Mijn Series +

Equinox - Seizoen 1 (2020)

Denemarken / Verenigde Staten
Mystery / Thriller

ontwikkeld door Tea Lindeburg
met Danica Curcic, Lars Brygmann en Karoline Hamm

Wanneer in 1999 de volledige schoolklas van haar zus spontaan van de aardbodem verdwijnt, is de jonge Astrid, dan 9 jaar oud, daar compleet van ondersteboven. Ze krijgt angstaanjagende nachtmerries en heeft het gevoel dat deze haar iets willen vertellen. Twintig jaar later is ze de schokkende ervaring die ze in haar jeugd meemaakte nog altijd niet vergeten, maar heeft het wel een plekje kunnen geven. Dat verandert wanneer ze merkt dat haar dromen langzaam maar zeker weer de kop opsteken. Als rond die tijd ook de enige overlevende van het drama komt te overlijden nadat deze contact met haar heeft gezocht, besluit Astrid te onderzoeken wat er zich twintig jaar geleden precies heeft afgespeeld.

1. It’s Going to Happen Again
  2. The Girl Is Gone
  3. What Is It You See When You're Asleep?
  4. Everything in Its Place
  5. I Hear Voices
  6. The Blood Runs in the Veins

avatar van 3 2 1 cut
De eerste aflevering heeft alle ingrediënten in zich om een spannende, mysterieuze serie te gaan worden. En ik weet nog echt niet wat mij/ons te wachten staat. Maar gaat het de realistische kant op of de surrealistische kant. Ik ben benieuwd.

avatar van TorresII
Heb de serie nu afgekeken. Het begon veelbelovend; ik kreeg soms zelfs wat "Dark" vibes ervan. M.n. de muziek leek soms nogal "Darkeriger". Ook veel sombere donkere beelden. Mysterieus verhaal en sfeertje, heerlijk. Alleen, dat einde...was niet my cup of tea. Daardoor 3,5 sterren, anders was het voor mij hoger geweest.

Vleugje "Dark", vleugje "Midsommar". Het begon nog wel goed maar de vaart gaat er vrij snel uit. Ik vond het op een gegeven moment een vrij saaie bedoening worden. Er wordt wel behoorlijk in geacteerd, behalve Lars Brygmann. Die heb ik in veel series stukken beter zien acteren.

Ik heb anderhalve aflevering gekeken en ben er toen mee gestopt.
Het begon veelbelovend maar wordt al snel langdraderig.
Veel te traag naar mijn smaak en dan constant die flashbacks...
Ik had hetzelfde met 'Deliver us' dus Deense series zijn aan mij blijkbaar niet besteed maar anderen zullen er ongetwijfeld van smullen.

avatar van Mr. Rock
Niet overtuigend. Er hangt op zich een aardig mysterieus sfeertje maar het verhaal is niet goed uitgewerkt en het einde is te vaag voor woorden. Gevoelsmatig gebeurt er in de eerste vijf afleveringen veel te weinig waardoor er in de laatste opeens nog heel veel moet, met als gevolg dat die afgeraffeld aanvoelt en je vol open eindjes achterlaat. De vergelijking met Midsommar ligt inderdaad voor de hand maar daar haalt deze het echt niet bij.

avatar van DjFrankie
Korte mini serie die ons wel beviel. Sfeertje is lekker mysterieus, einde ook prima.