Mijn Series +

Virgin River - Seizoen 1 (2019)

ontwikkeld door Sue Tenney
met Alexandra Breckenridge, Martin Henderson en Tim Matheson

Melinda Monroe beantwoordt een advertentie om te solliciteren als verpleegkundige in de afgelegen stad Virgin River in Californië. Ze denkt dat dit de perfecte plek is om opnieuw te beginnen en haar pijnlijke herinneringen achter te laten. Maar ze ontdekt al snel dat het leven in een kleine stad niet zo eenvoudig is als ze had verwacht en dat ze eerst moet leren om met zichzelf in het reine te komen voordat ze echt van Virgin River haar thuis kan maken.

1. Carry On
  8. Into the Light
  9. Everybody Has a Secret
  10. Unexpected Endings

avatar van Bubblez
Gilmore Girls meets Northern Exposure. Die sfeer geeft het voor mij. Vier afleveringen gezien: het is traag, sfeervol, een echte dramaserie met een vleugje Hallmark.

avatar van Bubblez
Uiteindelijk werkte Virgin River verslavend: de goede sfeer wordt het gehele seizoen behouden, heeft hier en daar een high in gebeurtenis, maar uiteindelijk draait het allemaal om Mel en Jack en is de serie eigenlijk niets anders dan een soap die oneindig door kan gaan. Allemaal getroebleerde karakters die geconfronteerd worden met het verleden en daarmee proberen om te gaan. De meeste series werken vanaf de start naar een alles onthullende climax, maar dat is hier niet echt het geval. Uiteraard komen er in de laatste aflevering lijntjes bij elkaar en worden er ook weer lijntjes uitgegooid voor een volgend seizoen, net als in een soap.

De acteurs zijn goed. Actrice Alexandra Breckenridge (Mel) is een mix tussen Adele en Kate Winslet, een erg prettige verschijning.

Zou je eraan beginnen, let dan vooral op de net ingeschonken drankjes die steeds worden achtergelaten. Dat begon me op een gegeven moment echt op te vallen .

Prettige serie, seizoen 2 komt er aan.

avatar van theo79
Gezien de vrij lovende reacties hierboven heb ik net de eerste aflevering van deze serie gekeken. Ondanks dat er nog niet zo gek veel gebeurde keek het wel prettig weg. Ben benieuwd naar de rest.

avatar van theo79
Inmiddels 5 afleveringen gezien en per aflevering wordt het interessanter. Echt zo'n serie waarbij je blijft doorkijken.

avatar van theo79
Dit seizoen in 2 dagen gekeken. Echt een bijzonder goede dramaserie. Kijk erg uit naar seizoen 2.

avatar van theo79

Heb jij beide door jou genoemde series ook gezien stinissen? Ik ben benieuwd of"When calls the heart' goed is?

theo79 schreef:

When Calls the Heart is iets zoeter maar mooie tv om te zwijmelen , ja mannen kunnen zoiets ook waarderen maar niets kan tegen de ultieme feel good serie The Waltons aan. En kijk maar bij het stemtabel bij de serie When Calls the Heart - TvMeter.nl

stinissen

Van de series die je noemt staat geloof ik alleen When Calls the Heart op Netflix dus dat is de enige serie die ik van dat rijtje kan kijken. Ik las dat het een christelijke serie is en ben daardoor bang dat er mischien te weinig gebeurd in de serie maar dat valt dus wel mee?

theo79 schreef:
stinissen

Dat valt wel mee hoor , van dat opdringen van geloof is hier geen sprake van.

stinissen

Oke nou denk komend weekend die serie maar eens gewoon opstarten om te kijken of het wat is. Virgin River was in ieder geval bovenverwachting goed.