• 8.985.673 stemmen

Met: Toni Collette, Merritt Wever en Kaitlyn Dever

Datum van release: vrijdag 13 september 2019

• Netflix Bekijk miniserie via Netflix

Plot Unbelievable

Marie Adler doet aangifte bij de politie en beweert dat ze seksueel is aangevallen door een man die bij haar thuis heeft ingebroken. Helaas ontdekt ze al snel dat de rechercheurs en haar eigen goede vrienden en familie aan haar verhaal twijfelen. Gelukkig heeft Marie twee belangrijke vrouwen die aan haar kant staan - rechercheurs Grace Rasmussen en Karen Duvall. Samen onderzoeken ze een stel inbrekers wiens werkwijze opmerkelijk veel lijkt op wat Marie zei dat haar is overkomen.

13 september 2019 (58 minuten)

Nadat een getraumatiseerde jonge vrouw meldt dat ze is verkracht door een indringer worstelt ze met heftige emoties en worden de vragen van de politie steeds sceptischer.

13 september 2019 (46 minuten)

Marie worstelt met de gevolgen van het intrekken van haar melding. Drie jaar later onderzoekt detective Karen Duvall in Colorado een opvallend vergelijkbare aanval.

13 september 2019 (51 minuten)

Bij de vergelijking van hun zaken overwegen Karen en Grace Rasmussen een alarmerende mogelijkheid. In Washington lekt de naam van Marie naar de pers.

13 september 2019 (44 minuten)

Nadat ze nog een slachtoffer hebben ontmoet, benaderen Karen en Grace de FBI voor hulp bij het leggen van verbanden. Marie is in een juridische nachtmerrie beland.

13 september 2019 (43 minuten)

Het team ploegt door met kleine doorbraken en toenemende frustraties. Een nieuwe clou voert Karen over de grens. Marie krijgt te maken met nieuwe problemen op haar werk.

13 september 2019 (45 minuten)

Grace neemt een gedurfde stap om dichter bij een verdachte te komen, de stagiair Elias doet een cruciale ontdekking en Marie vertoont steeds roekelozer gedrag.

13 september 2019 (53 minuten)

Ineens zijn er twee verdachten en haast het team zich om de verkrachter te identificeren en arresteren. De nieuwe therapeute van Marie probeert haar vertrouwen te winnen.

13 september 2019 (45 minuten)

Een bericht uit Colorado zet een reeks gebeurtenissen in gang die het leven van Marie verandert. Karen en Grace bereiden zich voor op een cruciale dag in de rechtbank.

Marie Adler

Detective Grace Rasmussen

Detective Karen Duvall

Uitstekende Netflix-miniserie, voorzien van een erg spannend opgebouwd en gedetailleerd uitgewerkt verhaal. De hele cast maakt indruk, maar het is vooral de jonge Kaitlyn Dever die hier de kar trekt, in een verhaallijn die aanvankelijk los lijkt te staan van de rest van de serie maar uiteindelijk prachtig aansluiting vindt. Merritt Wever, als de rechercheur die langzaam maar zeker de puzzel in elkaar weet te zetten en Toni Collette, als haar door de wol geverfde collega, zijn beiden indrukwekkend. Erg mooi.

avatar van EMBV_mm

EMBV_mm

De serie is een voorbeeld van hoe er absoluut niet omgegaan moet worden met slachtoffers van verkrachting.

Prima acteerwerk door vooral Kaitlyn Dever, maar ook de rollen van Merritt Wever en Toni Collette als de twee detectives die het als hun ultieme missie zien om de misdadiger te pakken te krijgen

zijn ijzersterk.

Een serie die je zeker niet in één keer moet kijken, want het is soms best slikken en verwerken geblazen.

Indrukwekkend en aangrijpend. Een serie die je gezien moet hebben.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Briljant geacteerd. Daar is eigenlijk het meeste wel mee gezegd. Visueel een fletse, droge serie die dat nog meer benadrukt met z'n identiteitsloze soundtrack, vol met drone-based ambient. Op dat vlak steelt het niet bepaald de show, maar het laat 'incidenteel' wel de focus op een stel geweldige character actors vallen. Kaitlyn Dever is fenomenaal als de jonge, gebroken tiener Marie. Collette is een powerhouse waar je altijd op kunt vertrouwen. Je merkt aan de montage hoe goed het acteerwerk is; ze zijn erg comfortabel in het niet wegsnijden naar luister/reactionele shots, maar laten ons als kijkers dichtbij de emotie. Wie dit langdradig vind, zou eens stil moeten staan bij wat de serie allemaal in detail probeert mee te geven en hoe waardevol/onderscheidend dat is. Je kunt geen semi-realisme nastreven als je stappen van het (ingewikkelde) proces overslaat. Hulde daarvoor.

avatar van lang pee

lang pee

Vond dit een goede serie, ik vind ook een klein minpuntje, het had iets korter gemogen, maar ik vind dit het probleem van vele series. En zoals hier gezegd word, in zulke verhalen zijn geen winnaars, je kan dit niet winnen, want je draagt dit een hele leven mee en je mag al blij zijn dat je niet zwaar depressief blijft voor de rest van je leven.

avatar van StanStan

StanStan

Ik vond het echt goed. Realistisch. Boeiend.