• 8.985.604 stemmen

Evil - Seizoen 1 (2019-2020)

Show titel: Evil

Ontwikkeld door: Michelle King en Robert King

Met: Katja Herbers, Mike Colter en Aasif Mandvi

Datum van release: donderdag 26 september 2019

Eerst uitgezonden op: CBS (Verenigde Staten)

• Videoland Bekijk seizoen 1 via Videoland
  • PathĂ© thuis Niet beschikbaar op PathĂ© Thuis

Plot Evil

Het kwaad is een psychologisch mysterie dat de oorsprong van het kwaad onderzoekt langs de scheidslijn tussen wetenschap en religie. De serie richt zich op een sceptische vrouwelijke psycholoog die zich aansluit bij een priester in opleiding en een timmerman terwijl ze de achtergrond van de kerk met onverklaarbare mysteries, waaronder veronderstelde wonderen, demonische bezittingen en spookonderzoek, onderzoeken. Hun taak is om te beoordelen of er een logische verklaring is of dat er iets echt bovennatuurlijks aan het werk is.

Afleveringen Seizoen 1 (2019-2020)

1. 1. Genesis 1

26 september 2019 (44 minuten)

De katholieke kerk huurt forensisch psycholoog Kristen Bouchard in om te bepalen of een seriemoordenaar bezeten is door de duivel of slechts een psychopaat is. Kristen ontdekt dat ze aanleg heeft voor het werk en komt permanent in het team terecht samen met priester in spe David Acosta en aannemer Ben Shakir.

2. 2. 177 Minutes

10 oktober 2019 (43 minuten)

Kristen, David en Ben onderzoeken een vermeend wonder, wanneer een tienermeisje weer tot leven komt na bijna drie uur dood te zijn geweest. Ook ontmoet Kristen haar voormalige baas en loopt Leland Townsend tegen het lijf.

3. 3. 3 Stars

10 oktober 2019 (43 minuten)

4. 4. Rose390

17 oktober 2019 (43 minuten)

Het team evalueert een negenjarig jongetje dat meteen gesteld is op David. Ze hopen dat ze zijn gewelddadige gedrag kunnen veranderen. Kristen maakt zich ondertussen zorgen om haar jonge dochters die liegen over een horrorspel dat hun grootmoeder heeft gekocht.

5. 5. October 31

24 oktober 2019 (43 minuten)

David en Kirsten zijn het niet eens over een uitdrijving. Ben probeert ondertussen spookjagers van de tv te ontluisteren, terwijl de meiden een gevaarlijk spel spelen met een psychotisch klasgenootje tijdens een Halloween logeerpartijtje.

6. 6. Let x = 9

7 november 2019 (43 minuten)

De katholieke kerk vraagt Kirsten, David en Ben om te onderzoeken of een lokale profeet echt is. Ze zijn geschokt, wanneer ze een van haar visoenen tot leven zien komen. David worstelt met jaloezie, als hij God met de profeet ziet praten en Kristens moeder begint en relatie met Leland.

7. 7. Vatican III

14 november 2019 (43 minuten)

Wanneer Bridget een moord bekent tijdens haar uitdrijving, vraagt monseigneur Korecki Kristen, David en Ben om te onderzoeken of er nog openstaande zaken zijn die aan haar omschrijving voldoen en of de vrouw daadwerkelijk bezeten is.

8. 8. 2 Fathers

21 november 2019 (43 minuten)

Wanneer David een symbool herkent in de Poveglia Codex uit zijn vaders kunstwerk, gaan hij en Kristen naar een afgelegen commune om de betekenis te onderzoeken en wat de link is met Davids familie. Ben ziet Vanessa voor het eerst in drie weken en wil weten waarom ze hem niet heeft teruggebeld.

9. 9. Exorcism Part 2

5 december 2019 (43 minuten)

David is geschokt als hij aangeklaagd wordt vanwege het toebrengen van ernstige psychologische schade aan Caroline Hopkins, nadat hij hielp bij haar uitdrijving. Hij trekt zijn toekomst als priester in twijfel, vooral wanneer hij een diepe connectie voelt met zijn advocate.

10. 10. 7 Swans a Singin'

12 december 2019 (43 minuten)

Kristen, David en Ben onderzoeken een verraderlijk verslavend kerstliedje dat zich snel verspreidt onder studenten en de gevaarlijke relatie tussen online influencers en hun beĂŻnvloedbare jonge volgers. Ondertussen vraagt Lexi Sheryl om advies, als ze gepest wordt.

11. 11. Room 320

9 januari 2020 (43 minuten)

Wanneer David zwaargewond raakt, is hij vastberaden om de dreigende aanwezigheid van de dood weg te jagen vanuit zijn ziektebed. Kristen en Ben gaan ondertussen met Kristens voorganger, Judy James, op zoek naar de dader.

12. 12. Justice x 2

16 januari 2020 (43 minuten)

Leland probeert de veroordeling van seriemoordenaar Orson Leroux ongedaan te maken. Kristen staat voor de rechter als haar dochter, Laura, een hartoperatie nodig heeft. David is ondertussen getuige van de slechte aard van een vrouw.

13. 13. Book 27

30 januari 2020 (43 minuten)

David, Kristen en Ben beoordelen of een zwangere vrouw bezeten is, wanneer ze beweert dat een van de tweelingen die ze draagt ​​slecht is. Hun onderzoek leidt naar een vruchtbaarheidskliniek waar ze een verband ontdekken met al hun ontmoetingen gedurende het seizoen. Kristen ontdekt dat een van haar dochters ook die vruchtbaarheidskliniek heeft gebruikt.

avatar van pocalan

pocalan

Tweede keer dat ik met deze serie begonnen ben. Maar toegegeven, de vorige keer had ik een enorme serie hangover en had ik enkel de eerste aflevering gezien van Evil. Ik ben er toen vanuit gegaan dat het een of andere rechtbank serie was. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Inmiddels heb ik twee seizoenen gezien en kan niet wachten op de derde. Het tweede seizoen is trouwens veel leuker naar mijn mening en kijkt een stuk makkelijker weg.

Evil heeft wat weg van Supernatural en past helemaal in mijn straatje. Een crossover zou wel geinig zijn. De eerste helft van het eerste seizoen vond ik trouwens niet zo spannend. Maar dat werd langzamerhand wel beter. Dankzij aflevering 10 zit ik trouwens met een stuck song in mijn hoofd. Hopelijk heeft het bij mij straks niet hetzelfde effect als bij eh... kijk zelf maar!