Mijn Series +

The Split - Seizoen 2 (2020)

1 stem

Verenigd Koninkrijk

ontwikkeld door Abi Morgan
met Nicola Walker, Stephen Mangan en Annabel Scholey

The Split gaat over het snelle circuit van machtige vrouwelijke echtscheidingsadvocaten bezien vanuit het perspectief van de drie zussen Hannah, Nina en de jongste, Rose. Hannah en Nina zijn vooraanstaande echtscheidings - en familierechtsadvocaten bij concurrerende firma's, terwijl Rose nog op zoek is naar haar plaats in het leven. Ondanks hun sterke carrière, gaat het privéleven van de zussen niet bepaald over rozen. Zo is hun vader al dertig jaar afwezig en wanneer hij plotseling terugkeert zorgt dit voor de nodige opschudding. Dit wordt ook nog eens extra bemoeilijkt omdat ze tegelijkertijd druk bezig zijn met grote, ingewikkelde zaken op het werk.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6

Advocatenserie over familiebedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in personen- en familierecht. Maar niet alleen de klanten hebben hulp nodig, ook de zussen zelf in hun eigen leven. Scheidingen, overspel, kinderwensen; aan dramatische ingrediënten geen gebrek. The Split voelt aan als de serieuze broer, eh..zus, van successerie Cold Feet, maar mist, zeker in het tweede deel van S2, de luchtigheid en humor. Op en top Brits, maar met een flinke Nederlandse inbreng. Paula van der Oest regisseert, Barry Atsma speelt collega Christie en biedt de onvolprezen Nicola Walker goed tegenspel. Misschien soms een beetje soapy, maar veel beter en intenser kan Brits drama niet worden.