• 8.985.823 stemmen

Documentaire | Miniserie

Alternatieve titel: Perfect Planet

Genre: Documentaire

Ontwikkeld door: Alastair Fothergill en Keith Scholey

Met: David Attenborough (stemrol)

Datum van release: zondag 3 januari 2021

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

Plot A Perfect Planet

Alles aan onze wereld - haar formaat, haar afstand tot de zon, haar draai en kanteling, haar maan - is perfect geschikt voor ons bestaan. De natuurkrachten van onze planeet voeden het leven perfect. Een wereldwijd weersysteem circuleert en verspreidt zoet water naar alle uithoeken van de wereld, de zeestromingen leveren voedingsstoffen tot in de diepste uithoeken van de oceaan, het zonlicht verwarmt en geeft energie aan alles wat het aanraakt, en krachtige vulkanen creëren en bemesten het land. Als gevolg daarvan is er letterlijk geen deel van onze planeet waar geen leven te vinden is. Deze vijfdelige serie laat zien hoe de krachten van de natuur de grote diversiteit aan wilde dieren op aarde aandrijven, vormgeven en ondersteunen.

1. 1. Volcano

24 januari 2021 (1 uur)

5. 5. Humans

31 januari 2021 (1 uur)

Narrator (French Version)

Hier ben ik enorm benieuwd naar, gisteren begonnen op BBC One. Fijn dat Attenborough nog steeds van dit soort series maakt.

De jaren beginnen te tellen voor David Attenborough, maar gelukkig kunnen we nog steeds genieten van zijn magistrale stemgeluid. Ook deze vijfdelige natuurserie is weer adembenemend mooi, alhoewel we weinig nieuws te zien (en te horen) krijgen. Het is gewoonweg allemaal weer net even wat indrukwekkender in beeld gebracht dan voorheen. De BBC blijft heer en meester in dit genre, dat wordt hier wederom bewezen. En Attenborough de ongekroonde koning.

avatar van Movsin

Movsin

De rode draad die door alle afleveringen loopt en dan nog eens in de laatste de volle aandacht krijgt is dat de klimaatopwarming gans ons ecosysteem in de war stuurt en wij en wij alleen zijn de boosdoeners.

Als waarschuwing kan deze prachtige serie tellen. Iedereen kent de verschijnselen maar de dramatische evolutie zit nog veel dieper en op vele vlakken.

De verschillende aspecten van de achteruitgang van onze planeet worden aangetoond met schittende voorbeelden en weergaloos mooie natuurbeelden.

Een absolute aanrader deze serie.