Mijn Series +

Modern Family - Seizoen 11 (2019-2020)

ontwikkeld door Steven Levitan en Christopher Lloyd
met Ed O'Neill, Sofía Vergara en Julie Bowen

Modern Family volgt de families van Jay Pritchett, zijn dochter Claire Dunphy en zijn zoon Mitchell Pritchett. Claire is een echte huisvrouw, Jay is getrouwd met een jongere vrouw en heeft ook nog een zoon in de pubertijd en Mitchell en zijn vriend hebben een Vietnamese baby geadopteerd.

1. New Kids on the Block
  16. I'm Going to Miss This
  17. Finale Part 1
  18. Finale Part 2
avatar van The Oceanic Six
Poh, dat witte inkijk shirtje dat Alex draagt bij de kerstaflevering van deze week. Wat een enorme voorgevel heeft ze toch...

Vermakelijke aflevering overigens. De verhalen dat de gehele familie samen is zijn altijd het leukst.

avatar van The Oceanic Six
De nieuwe aflevering met gastrollen van David Beckham en Courteney Cox vond ik wel weer lekker classic Modern Family. Alle vergissingen bij de jacuzzi's waren heel vermakelijk.

De serie haalt al jaren niet meer het niveau van de eerste jaren, maar is nog altijd de moeite van het kijken waard.

8 april zal de aller allerlaatste aflevering verschijnen. Vind zulke eindes toch altijd wat emotioneel, zoveel jaar zo'n serie gevolgd.

avatar van The Oceanic Six
Modern Family heeft wel gevoel voor timing. Deze week een aflevering, volgende week een aflevering en dan een anderhalve maand niks. Op 8 april de seriefinale met een dubbel aflevering. Nummer 249 en 250. Normaal 22 afleveringen in een seizoen, nu 18. Maar dan eindigen ze wel op een fraai eindgetal.

En dan ga ik mooi volgend jaar alles opnieuw bekijken.

Kos
Ja maar dat is al seizoenen lang bij Modern Family die rare uitzendingstijden. Dan weer 3 episodes, dan weer lang niks, dan weer verder.

The Oceanic Six schreef:

En dan ga ik mooi volgend jaar alles opnieuw bekijken.

Ik zat fout. Er komen na deze week nog twee afleveringen voordat de finale op 8 april volgt met een dubbele aflevering.

Net die van deze week bekeken. Mooi hoor, beetje emotioneel zelfs. Het ging vooral over de toekomstige generatie. Lily, Joe, de baby's van Haley, een eventuele uitbreiding bij Mitch en Cam.

Ik lach me dood als de serie eindigt met een Lion King baby introductie waar aflevering 1 mee startte. Ik weet bijna zeker dat dit gaat gebeuren haha.

Vreemd trouwens dat oa Luke en Alex al een paar afleveringen ontbreken. Juist in de slotafleveringen wil ik iedereen zien.

Kos
Hm. Ze beginnen nu al met 'terugblikmomenten'. Dat belooft weinig goeds.

Kos schreef:
Hm. Ze beginnen nu al met 'terugblikmomenten'. Dat belooft weinig goeds.

Dat mag toch best na 11 jaar en nog maar een maandje te gaan? Ben bang dat ik het toch wel een beetje emotioneel ga vinden zodra de finale gaat beginnen.

Kos
Vind dat altijd enorm irritant bij eindige series.

avatar van The Oceanic Six
Vandaag de een na laatste aflevering gezien. Geinig, niet memorabel. Cam en Mitch die een vervolgstap in hun leven zetten.

Volgende week de dubbele seriefinale...snik.

Ben echt zo benieuwd wat ze met de finale gaan doen.

Nou, de finale dus.

Mensen schijnen de finale erg mooi te vinden, maar het liet mij met een katertje achter. Dan zijn ze als familie 11 jaar samen en dan eindigt de finale met de hele familie die uit elkaar valt doordat mensen massaal gaan verhuizen. Het maakte me triest. Het mag dan wel de volgende stap in het leven zijn, maar ik zie liever zo'n serie wat vrolijker eindigen. Dit doen sitcoms wel vaker, de boel uit elkaar laten vallen. Friends, HIMYM. Gelukkig was The Big Bang Theory daarin beter.

De bonusaflevering A Modern Farewell vond ik wel erg mooi. Mooi kijkje achter de schermen en de cast was echt oprecht emotioneel. Mooie groep mensen hoor. Ik ga de serie echt wel missen, ook al waren de topjaren voorbij. Het is voor mij ook de laatste sitcom die ik wekelijks vanaf het begin volgde, met al gestopte series als Two and a half men, TBBT en HIMYM. Je krijgt toch wel het gevoel dat je deel van zo'n serie bent als je het 10 jaar intensief hebt bekeken.

Vond trouwens wel 1 quote in de finale erg mooi:

Cam: Don't hate me for your son leaving.
Jay: You're both my sons.

Volgend jaar maar eens de hele boel opnieuw bekijken denk ik.

Kos
Hm, ik kan alleen Finale, part1 vinden geloof ik.

De hele cast van tevoren in de show van Jimmy Kimmel is overigens wel grappig.

Kos schreef:
Hm, ik kan alleen Finale, part1 vinden geloof ik.

De hele cast van tevoren in de show van Jimmy Kimmel is overigens wel grappig.

Het is 1 part van 42 minuten. Dat is aflevering 249 en 250.

O ja, is idd 44 min

avatar van Bubblez
Ik ben denk ik drie seizoenen geleden gestopt met Modern Family. Simpelweg omdat ik het teveel van hetzelfde vond. De allerlaatste aflevering moest ik natuurlijk wel even zien. Helaas deed ie niet zoveel voor me. A Modern Farewell vond ik wel écht een waardig afscheid, blij dat ik die gezien heb.

Laatste paar afleveringen, en ben blij dat het gedaan is. Vooral dit laatste sezoen kijkt zich vaak pijnlijk weg. Lachertjes worden steeds zeldzamer en de verhaallijn is steeds willekeuriger.

avatar van Esteban
Ik vond dit seizoen een waardige afsluiter. En mijn grootste euvel met de laatste (nog steeds zeer genietbare) seizoenen werd hier ook aangepakt: De vergeten kinderen komen weer volwaardig aan bod. Aan het eind bleek ook wel dat ik écht om deze personages gaan geven ben en ze (bijna) allemaal mijn hart gestolen hebben.