Mijn Series +

Belgiƫ
Drama / Thriller

ontwikkeld door Serge Bierset en Barbara Van Poeck
met Violet Braeckman, Boris Van Severen en Saïd Boumazoughe

Vier vrienden besluiten het Grote Routepad nummer 5 af te wandelen als eerbetoon en herinnering aan hun gezamenlijke vriendin Lisa. Die verdween vijf jaar geleden spoorloos toen ze op haar eentje dezelfde wandelroute volgde, 2000 kilometer lang van de Noordzee tot in Nice. Wat is er met haar gebeurd? Had ze een ongeluk? Stapte ze uit het leven? Of werd haar iets aangedaan? Het is nooit uitgeklaard. Michiel, Zoë, Ylena en Asim hopen onderweg langs de GR5 meer duidelijkheid te krijgen.

1. Aflevering 1
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8

avatar van arevee
Best een leuke eerste aflevering, het gefilosofeer ertussen had voor mij niet gehoeven (een einde is een nieuw begin etc). Maar ik ben geïntrigeerd wel door de eerste aflevering .

avatar van 3 2 1 cut
Bijzonder. 2 x per jaar loop ik, met een aantal collega's een 100 km GR5. Eerdaags zouden we bij Kruibeke verder gaan maar België is natuurlijk 'op slot'. Dat is jammer maar begrijpelijk. Ik ben benieuwd of ik hier in de serie plekjes zal herkennen.

avatar van arevee
Verrassend einde van aflevering twee waarin de achtergebleven vriend die de oorspronkelijke tocht ook meedeed een ex-Syrië strijder blijkt te zijn, die dan ook nog net op de juiste moment binnenvalt in dat huis en een wapen ter bezit heeft.

Blijf het wel een verfrissende serie vinden na twee afleveringen, keer of twee een te geforceerd schrik momentje erin en bepaalde poëziestukken blijven idioot. Maar daartegenover staat een goed script, mooi acteerwerk en dito locaties .

avatar van Kronos
Mooie locaties, dat is eigenlijk het enige waar in deze serie van te genieten valt. Het is een flauw flutverhaaltje waarin oninteressante geheimen mondjesmaat worden prijsgegeven in een poging het wat spannend te maken. Omdat dit natuurlijk niet volstaat worden er ook nog wat jihadi's bij gesleurd. De ontknoping kan best nog goed worden maar de weg er naar toe is behoorlijk saai.

avatar van arevee
Er is inderdaad wel wat te zeggen voor een tweede over water scenario, mooie beelden waar duidelijk over nagedacht is maar inhoudelijk gaat het gewoon te traag.

avatar van Kronos
Ik ben gestopt met kijken, kan het niet meer aanzien. Hoe het verder loopt interesseert me even weinig als wie in 2025 wereldkampioen petanque zal worden.

avatar van arevee
Mij interesseert die wereldkampioen na de laatste aflevering alvast stukken meer. Dit roept zuivere agressie op tov eender wie in je buurt is.

Mwa, de reeks kon ermee door, maar toch iets te weinig voor een zondagavond. De emotionele impact was niet zo groot, het deed me niet zoveel, niet zoals ik verwacht of gehoopt had. Het acteerwerk was niet bepaald memorabel en de plotwendingen en beweegredenen van de personages waren ofwel over-the top, van de pot gerukt of onlogisch en de gebeurtenissen deden de personages niet zo veel als je normaal zou verwachten. Het uitgangspunt van de reeks is niet slecht, maar de uitwerking is niet hoogstaand. De reeks wil 'diep gaan' maar een schepje is geen spade. Nipte voldoende.

Timey schreef:

Mij deed het uitgangspunt sterk denken aan dat van De Parelvissers. Maar in plaats van op vaste locatie te filmen werd het nu een roadtrip.

Wat acteurs betreft, ik vind Laurian Callebaut wel authentiek overkomen. Misschien gewoon omdat ik haar leuk vind.