Mijn Series +

Unbelievable (2019)

Miniserie, 385 minuten

ontwikkeld door Susannah Grant, Michael Chabon en Ayelet Waldman
met Toni Collette, Merritt Wever en Kaitlyn Dever

Marie Adler doet aangifte bij de politie en beweert dat ze seksueel is aangevallen door een man die bij haar thuis heeft ingebroken. Helaas ontdekt ze al snel dat de rechercheurs en haar eigen goede vrienden en familie aan haar verhaal twijfelen. Gelukkig heeft Marie twee belangrijke vrouwen die aan haar kant staan - rechercheurs Grace Rasmussen en Karen Duvall. Samen onderzoeken ze een stel inbrekers wiens werkwijze opmerkelijk veel lijkt op wat Marie zei dat haar is overkomen.

1. Aflevering 1
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
avatar van theo79
De eerste drie afleveringen van deze serie gezien en tot nu toe wel interessant. Ga ik zeker verder kijken dit.

avatar van joy4ever
Bijzonder goede serie. Goed acteerwerk. Ik heb ervan genoten.

avatar van theo79
Deze serie zojuist afgerond en mijn conslusie is dat dit een hele degelijke serie is. Het verhaal is boeiend en het acteerwerk is gewoon goed te noemen.

avatar van Niles
Indrukwekkend. Eindelijk 'wint' het slachtoffer. Ook in Nederland gebeurt dat vaak niet. Of de dader komt er vanaf met een niet serieus te nemen straf. De serie laat op een indrukwekkende manier zien wat de impact is op een slachtoffer. Die impact is vaak veel groter dan de meeste mensen kunnen inschatten. Toni Collette, Merritt Wever en Kaitlyn Dever spelen werkelijk de sterren van de hemel. Daarnaast vind ik Toni Collette en Merritt Wever de beste Cagney and Lacey die ik ooit heb gezien.

avatar van james_cameron
Uitstekende Netflix-miniserie, voorzien van een erg spannend opgebouwd en gedetailleerd uitgewerkt verhaal. De hele cast maakt indruk, maar het is vooral de jonge Kaitlyn Dever die hier de kar trekt, in een verhaallijn die aanvankelijk los lijkt te staan van de rest van de serie maar uiteindelijk prachtig aansluiting vindt. Merritt Wever, als de rechercheur die langzaam maar zeker de puzzel in elkaar weet te zetten en Toni Collette, als haar door de wol geverfde collega, zijn beiden indrukwekkend. Erg mooi.

avatar van Tamara Hannewijk
Beetje langdradig , niet bijzonder

Had ook in 2 afleveringen afgewerkt kunnen worden.

avatar van EMBV
De serie is een voorbeeld van hoe er absoluut niet omgegaan moet worden met slachtoffers van verkrachting.

Prima acteerwerk door vooral Kaitlyn Dever, maar ook de rollen van Merritt Wever en Toni Collette als de twee detectives die het als hun ultieme missie zien om de misdadiger te pakken te krijgen
zijn ijzersterk.

Een serie die je zeker niet in één keer moet kijken, want het is soms best slikken en verwerken geblazen.
Indrukwekkend en aangrijpend. Een serie die je gezien moet hebben.

Niles schreef:
Indrukwekkend. Eindelijk 'wint' het slachtoffer.

Het slachtoffer "wint" nooit, het krijgt alleen een fooi om dergelijk trauma levenslang mee te dragen.
Dat stuk vond ik trouwens iets te onderbelicht bij de pleegmoeders.
Hun trauma mocht duidelijker zichtbaar zijn in de omgang met Marie.
Desondanks een heel goede serie en een glansprestatie voor Kaitlyn Dever.

avatar van Jurado
Tamara Hannewijk schreef:
Beetje langdradig , niet bijzonder

Heerlijk langzaam, fijne serie.

avatar van DjFrankie
Inderdaad trage serie met fijne cast en plot. Nergens over de top maar wel realistisch, schokkend en boeiend.

Pakkend maar tegelijk veel te langdradig. Meer drama dan misdaad.

avatar van Blair Waldorf
Tamelijk briljant, prachtige geregisseerd en vooral uitmuntend geacteerd. Meesterwerk.

avatar van AniSter
Als je 385 min. vol moet maken dan zit er natuurlijk genoeg zijdelings geneuzel bij. Dat was het enige minpuntje. Voor de rest een van de beste drama-series die ik gezien heb.

avatar van Dida
Helemaal mee eens! Toppertje! Heel sterk geacteerd en goed gedetailleerd verteld.