ZAP!

Begint vanavond op NPO3 om 20:30u.

[email protected]

We gaan het zien, zeker weten: mooi Zweeds met stip op nr. 2 (Noors vinden we het allermooist om te spreken en te horen) en de bekende, goede acteurs die altijd in de Nordic Noir rouleren. Terug te zien op NPO-start, ook zo fijn.

avatar van cor1946

cor1946

Neemt ze op kan ik kijken wanneer het uitkomt.

cor1946_tv schreef:

Neemt ze op kan ik kijken wanneer het uitkomt.

NPO-start kost maar E. 2,95 per maand, kunt u ook deze serie bij zien, reuze handig.

Wij hebben ervaring!

[email protected]

Serie is goed, gisteravond de eerste twee delen gezien NPO 3. Volgt hetzelfde procédé als anders:

bovenwereld, onderwereld en avonturen ertussen. Mij vielen de overeenkomsten tussen beide werelden op:

de advocatenwereld met zijn macht, geld en manipulatie en de benedenwereld, Balkancriminelen in Zweden die om dezelfde aspecten draait. Goed gemaakt, maar ook glad en gepolijst, zoals veel voorgangers van Nordic Noir.

Jonge advocate met geheim privéleven probeert zich in beide werelden in te knokken, want beide werelden zijn gesloten mannenbolwerken.....Irritant puntje: in onze Vara-gids staat deze serie vanaf gisteren met altern. titel:

Hidden again en nergens: Top dog. Als je niet beter weet, lees je er zo overheen.

avatar van Suitehome

Suitehome

Top Dog is weer zo'n een typische Nordic Noir onderwereld-bovenwereld thriller. We hebben er al veel gezien; Advokaten/The Lawyer, Innan Vi Dör/Before We Die en recentelijk Snabba Cash van Jens Lapidus. Ook Top Dog is van de hand van auteur Jens Lapidus (samen met een batterij co-auteurs), en meestal brengt dat wat extra. Is dat bij Top Dog ook zo? Het thema - advocate wil ten koste van alles hogerop en crimineel wil een normaal leven leiden - leidt tot een aardig thrillerdrama. Alexej Manvelov is nooit te beroerd om een Zweedse of Oost-Europese, Balkan of Zuid-Europese crimineel te spelen, en doet dat ook in Top Dog geloofwaardig. Josefin Asplund speelt de advocate en doet dat goed, hoewel ze in geen enkel opzicht van het scherm spat. Kortom, een aardig drama uit Zweedse keuken waarbij de peper onaangeroerd blijft.