Mijn Series +

Space Force - Seizoen 1 (2020)

ontwikkeld door Greg Daniels en Steve Carell
met Steve Carell, John Malkovich en Lisa Kudrow

Generaal Mark R. Naird wordt in het diepe gegooid wanneer hem wordt gevraagd om een nieuwe zesde tak van de Amerikaanse strijdkrachten op te zetten: Space Force. Mark is sceptisch maar toegewijd en verhuist naar een afgelegen basis in Colorado. Hij krijgt een kleurrijk team van wetenschappers en 'Spacemen' toegewezen door het Witte Huis, en de taak om snel Amerikaanse troepen op de maan te zetten om volledige dominantie van Amerika in de ruimte te behalen.

1. The Launch
  8. Conjugal Visit
  9. It's Good to Be Back on the Moon
  10. Proportionate Response

avatar van Esteban
Hier zit ik echt op te wachten. Steve Carell is sowieso al één van mijn favoriete acteurs, Lisa Kudrow is ook buiten Friends enorm goed wanneer ze in de juiste projecten zit en John Malkovich is altijd mooi meegenomen. Zij lijken mij perfect voor een satire als dit.

Space Force | Official Teaser | Netflix - YouTube

Dit lijkt me wel echt een hele leuke serie zeg. Jammer dat we nog weken moeten wachten.

avatar van Esteban
De meeste reviews zijn helaas (heel) negatief. Maar ik zal zelf wel beslissen wat ik er van vind na het effectief te bekijken.

avatar van The Oceanic Six
Ik las het ja. Zonde. Hopelijk valt het toch mee.

avatar van Esteban
Nuja, sowieso iets om met een korrel zout te nemen. Tegenwoordig komt het er voor dergelijke sites op aan om éérst te zijn met een bespreking van een nieuwe show, of toch zo snel mogelijk. Het rechtstreekse gevolg daarvan is dat de reviews slechts gebaseerd zijn op één aflevering. Grootste uitspraken die een heel seizoen veroordelen op basis van één half uurtje? Slaat naar mijn gevoel nergens op.

avatar van Mrs Bruce Willis
Dit is leuk!!!

Wel ietwat bevoordeeld door Carell en Malkovich, en dan neem ik Phoebe op de koop toe, ze heeft gelukkig geen grote rol.
Heb nu 5 afleveringen gezien, dit is echt Carell-humor.

Die scene waarin hij ' Kokomo Beach' doet, geweldig!!!

Aardig, maar niet grandioos. Overigens is dit gebaseerd op de eerste drie afleveringen.

Steve Carell is uitstekend op dreef. De cast van overige 4-star generals is van hoog niveau, maar daar komt nog niet veel bijzonders uit. Lisa Kudrow's personage lijken ze na aflevering 1 al zat te zijn geweest. De verwikkelingen rond de dochter zijn ronduit saai.

Carell moet het doen, maar kan wel wat meer hulp gebruiken.

avatar van Corcicus
Zeer politiek getinte reeks. Eigenlijk een heel nijdige, bijna hysterische anti-Trumpshow. Tja, alsof we daar nog niet genoeg van hadden. Hollywood en de media slagen er al drie jaar niet in om ook maar 1 keer positief, of zelfs maar eerlijk over die vent te berichten. Volgens Netflix was dat dus niet genoeg en moest de haat ook een eigen serie krijgen. Flauw.

avatar van Esteban
Zeer politiek getinte mening.

Roy1967 schreef:

Carell moet het doen, maar kan wel wat meer hulp gebruiken.

Wat ik begreep is dat hij het zelf geschreven heeft. Dus dat is dan misschien wat grootheidswaanzin?
Ik kon aflevering 1 niet eens uitzien. De flauwe humor kon mij absoluut niet bekoren. Ik zal het nog wel een kans geven, maar ik vrees het ergste...

Corcicus schreef:
Fake news.

avatar van Binge-Watcher
Haha lachen man! Ik heb de humor van Steve Carell gemist! Dit herinnert me aan de geweldige humor van the Office US. Je moet er van houden, maar ik kan dit erg goed waarderen!

Corcicus schreef:

Wat een bullshit reden om dit dan meteen maar 1 ster te geven.

Ik ben nog bezig met de serie, maar de hoeveelheid Trump politiek die jij schijnbaar zo opvallend storend vind zit er nauwelijks in. Buiten dat is er niks mis mee om kritisch op het huidige beleid van Trump te zijn, aangezien die man gewoon niet spoort.

The Oceanic Six schreef:
Wat een bullshit reden om dit dan meteen maar 1 ster te geven.

Wie zegt dat dat de enige reden is? Dat woordje "flauw" op het einde van mijn recensie, gaat niet enkel over de politieke onder-/boventoon in de serie, maar ook over de humor. Die is gewoon flauw, er valt nauwelijks wat te lachen, het verhaal kabbelt voort. Na twee afleveringen gaf ik er de brui aan. Geniet er maar van, maar stel jezelf de vraag of je de humor fantastisch vindt of de pocosfeer.

The Oceanic Six schreef:
Vermoedelijk ben jij er gewoon zo aan gewend geraakt, dat je het niet eens meer merkt.

Grovonion schreef:
Fake news.
Juist, ik was die ene zender, Fox, vergeten als buitenbeentje.

Kaitlin Olson wordt tegenwoordig vaak gecast, valt me op.

Desert schreef:
Kaitlin Olson wordt tegenwoordig vaak gecast, valt me op.

Kaitlin Olson - IMDb

Volgens IMDb valt dat nog wel mee

avatar van zoetzuur
Ik heb me vermaakt met deze serie maar voor mijn gevoel had er toch er toch meer in gezeten. De serie heeft een enkel serieus moment maar over het algemeen voeren flauwigheden, ongeloofwaardigheden en absurditeiten de boventoon. Bijvoorbeeld de pyromaan die wordt geselecteerd als astronaut of de scene met de ruimte aap.

Natuurlijk moet je van een comedy serie niet al te veel verwachten maar het is echt een soort Brooklyn nine nine geworden met een space sausje. Gezien de mooie grafische aankleding van de serie en de goede cast had de serie in mijn mening leuker geweest als het een comedy-actie of een comedy-thriller serie was geweest. Dan was er nog steeds meer dan genoeg ruimte geweest voor humor maar had het verhaal (wat opzich in grote lijnen best aardig is) wat meer diepgang kunnen hebben.

Desondanks kijkt het een stuk beter weg dan een ouderwetse sitcom en ik blijf wel een fan van Carell en Malkovitch. Ik heb overigens zelf wel moeten lachen om de Potus grappen in de serie, waren vaak de betere.

avatar van mrdig
Deze serie is idd doorspekt met geintjes om je als kijker de indruk te geven dat er een volslagen idioot als POTUS aan het roer staat. En ja ze noemen hem nooit bij naam, maar afgaande alleen al op de titel van deze serie is dat natuurlijk obvious. Doen ze op zich leuk.

Wel aardig mee vermaakt. Scènes met Carrel en Malkovich zijn het leukst. En de staf meetings, en 1 star general Brad.

Door de matige commentaren hie had ik toch heel wat minder verwacht, maar ik heb zelden bij een serie zo goed gelachen als tijdens de eerste twee episodes, dit treft mijn humor voortreffelijk!

avatar van legian
De eerste vier afleveringen gezien en heb regelmatig in een deuk gelegen. Heerlijke comedie met wat serieuze randjes. Carell en Malkovich zijn heerlijk om te zien samen. Erg fijne comedie die precies doet wat je ervan kan verwachten.

avatar van The Oceanic Six
Space Force werd vooraf nogal gehyped, maar dat maakt de serie helaas niet waar. Ik heb niet heel hard moeten lachen en er viel zoveel meer uit te halen. Zeker als je een komisch talent als Steve Carrell in de hoofdrol hebt, dan moet je hem veel meer gekke situaties geven.

Het was nu toch wel te vaak nog gewoon een serieuze toon, al had hij best wel vermakelijke momenten, zeker in dialogen met John Malkovitch. Dat blijft ook altijd een uitstekend acteur. Verder vond ik de rol van Lisa Kudrow volledig te vergeten, meer dan een paar scènes heeft ze overigens ook niet. Diana Silvers als de dochter vond ik overigens wel een sympathieke rol, als meisje die haar plek maar niet kan vinden. Wel was haar verhaal in de slotaflevering vreemd, ging nergens over. En ik wilde nog een naam benoemen, Patrick Warburton. Ik ken de beste man niet, maar toen ik zijn stem hoorde wist ik het wel meteen. Joe van Family Guy, haha. Soms is een stem zo herkenbaar.

Space Force maakt het dus niet waar, maar toch heb ik me best vermaakt. Leuke setting, duidelijk een aanzienlijk budget en toch nog wel geregeld een leuk momentje. De plaagstootjes richting Donald Trump vond ik nog best wel leuk gedaan. Jammer alleen dat ze niet gewoon vol de focus op de komedie hebben gegooid. Ik vermoed dat seizoen 2 er ook wel gaan komen, hopelijk gaan ze dan echt voluit.

PS: Carrell die Kokomo van The Beach Boys zingt was wel echt leuk gedaan.

avatar van horizons
drie afleveringen gezien en het is tot nu toe best melig.

avatar van jarno1975
jarno1975 (moderator)
Typische Amerikaanse "humor", waar Steve Carell ook om bekend staat. Nooit een fan van geweest, en ook hier is het allemaal weer erg flauw. Malkovich is eigenlijk het enige pluspuntje in deze serie.
Met name aflevering 5 waarbij Space Force het opneemt tegen Air Force is tenenkrommend.

avatar van Tsja......
Onterecht neergesabeld door de zogenaamde officiële critici. Okay, niet super specta, maar zeker prima te doen. Zonder dat de lachtranen nu over de wangen rollen is dit een prima serie om gewoon lekker weg te kijken voor wat makkelijk vermaak tijdens de loze uurtjes.