• 8.985.462 stemmen

Warrior - Seizoen 2 (2020)

Show titel: Warrior

Ontwikkeld door: Jonathan Tropper

Met: Andrew Koji, Jason Tobin en Olivia Cheng

Datum van release: vrijdag 2 oktober 2020

Eerst uitgezonden op: Cinemax (Verenigde Staten)

Plot Warrior

Het verhaal van Warrior draait om de jonge Ah Sahm. Hij emigreert in de negentiende eeuw van China naar het wereldberoemde Chinatown in San Francisco. De Chinees komt in Amerika aan tijdens een periode waarin flinke bendeoorlogen aan de gang zijn in San Francisco, de zogenaamde Tong Wars. De geniale vechtkunsten van Ah Sahm leveren hem een baan op. Hij gaat werken als huurmoordenaar voor de Chinese maffia.

Afleveringen Seizoen 2 (2020)

1. 1. Learn to Endure, or Hire a Bodyguard

2 oktober 2020 (46 minuten)

Samen met de Hop Wei brengt Ah Sahm zijn nachten door in de gevechtskuil aan de Barbary Coast, waar hij een nieuwe anti-Chinese groep, Teddy's Boys, tegenkomt.

2. 2. The Chinese Connection

9 oktober 2020 (46 minuten)

Ah Sahm en Young Jun proberen een geheimzinnige deal te sluiten. Penny zoekt bescherming. Mai Ling stuurt een boodschap.

3. 3. Not How We Do Business

16 oktober 2020 (46 minuten)

Terwijl hun nieuwe onderneming succesvol is, deelt Young Jun zijn zorgen met Ah Sahm over de nieuwe mannen die pater Jun uit China heeft overgehaald.

4. 4. If You Don't See Blood, You Didn't Come to Play

23 oktober 2020 (46 minuten)

Chao komt naar Bill met een voorstel dat voor beide partijen gunstig is. Sophie biedt Leary een nieuw plan aan. Penny en Ah Sahm zijn even samen.

5. 5. Not for a Drink, a F*ck, or a G**damn Prayer

30 oktober 2020 (46 minuten)

6. 6. To a Man with a Hammer, Everything Looks Like a Nail

6 november 2020 (46 minuten)

7. 7. If You Wait by the River Long Enough...

13 november 2020 (46 minuten)

8. 8. All Enemies, Foreign and Domestic

20 november 2020 (46 minuten)

9. 9. Enter the Dragon

27 november 2020 (46 minuten)

10. 10. Man on the Wall

4 december 2020 (46 minuten)

avatar van eppo349

eppo349

Ik hou hier wel van. Hersenloos vermaak, geen vlieg kung fu, maar gewoon hakken en zagen. Goed gedaan!

"Stay out of Chinatown. Or i'll be back with a fucking army."

Ook bij de serie 'Warrior' is een stijgende lijn te zien. Het verhaal begint vorm te krijgen. Personages krijgen meer de tijd om zichzelf te presenteren en te ontwikkelen. Gevechten/kills worden per aflevering bruter en gewelddadiger. Yep, tevreden met wat seizoen twee mij tot nu toe brengt. Ruim over de helft..... aantal sterren voor dit seizoen staat al vast.

****

S2 deze week afronden, en daarna op naar seizoen 3?

avatar van Karst

Karst

Hersenloos vermaak dat op den duur wel wat vervelend begint te worden. Eigenlijk een gewelddadige soap voor mannen. Broer en zus hebben ruzie. Een getrouwd stel heeft ruzie. Collega's hebben ruzie. Vader en zoon hebben ruzie. Vrienden krijgen ruzie. Chinezen en Ieren hebben ruzie. Sommigen krijgen een relatie (nou ja, ze doen het met elkaar, een serie zonder bedscenes is geen serie) relaties worden verbroken. Voor een lekker modern woke jasje gooien we er nog een homo en wat potten in. Even wat racisme, discriminatie en vrouwenrechten om het compleet te maken. Omdat de hoofrolspelers met een tank nog niet stuk te schieten zijn (typisch Chinese kung fu, kijk mij eens 20 man verslaan) is het nergens spannend.

De serie ziet er goed uit, is lekker rauw, goeie koppen op de mannen en de meeste vrouwen zijn zeer fraaie beeldvulling. Er wordt nog best redelijk geacteerd en San Francisco ziet er passend smerig uit. Tempo is goed en de actie is spetterend. Maar er had wat mij betreft wel iets meer diepgang in mogen zitten.

avatar van Alathir

Alathir

• 2067 berichten

Goede serie, coole moves. Rauwer dan bijvoorbeeld Cobra Kai is maar minder luchtig. Het is een show met veel testosteron. Diepgang is er niet zo erg veel, maar dat stoort niet want door de actie is het tempo meestal hoog.