ad
  • 8.086.495 stemmen

Married... with Children - Seizoen 5 (1990-1991)

Show titel: Married... with Children

Seizoenen: 11 seizoenen

Afleveringen: 25

Datum van release: zondag 23 september 1990

• Videoland Bekijk seizoen 5 via Videoland
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Married... with Children

Afleveringen Seizoen 5 (1990-1991)

1. 1. We'll Follow the Sun

De plannen van Al voor een autotripje met het hele gezin worden in de kiem gesmoord wanneer de Bundy's in de vakantiefile terechtkomen.

2. 2. Al... with Kelly

Nadat ze hebben gedaan alsof ze verkouden waren om onder een bezoekje aan Peggy's moeder uit te komen, verheugen Al en Kelly zich op een heerlijk weekje, maar wanneer Kelly echt ziek wordt, moet Al de verpleegster spelen.

3. 3. Sue Casa, His Casa

Al raakt betrokken bij een auto-ongeluk en besluit de bestuurder van de andere auto voor het gerecht te dagen.

4. 4. The Unnatural

De trots van Al staat op het spel wanneer zijn softbalteam hem reserve dreigt te zetten, net nu ze kampioen kunnen worden.

5. 5. The Dance Show

Peg hunkert naar aandacht en leert de charmante getrouwde Andy kennen. Tot verrassing van Al staat ineens de jaloerse "echtgenoot" van Andy op de stoep.

6. 6. Kelly Bounces Back

Wanneer Al er bij Kelly op aandringt om een baantje te zoeken, schrijft ze zich in bij een modellenschool - op kosten van Al - en stelt ze zich ten doel om model in een autoshowroom te worden.

7. 7. Married ... with Aliens

Wanneer Al bezoek krijgt van geheimzinnige groene wezens die door zijn slaapkamer kruipen en zijn vuile sokken meenemen, wordt hij hartelijk uitgelachen door zijn gezin, maar hij is vast van plan om bewijs te vinden voor zijn "close encounter".

8. 8. Wabbit Season

Een gestreste Al gaat tuinieren om te ontspannen, maar hij raakt in een felle strijd verwikkeld met een vervelend konijn.

9. 9. Do Ya Think I'm Sexy

Peggy begint zich zorgen te maken wanneer de vrouwen uit de buurt Al ineens onweerstaanbaar blijken te vinden.

10. 10. One Down, Two to Go

Peggy heeft het niet meer wanneer Kelly besluit om het ouderlijk nest te verlaten en op zichzelf te gaan wonen.

11. 11. And Baby Makes Money

Bij Al komt de hartstocht ineens weer boven wanneer hij te horen krijgt dat Peggy een fortuin erft als ze nog een Bundy-baby ter wereld brengt.

12. 12. Married ... with Who

Wanneer Marcy wakker wordt met een man naast haar in bed en een trouwring aan haar vinger, geeft ze Peggy en Al geld om een grootse bruiloft te organiseren, maar die denken er niet aan om Marcy het feest van haar dromen te bezorgen.

13. 13. The Godfather

Al koestert gevoelens van macht wanneer hij ontdekt dat Kelly's nieuwe vriend een invloedrijke gemeentepoliticus is.

14. 14. Look Who's Barking

Buck de hond is het zat om verwaarloosd te worden door de Bundy's en besluit weg te lopen, de wijde wereld in. Onderweg loopt hij een viervoetige femme fatale tegen het hondenlijf.

15. 15. A Man's Castle

Wanneer Peg een cursus binnenhuisarchitectuur gaat doen, neemt ze huize Bundy als haar eerste project, maar Al komt in opstand wanneer ze haar zinnen zet op zijn heiligdom: de badkamer.

16. 16. All Night Security Dude

Wanneer de schoenenwinkel Al op straat zet, wordt hij nachtwaker op Polk High, maar wanneer zijn geliefde footballtrofee gestolen wordt, komt hij oog in oog te staan met zijn oude rivaal van vroeger, Spare Tire Dixon, die een rekening te vereffenen heeft.

17. 17. Oldies but Young 'Uns

Al kan maar niet op de titel van een lievelingsnummer van vroeger komen en roept de hulp in van een "gouwe-ouwe-expert," zijn maat Charlie Verducci. Intussen valt Charlies zoon Vinnie op Kelly, maar die kan onder het wakend oog van Al weinig uitrichten.

18. 18. Weenie Tot Lovers & Other Strangers

Peg en Al moeten besluiten of ze hun laatste honderd dollar uitgeven aan Bud, die tot een select gezelschap jongeren behoort dat in het Witte Huis op bezoek mag bij de president, of aan Kelly, die kans heeft om "Miss Weenie Tot" te worden.

19. 19. Kids! Wadaya Gonna Do?

Bud en Kelly hebben centen nodig voor spannende activiteiten, dus moeten ze creatieve manieren verzinnen om aan geld te komen. Intussen hoopt Peg op een dampende avond in de stad, maar uiteindelijk wordt het toch video's kijken met Al en de D'Arcy's.

20. 20. Top of the Heap

Wanneer het niks wordt met de bokscarrière van zijn zoon Vinnie, moet vader Charlie iets anders verzinnen om te zorgen dat ze rijk worden. Na een bezoekje aan Al komt hij op het idee om een rijke vrouw te zoeken voor zijn zoon.

21. 21. You Better Shop Around (1)

In deel één van een tweedelige aflevering koopt Al een gammele airco die voor een stroomstoring in de wijk zorgt. De Bundy's proberen de hitte en de woede van de buurtbewoners te ontlopen door hun intrek te nemen in de supermarkt.

22. 22. You Better Shop Around (2)

Wanneer de Bundy's uit de supermarkt worden gezet waar ze tijdelijk hun intrek hadden genomen, wordt Al per ongeluk hun miljoenste klant, maar Marcy protesteert, waarop de Bundy's en de D'Arcys tussen de levensmiddelen de strijd aangaan om de hoofdprijs.

23. 23. Route 666 (1)

Wanneer de Bundy's een autotrip ondernemen naar een schoenenconventie in Californië, doet zich een gouden mogelijkheid voor wanneer hun auto het midden in een spookstadje begeeft.

24. 24. Route 666: Part 2

25. 25. Buck the Stud

Buck de hond koestert warme gevoelens voor elk teefje in de omtrek, maar de droom van Peg en Al om vermogende hondenfokkers te worden gaat in rook op wanneer hij weigert om een verwende rashond het hof te maken.

Ajax&Litmanen1

Seizoen 5 is denk ik wel het meest memorabele seizoen uit de hele serie. Dat heeft 2 redenen; we krijgen eindelijk Ted McGinley bij de cast (Ja, hij zat 1 aflevering in het vorige seizoen onder een ander rolletje, maar dat telt niet) als de geweldige Jefferson D'Arcy en dit seizoen kent de leukste aflevering van de serie denk ik. Ofja, het is een dubbelaflevering zelfs, genaamd You Better Shop Around, waar de Bundy's tijdens een hittegolf naar de supermarkt vluchten nadat Al een Nazi-ventilator heeft gekocht waarmee hij ervoor zorgde dat de hele wijk zonder stroom komt te zitten. In de supermarkt worden ze door voor te kruipen bij Marcy de miljoenste klant en mogen gratis boodschappen doen. Marcy wordt boos en als compromis moeten de Bundy's en de D'Arcy's een wedstrijd doen wie het snelste tot 1000 Dollar aan boodschappen komt. Ik heb de aflevering al zo vaak gezien vroeger, maar blijf me er dood om lachen. Zo lomp, zo geniaal. Married With Children op z'n best.

In de eerste pakweg 11 afleveringen zit genoeg leuks, maar pas als Marcy per ongeluk met Jefferson getrouwd blijkt te zijn wordt het echt heerlijk. Overigens een hilarische aflevering als Al hun bruiloft opnieuw organiseert. Ik vond de single Marcy niet zo heel leuk, dan heeft ze niks om op terug te vallen. Met Jefferson erbij is ze weer messcherp. En dan is Jefferson hier nog niet eens zo in vorm als in de komende seizoenen, maar bij vlagen komt zijn talent om de Bundy's te beledigen en Marcy voor gek te zetten wel naar boven. Ik vond David Garrison als Steve Rhoades ook wel geinig, maar een beetje braaf. Met Jefferson wordt het allemaal toch een stuk losbandiger. De rest van de cast is weer ouderwets goed. Het blijft bijzonder hoe fantastisch Ed O'Neill toch zijn rol speelt als aan de ene kant een vreselijke loser, maar aan de andere kant ook een enorme aso en soms zelfs een winnaar, als hij weer eens met geweld zijn zin krijgt. En zijn vrouwonvriendelijke gedrag blijft ongeëvenaard, dat zou je tegenwoordig echt niet meer in een serie krijgen. Als je weer de afleveringen van You Better Shop Around neemt, waar hij een mooie vrouw steeds laat bukken om naar haar borsten te kijken

Enige smet op het seizoen is de aflevering Top of the Heap. Gaat nauwelijks over de Bundy's en zulke afleveringen zijn echt niks. Kan me heugen dat er een paar van die afleveringen in de serie zaten, vraag me niet waarom ze zijn gemaakt. Het enige grappige was dat we een hele jonge Matt LeBlanc zien acteren, nog voordat hij een wereldster met Friends werd.

Topseizoen.

Heb altijd moeilijk kunnen wennen aan Jefferson omdat betreffende acteur al zo bekend was uit Happy Days en Love Boat.

Kos schreef:

Hij is sowieso de man die jumping the shark als begrip in de wereld bracht.

McGinley wordt door sommigen gezien als de peetvader van de term Jumping the shark. Hij verving vaak een acteur die uit de reeks was geschreven of als plaatsvervanger voor een ander personage. Dit gebeurde bij Happy Days, The Love Boat en Dynasty. In Married... with Children ten slotte verving McGinley David Garrison als partner van Marcy Rhoades.

Voor mij is het simpel, ik ken hem alleen uit MwC. De andere series nooit gezien.

Overigens had ik hetzelfde een tijdje met Ed O'Neill in Modern Family. Moest echt wel een seizoen wennen dat hij meer rollen speelde in zijn leven dan Al Bundy. En nog denk ik bij elke aflevering van Modern Family even van ''Hee, da's Al Bundy''.

Jefferson is ieder geval een enorme meerwaarde in MwC gebleken.

avatar van AOVV

AOVV

Dit is het beste seizoen dat ik tot nu toe heb gezien van Married with Children. Al Bundy is sowieso een mythisch personage, en zijn lompigheid kent tijdens dit seizoen soms geen grenzen, wat eigenlijk bij uitbreiding voor het gehele gezin Bundy geldt. Dat staat vaak garant voor hilariteit. Daarbovenop krijgen we ook de entree van het personage Jefferson d'Arcy, de nieuwe man van Marcy. Hij zorgt echt voor iets extra.

De dubbelafleveringen You Better Shop Around en Route 666 zijn om je in kreukels te lachen, en we maken hier ook kennis met een nog zeer jonge Matt LeBlanc, die een oliedom doch populair personage (een beetje de mannelijke Kelly Bundy) neerzet. Allemaal erg fijn.

Ik hoop dat de komende seizoen ook dit niveau halen, dan ga ik nog vaak kunnen gieren!

4 sterren

Haha, aflevering 17 net op tv. Blijft misschien wel de beste van heel deze serie.

Kos schreef:

Hmm hmm him - YouTube

Schitterende aflevering inderdaad.

Ik vind aflevering 21 en 22 van dit seizoen de beste afleveringen van de serie. Bundy's vs D'Arcy's in een winkelwedstrijd.

Dat dansje wat ie steeds doet als ie het nummer dan hoort.

avatar van FCZwolle4life

FCZwolle4life

Haha oldies but young un’s een klassieker onder sitcom afleveringen wat mij betreft

avatar van catdog

catdog

The Oceanic Six schreef:

Hmm hmm him - YouTube

Schitterende aflevering inderdaad.

Ook mijn favoriet. Met de vakantiestoeltjes in de supermarkt om maar goedkoop de koelte op te zoeken

avatar van EMBV_mm

EMBV_mm

In alweer het vijfde seizoen beleeft je favoriete probleemgezin 25 idiote avonturen die garant staan voor een flinke dosis krankzinnige humor.

De Bundy’s weten het ongeluk weer over zichzelf af te roepen wanneer Kelly denkt een glansrijke carrière tegemoet te gaan, Al opeens het lekkere ding van de buurt wordt, Bud betrokken raakt bij een auto-ongeluk, Peggy de voetjes van de vloer gooit met stijldansen en Marcy per ongeluk met Jefferson trouwt.

Ook in dit seizoen spant Al Bundy weer de kroon met zijn typische gedrag. In dit seizoen wordt kennis gemaakt met Jefferson d’Arcy en wordt een vaster waarde in de serie. Het krikt zeker de humor in de serie nog meer omhoog. De rest van de cast is weer ouderwets goed, Bud begint ook langzaam steeds leuker te worden.