ad
  • 8.081.792 stemmen

Married... with Children - Seizoen 10 (1995-1996)

Show titel: Married... with Children

Seizoenen: 11 seizoenen

Afleveringen: 26

Datum van release: zondag 17 september 1995

• Videoland Bekijk seizoen 10 via Videoland
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Married... with Children

Afleveringen Seizoen 10 (1995-1996)

1. 1. Guess Who's Coming to Breakfast, Lunch and Dinner

Als Bud besluit om uit huis te gaan, wil Peggy's moeder bij hen komen wonen.

2. 2. A Shoe Room with a View

Al zorgt ervoor dat er naast de schoenenwinkel een aerobics-studio wordt geopend.

3. 3. Requiem for a Dead Briard

Als Kelly van streek is door de dood van Buck, de hond van de Bundy's, geeft Al met tegenzin toestemming voor de aanschaf van een nieuw huisdier. Maar dan komen Peggy, Bud, Marcy en Jefferson terug van de dierenwinkel met een peperdure exotische kaketoe.

4. 4. Reverend Al

Vanwege hun beroerde financiën veranderen Al en zijn vrienden "No Ma’am" in een kerk die vrijgesteld is van belastingplicht. En Peggy eist dat Al haar voor haar verjaardag meeneemt op een echte date.

5. 5. How Bleen was My Kelly

Kelly vindt per ongeluk een remedie tegen kaalheid uit, met een aantal ongewone bijwerkingen.

6. 6. The Weaker Sex

Al wordt het mikpunt van spot als Peggy tot held wordt uitgeroepen omdat ze een zakkenroller heeft uitgeschakeld.

7. 7. Flight of the Bumblebee

Als inwijdingsritueel voor "No Ma'am" moet Bud het opnemen tegen de worstelaar King Kong Bundy.

8. 8. Blonde and Blonder

Een reünie van Kelly's oude klas wordt het toneel van een wraakactie van een ex-nerd.

9. 9. The Two That Got Away

Als Al en Jefferson willen gaan vissen, wordt hun reservering voor een blokhut ingepikt door actrice Shannon Tweed. Ze zinnen op wraak.

10. 10. Dud Bowl II

Marcy is vastbesloten om te voorkomen dat het nieuwe football-scorebord van Polk High wordt vernoemd naar Al.

11. 11. Bearly Men

Al moet zichzelf bewijzen als man, zodat zijn schoonvader Peggy's moeder weer mee naar huis neemt.

12. 12. Love Conquers Al

Peggy neemt Al en haar ouders mee naar een retraite waar ze huwelijkstherapie krijgen.

13. 13. I Can't Believe It's Butter

Al dwingt de moeder van Peggy ertoe om vlak voor kerst een baantje te nemen.

14. 14. The Hood, The Bud and the Kelly (1)

Bud vat het plan op om een sexy fitnessvideo te produceren om Kelly als klant te behouden.

15. 15. The Hood, The Bud and the Kelly (2)

Bud moet zijn fitnessvideo op tijd klaar hebben, anders komt zijn leven in gevaar.

16. 16. Calendar Girl

Al gebruikt het schoolproject van Bud om de eigenaar van een rivaliserende schoenenwinkel te verslaan.

17. 17. The Agony and the Extra C

In het ziekenhuis vertelt Jefferson een verhaal aan Bud en Kelly: om zijn liefde voor Marcy te bewijzen, besluit hij op zijn achterste een tatoeage te nemen waarin staat dat hij van haar houdt, maar het probleem is dat er staat "Ik hou van Mary".

18. 18. Spring Break (1)

Terwijl Kelly en haar vriendinnen de Spring Break van Buds dispuut in Florida verpesten, gaan Al en Griff met Jefferson naar Fort Lauderdale om een schoonheidswedstrijd voor studenten te jureren.

19. 19. Spring Break (2)

Terwijl Al zich voorbereidt op de verkiezing van Kelly tot Miss Spring Break, nemen Marcy en Bud een stel boze dispuutsleden mee naar Florida voor een wraakactie.

20. 20. Turning Japanese

Om ervoor te zorgen dat ze een promotie krijgt bij de bank, moet Marcy eerst de auto van Al zien te kopen voor haar Japanse baas.

21. 21. Al Goes to the Dogs

Al en Marcy krijgen ruzie om een hondenhok voor Lucky.

22. 22. Enemies

De affaire tussen Kelly en een postbezorger brengt hem in de problemen bij zijn argwanende vriendin.

23. 23. Bud Hits the Books

Buds onbevoegde gebruik van de bibliotheek brengt zijn examen in gevaar.

24. 24. Kiss of the Coffee Woman

Al en Marcy hebben er bezwaar tegen dat Kelly en Jefferson zich als koppel voordoen in een suggestieve tv-reclame.

25. 25. Torch Song Duet

Al helpt Griff om kaarten voor de Olympische Spelen te winnen.

26. 26. The Joke's on Al

Al en Jefferson strijden om de titel van bedenker van de grootste streken.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Wederom een erg vermakelijk seizoen, maar er zitten niet zo heel veel afleveringen in die echt vreselijk memorabel zijn. Wat overigens niet betekent dat ik niet heel veel weer heb kunnen lachen, want afleveringen als dat de bank van Marcy een scorebord wil doneren aan Al's Polk High School, de sexlijn waar Peggy's moeder achter zit, het ziekenhuisverhaal van Jefferson, de dubbele Spring Break aflevering, Marcy's Japanse baas die de Dodge van Al wil kopen, Bud die masturbeert in de schoolbibliotheek en Kelly die met Jefferson een sexy reclamespot moet doen zijn echt wel heel geestig. Maar er zaten ook wel een aantal afleveringen in die wat flauw waren of die een beetje in herhaling vallen. Dat laatste is overigens geen ramp, na 10 seizoenen wordt dat onvermijdelijk, maar voorgaande seizoenen leken wat creatiever.

Daarnaast is de verhaallijn met de moeder van Peggy die bij de Bundy's komt wonen niet zo boeiend en ontbreekt Katey Seagal in dit seizoen een groot deel door haar zwangerschap die ze destijds had. Dat is op zich wel goed opgevangen, maar het voelt wel een beetje incompleet aan. Gelukkig zitten er wel voldoende afleveringen met de No Ma'am groep in, daar blijf ik om lachen. Een stel dikke, ouwe kerels die voor hun mannenrechten op komen, haha. Maar de leukste momenten vind ik ook na 10 seizoenen nog steeds als Al en Marcy elkaar het leven zuur maken. Dat verveelt gewoon echt nooit. Het is ook na 10 seizoenen nog steeds heerlijk politiek incorrect. Overigens nemen we ook afscheid van Buck de hond, die begin dit seizoen dood gaat, maar gereïncarneerd weer bij de Bundy's komt te wonen. Goede oplossing, want de sarcastische stem achter Buck is regelmatig erg leuk. Maar toch miste ik de oude Buck. Ik las op internet dat hij na zijn tv-pensioen nog een half jaar heeft geleefd en daarna is overleden.

Ondanks dat er ooit een einde aan moet komen is het best jammer dat ik met seizoen 11 helaas aan mijn laatste seizoen ga beginnen om te herzien.