ad
  • 8.076.839 stemmen

Married... with Children - Seizoen 7 (1992-1993)

Show titel: Married... with Children

Seizoenen: 11 seizoenen

Afleveringen: 26

Datum van release: zondag 13 september 1992

• Videoland Bekijk seizoen 7 via Videoland
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Married... with Children

Afleveringen Seizoen 7 (1992-1993)

1. 1. Magnificent Seven

Wanneer Pegs dommige neef en nicht Zemus en Ida Mae hun zoon Seven bij de Bundy's op de stoep achterlaten, is iedereen ontzet, behalve Peg. Pas als Al ziet hoe Zemus en Ida Mae in hun trailerpark leven, besluit hij Seven als zijn zoon aan te nemen.

2. 2. T-R-A-Something-Something Spells Tramp

Peg denkt terug aan hoe opwindend het leven vroeger was, en als de buren twijfelen aan Al z’n prestaties in bed, besluit hij ze eens wat te laten zien. Kelly zit vast in de rimboe nadat ze haar date heeft geloosd. Ze ontmoet een paar lotgenoten.

3. 3. Every Bundy Has a Birthday

Peg wil Sevens verjaardag vieren, maar omdat hij zijn geboortedatum niet meer weet, bepaalt zij die voor hem. De Bundy’s gaan naar het park om het te vieren, maar het feest mondt uit in een vechtpartij om de enige hotdog die ze hadden meegebracht.

4. 4. Al on the Rocks

Wanneer Peg zich zorgen maakt omdat Seven steeds niest, moet Al een extra baantje nemen voor de doktersrekening. Hij begint als topless barkeeper en tot groot ongenoegen van Peg valt hij in de smaak bij de dames. Maar dan pikt Jefferson Al z’n baantje in.

5. 5. What I Did for Love

Peg wil de romantiek in hun relatie weer nieuw leven inblazen en neemt Al mee naar een lingeriezaak, waar ze zien hoe Bud een etalagepop probeert te versieren. Als Pegs inspanningen niets uithalen, bedenkt ze dat de liefde van de man door de maag gaat.

6. 6. Frat Chance

Bud is wanhopig op jacht naar een date en richt een nieuwe studentenclub op. Met een toga-party wil hij meisjes lokken, maar als er geen enkel meisje op afkomt, haalt Bud de gekste dingen uit om de kersverse mannelijke leden binnen de deur te houden.

7. 7. The Chicago Wine Party

Wanneer er een referendum komt over de invoering van accijns op bier, ronselt Al de hele familie om tegen te stemmen. De wet wordt aangenomen, maar wanneer Al en een groep dronkaards uit protest Chicago onveilig maken, trekt de gemeente de accijns in.

8. 8. Kelly Doesn't Live Here Anymore

Kelly werkt als serveerster om Al te helpen de rekeningen te betalen. Peg vindt het maar niks, maar dan ziet ze hoe haar dochter klanten laat wachten om een verdrietige tiener op te beuren. Uiteindelijk groeit Kelly uit tot een soort goeroe.

9. 9. Rock of Ages

Al wint een eersteklasticket naar Hawaii, maar die ruilt Peg in voor standby-tickets voor het hele gezin. Al vreest dat hij Hawaii kan vergeten en doet zich voor als rocker, waarna een groep rockhelden in de eersteklaslounge hem vragen voor een concert.

10. 10. Death of a Shoe Salesman

Al en Peg kiezen vast een plek waar ze begraven willen worden. Al wil naast cowboyacteur Fuzzy McGee, en zijn muilezel liggen, maar Peg wil een duur mausoleum. Als ze beseft dat Al niet te vermurwen is, gaat ze akkoord, mits de muilezel verdwijnt.

11. 11. Old College Try

Als Al en Peg een bedrag willen storten in Buds studiefonds, denken ze dat de bank een fout gemaakt heeft. Ze nemen 25.000 dollar op en zetten het op een shoppen. Maar als Bud opgepakt wordt omdat zijn cheques niet gedekt zijn, voelen ze nattigheid.

12. 12. Christmas

Al werkt als Kerstman om kerstcadeaus te kunnen kopen. Aan de bar valt hij naast zijn collega’s in slaap, en als hij wakker wordt, blijkt dat al zijn geld op is gegaan aan rondjes. Uit woede tegenover de barman doet Al het interieur cadeau aan zijn gezin.

13. 13. The Wedding Show

De Bundy’s gaan naar een bruiloft en Bud vraagt aan Kelly hoe hij er een vrouw moet veroveren. Kelly raadt hem de directe aanpak aan en wanneer er een vrouw aankomt die de bruidsmeisjes zoekt, heeft Bud meteen succes, niet wetende dat ze de bruid is.

14. 14. It Doesn't Get Any Better Than This

Al gaat op visvakantie, maar wanneer Marcy wraak wil nemen op Jefferson omdat hij haar creditcards misbruikt, stuurt Peg Marcy met Al mee. Jefferson krijgt van Kelly de tip om heel veel uit te geven, zodat Marcy inziet dat het eerst best meeviel.

15. 15. Heels on Wheels

Kelly koopt een motor om zich weer jong te voelen, wat Peg doet denken aan haar eigen erotische motorervaringen. Al rijdt ook een rondje, maar als Kelly hem met de auto aanrijdt, hoeft ze de motor niet meer en mag Peg haar fantasieën uitleven op het wrak.

16. 16. Mr. Empty Pants

Marcy raadt Peg aan om haar tekeningen van "Mr. Empty Pants," een karikatuur van Al, in te sturen naar een vrouwenblad. Al eist dat de vernederende strip wordt gestaakt, totdat hij gevraagd wordt als pin-up voor Playgirl Magazine.

17. 17. You Can't Miss

Bud geeft zich uit wanhoop op voor een datingprogramma voor nerds. Tot ieders verrassing kiest de mooie Candy hem uit, maar uiteindelijk wordt hij gedumpt voor de knappe latino-kandidaat. Maar thuis blijken zich vele gewillige vrouwen voor hem te melden.

18. 18. Peggy and the Pirates

Om Seven in slaap te krijgen, verzint Peg een romantisch verhaal waarin ze zelf als prinses Scarlett ontvoerd wordt door Captain Courage, die verdacht veel weg heeft van Al. Uiteindelijk belooft Captain Courage dat hij haar trouwe dienaar zal zijn.

19. 19. Go for the Old

Al wordt aangezien voor een 65-plusser, wat hem op het idee brengt om een seniorenpas aan te vragen. Hij geeft zich op voor een sporttoernooi voor ouderen. Geïnspireerd door zijn vroegere sportprestaties krijgt hij na een matig begin de zege in zicht.

20. 20. Un-Alful Entry

Al slaat een inbreker bewusteloos en is de grote held, maar dan eist de inbreker via de rechter 50.000 dollar schadevergoeding. Al slaat de man nog een keer, in de hoop dat hij op zijn beurt een vergoeding kan eisen voor zijn gewonde hand.

21. 21. Movie Show

Kelly is bijna jarig en Al biedt haar een bioscoopje aan, in de veronderstelling dat ze zal weigeren omdat haar vriendje Frank haar al uit heeft gevraagd, maar die zegt ze af. Eenmaal in de bioscoop blijkt Frank er ook te zijn, met een ander meisje.

22. 22. 'Til Death Do Us Part

Peg klaagt bij de meisjes in de schoonheidssalon over de prestaties van Al in bed, waarna hij het lachertje van de buurt wordt. Al gaat hard aan zijn conditie werken om indruk op Peg te kunnen maken met zijn hernieuwde seksuele energie.

23. 23. Tis Time to Smell the Roses

Al krijgt 12.000 dollar als hij met vervroegd pensioen gaat. Het geld gaat er snel doorheen en als collega’s de zaak willen overnemen, wil Al meedoen, maar Peg wekt hem te laat. Van zijn laatste geld koopt Al een lot, maar zijn collega’s zijn de winnaars.

24. 24. Old Insurance Dodge

Als zijn aftandse Dodge gestolen wordt, keert de verzekering maar 50 dollar uit. Al besluit op te geven dat er dure spullen in de kofferbak lagen, maar als de Dodge weer opduikt, wil hij liever zijn auto terug dan een miljoenenbedrag van de verzekering.

25. 25. Wedding Repercussions

Neef Jimmy wil de man vermoorden die met zijn vrouw naar bed is geweest op hun trouwdag. Bud krijgt het benauwd, maar Jimmy schakelt juist zijn hulp in. Als Jimmy Jefferson verdenkt, beseft Bud dat hij zijn fout moet opbiechten.

26. 26. The Proposition

Coco, cosmeticamagnaat en ex-vriendin van Al, biedt Peggy 500.000 dollar voor één nacht met Al. Peg en Al hebben hun bedenkingen, maar ze gaan akkoord vanwege de kinderen. Maar als ze Al daadwerkelijk in bed ziet met Coco, komt Peggy terug op de afspraak.

• 2027 stemmen

De toevoeging van het vervelende personage Seven weerhoudt mij ervan om dit zevende seizoen van Married with Children de volle mep te geven. Dat is echt een opvallend aspect dat gewoon niet goed uitgewerkt (of afgerond) wordt. Verder moet ik namelijk zeggen dat ik dit seizoen qua humor tot nu het hoogtepunt vond. Nu vind ik deze ultieme sitcom eigenlijk al sinds seizoen 1 erg leuk, maar hier lijken de makers nog meer risico's te nemen dan in al het voorgaande. Met name de vete tussen Al en Marcy is harder (en dus leuker) dan ooit tevoren. Het acteerwerk van iedereen blijft ook bewonderenswaardig. Met name Christina Applegate en David Faustino vallen in positieve zin op. Ze zijn ontzettend gegroeid in hun rollen sinds het begin en de interactie tussen broer en zus wordt eigenlijk steeds leuker. Ed O'Neill gaat vooral verder waar hij al sinds de eerste aflevering van het eerste seizoen mee bezig is: het neerzetten van één van de meest legendarische tv-personages ooit in een komedie. De memorabele afleveringen in dit seizoen zijn talloos, maar onder meer 'The Chicago Wine Party', 'Rock of Ages', 'Christmas', 'It Doesn't Get Any Better Than This' en 'Movie Show' zijn absolute aanraders.

tommykonijn schreef:

Seven was wel de grootste smet van de gehele serie inderdaad (met de zwangerschapsperiode van Peggy en Marcy als droom), echt pijnlijk ongrappig.

MwC is wel 1 van de zeldzame sitcoms die juist elk seizoen beter en scherper werd. Ben zelf nu opnieuw aan het kijken, zit in seizoen 3 en merk de stijgende lijn al, maar het beste moet dan nog komen gelukkig.

The Oceanic Six schreef:

Vanaf seizoen 3 begint de serie losser te komen. Met name de eerste aflevering van dat seizoen (met Al en zijn bibliotheekboek ) zet een beetje de toon voor wat nog volgen gaat. Toen ik wel eens sporadisch afleveringen hiervan voorbij zag komen op Comedy Central, gaf ik vreemd genoeg de voorkeur aan de afleveringen uit de eerste seizoenen. Nu ik de serie echt van het begin af aan ben gaan kijken, merk ik wel degelijk die stijgende lijn inderdaad. Benieuwd naar wat seizoen 8 gaat brengen.

tommykonijn schreef:

Haha, heb net een paar uur geleden die aflevering over de bibliotheek gezien. Schitterende aflevering ja. De serie komt inderdaad los, al vind ik s1 en 2 ook vermakelijk. Maar het echt hardere sfeertje komt later pas. Wanneer introduceren ze No Ma'am en Al zijn collega Grif ook alweer? Toen werd het echt om je te bescheuren.

The Oceanic Six schreef:

Ik zag net bij de comments van seizoen 8 dat daar No Ma'am geïntroduceerd wordt en Griff, zo lees ik op internet, in het begin van seizoen 9. Naar beide elementen ben ik dan wel benieuwd, want ik geloof dat ik daar nooit iets van op tv gezien heb. Dat No Ma'am zal wel weer voor flinke botsingen met Marcy zorgen. Heerlijk hoe die twee elkaar beledigen

tommykonijn schreef:

Jammer dat dat pas zo laat in de serie kwam. No Ma'am is echt zo grappig. Een hele groep met Al-achtige losers die zich eindelijk tegen vrouwen durven te verweren

Alleen al hun 10 huisregel zijn geweldig, moet je maar eens googlen.

The Oceanic Six schreef:

Alleen al hun 10 huisregel zijn geweldig, moet je maar eens googlen.

Anderzijds is het ook wel speciaal dat ze nog zo laat in de serie dergelijke hoogtepunten weten te bereiken. Hoewel niet iedereen het daarmee eens is. Ik lees ook dat er een groep mensen is die vindt dat de serie na seizoen 5 enigszins ontspoorde en geforceerd werd om nog grappig te blijven. Ik ben dus benieuwd naar hoe het mij zal bevallen, maar het zegt hopelijk iets dat ik niet seizoen 5, maar dit het leukste seizoen tot nu toe vond (hoewel beide dezelfde score krijgen van mij). Gisteravond een begin gemaakt aan seizoen 8, dus ik zal er snel genoeg achter komen

Ajax&Litmanen1

Seizoen 6 kende een vrij storend probleem, de zwangerschap van Katey Seagal, die daardoor ook in de serie zwanger was. Erg storend en vooral vreselijk ongrappige afleveringen als gevolg. Maar het kan bijna nog erger, want in seizoen 7 vonden de makers het nodig om ons een nieuw personage te introduceren; Seven. Een klein kind van familie van Peggy die bij de Bundy's werd gedumpt en waar hij ging wonen. En als nou iets zelden of nooit werkt in sitcoms dan zijn het wel kleine kinderen. Seven werd dan ook terecht een personage die door de fans van de serie werd gehaat. Gewoon vervelend, voegde helemaal niks toe en beter vertrok hij weer zo snel mogelijk. Dat kregen de producers van de serie schijnbaar ook door, want na een paar afleveringen in de hoofdrol kwam hij nog maar sporadisch terug in de serie. Hij kreeg niet eens een afscheidsaflevering of iets dergelijks, werd er gewoon uitgeschreven. Ik geloof dat ze in het volgende seizoen nog een keertje aan het refereren door te tonen dat hij vermist is, maar niemand gaf er een fuck om. Dat is dan wel weer van die typische Married with Children humor, haha.

Gelukkig had de serie dus op een paar afleveringen na niet enorm veel onder hem te lijden. Dat viel me mee, want de zwangerschapsafleveringen uit vorig seizoen verpesten namelijk wel echt flink wat afleveringen. Hier viel dat dus reuze mee. Buiten Seven om is het namelijk een enorm vermakelijk seizoen, vol met absurde humor en goed geschreven verhaallijnen. Frat Chance was een geweldige aflevering, met Bud die zijn eigen studentenvereniging creëert. Zelfs nadat ik de aflevering tig keer heb gezien door de jaren heen moet ik nog steeds zo hard lachen als ze allemaal met de broek omlaag in de garage staan, waarna de rest van de Bundy's daar binnen komt rijden in de auto. Idem met Old College Try, de aflevering waarin Al en Peggy de studiebeurs van Bud volledig op hebben gemaakt aan onzin. Sowieso had Bud heel veel toffe afleveringen, want You Can't Miss was er ook zo eentje, met Bud die aan een datingshow voor losers mee ging doen.

Rock of Ages is ook erg geestig, als de Bundy's zich tussen rocksterren op een feestje begeven en zich ook asociaal in het vliegtuig gedragen. En uiteraard Movie Show, met de Bundy's die naar de bioscoop gaan.

Kortom, erg veel gelachen en uiteindelijk was het vervelende deel met Seven dus nog te overzien. Maar ik verheug me nu wel echt op seizoen 8 met de introductie van No Ma'am!