ad

Datum van release: vrijdag 13 september 2019

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Unbelievable

Afleveringen Seizoen 1 (2019)

1. Aflevering 1

Nadat een getraumatiseerde jonge vrouw meldt dat ze is verkracht door een indringer worstelt ze met heftige emoties en worden de vragen van de politie steeds sceptischer.

2. Aflevering 2

Marie worstelt met de gevolgen van het intrekken van haar melding. Drie jaar later onderzoekt detective Karen Duvall in Colorado een opvallend vergelijkbare aanval.

3. Aflevering 3

Bij de vergelijking van hun zaken overwegen Karen en Grace Rasmussen een alarmerende mogelijkheid. In Washington lekt de naam van Marie naar de pers.

4. Aflevering 4

Nadat ze nog een slachtoffer hebben ontmoet, benaderen Karen en Grace de FBI voor hulp bij het leggen van verbanden. Marie is in een juridische nachtmerrie beland.

5. Aflevering 5

Het team ploegt door met kleine doorbraken en toenemende frustraties. Een nieuwe clou voert Karen over de grens. Marie krijgt te maken met nieuwe problemen op haar werk.

6. Aflevering 6

Grace neemt een gedurfde stap om dichter bij een verdachte te komen, de stagiair Elias doet een cruciale ontdekking en Marie vertoont steeds roekelozer gedrag.

7. Aflevering 7

Ineens zijn er twee verdachten en haast het team zich om de verkrachter te identificeren en arresteren. De nieuwe therapeute van Marie probeert haar vertrouwen te winnen.

8. Aflevering 8

Een bericht uit Colorado zet een reeks gebeurtenissen in gang die het leven van Marie verandert. Karen en Grace bereiden zich voor op een cruciale dag in de rechtbank.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

De eerste drie afleveringen van deze serie gezien en tot nu toe wel interessant. Ga ik zeker verder kijken dit.

avatar van Joy4ever

Joy4ever

Bijzonder goede serie. Goed acteerwerk. Ik heb ervan genoten.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Deze serie zojuist afgerond en mijn conslusie is dat dit een hele degelijke serie is. Het verhaal is boeiend en het acteerwerk is gewoon goed te noemen.

avatar van David Aaronson

David Aaronson

Indrukwekkend. Eindelijk 'wint' het slachtoffer. Ook in Nederland gebeurt dat vaak niet. Of de dader komt er vanaf met een niet serieus te nemen straf. De serie laat op een indrukwekkende manier zien wat de impact is op een slachtoffer. Die impact is vaak veel groter dan de meeste mensen kunnen inschatten. Toni Collette, Merritt Wever en Kaitlyn Dever spelen werkelijk de sterren van de hemel. Daarnaast vind ik Toni Collette en Merritt Wever de beste Cagney and Lacey die ik ooit heb gezien.

Uitstekende Netflix-miniserie, voorzien van een erg spannend opgebouwd en gedetailleerd uitgewerkt verhaal. De hele cast maakt indruk, maar het is vooral de jonge Kaitlyn Dever die hier de kar trekt, in een verhaallijn die aanvankelijk los lijkt te staan van de rest van de serie maar uiteindelijk prachtig aansluiting vindt. Merritt Wever, als de rechercheur die langzaam maar zeker de puzzel in elkaar weet te zetten en Toni Collette, als haar door de wol geverfde collega, zijn beiden indrukwekkend. Erg mooi.

Beetje langdradig , niet bijzonder

avatar van jac25

jac25

Had ook in 2 afleveringen afgewerkt kunnen worden.

avatar van EMBV_mm

EMBV_mm

De serie is een voorbeeld van hoe er absoluut niet omgegaan moet worden met slachtoffers van verkrachting.

Prima acteerwerk door vooral Kaitlyn Dever, maar ook de rollen van Merritt Wever en Toni Collette als de twee detectives die het als hun ultieme missie zien om de misdadiger te pakken te krijgen

zijn ijzersterk.

Een serie die je zeker niet in één keer moet kijken, want het is soms best slikken en verwerken geblazen.

Indrukwekkend en aangrijpend. Een serie die je gezien moet hebben.

avatar van Canon1967

Canon1967

Niles schreef:

Indrukwekkend. Eindelijk 'wint' het slachtoffer.

Het slachtoffer "wint" nooit, het krijgt alleen een fooi om dergelijk trauma levenslang mee te dragen.

Dat stuk vond ik trouwens iets te onderbelicht bij de pleegmoeders.

Hun trauma mocht duidelijker zichtbaar zijn in de omgang met Marie.

Desondanks een heel goede serie en een glansprestatie voor Kaitlyn Dever.

avatar van Jurado

Jurado

Tamara Hannewijk schreef:

Beetje langdradig , niet bijzonder

Heerlijk langzaam, fijne serie.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Inderdaad trage serie met fijne cast en plot. Nergens over de top maar wel realistisch, schokkend en boeiend.

avatar van Tina77

Tina77

Pakkend maar tegelijk veel te langdradig. Meer drama dan misdaad.

avatar van Blair Waldorf_mm

Blair Waldorf_mm

Tamelijk briljant, prachtige geregisseerd en vooral uitmuntend geacteerd. Meesterwerk.

avatar van AniSter

AniSter

Als je 385 min. vol moet maken dan zit er natuurlijk genoeg zijdelings geneuzel bij. Dat was het enige minpuntje. Voor de rest een van de beste drama-series die ik gezien heb.

avatar van Dida_mm

Dida_mm

Helemaal mee eens! Toppertje! Heel sterk geacteerd en goed gedetailleerd verteld.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Briljant geacteerd. Daar is eigenlijk het meeste wel mee gezegd. Visueel een fletse, droge serie die dat nog meer benadrukt met z'n identiteitsloze soundtrack, vol met drone-based ambient. Op dat vlak steelt het niet bepaald de show, maar het laat 'incidenteel' wel de focus op een stel geweldige character actors vallen. Kaitlyn Dever is fenomenaal als de jonge, gebroken tiener Marie. Collette is een powerhouse waar je altijd op kunt vertrouwen. Je merkt aan de montage hoe goed het acteerwerk is; ze zijn erg comfortabel in het niet wegsnijden naar luister/reactionele shots, maar laten ons als kijkers dichtbij de emotie. Wie dit langdradig vind, zou eens stil moeten staan bij wat de serie allemaal in detail probeert mee te geven en hoe waardevol/onderscheidend dat is. Je kunt geen semi-realisme nastreven als je stappen van het (ingewikkelde) proces overslaat. Hulde daarvoor.

avatar van Thomas83

Thomas83

Dit is inderdaad echt zo'n serie die vooral door de acteurs de moeite waard is. Ik vind Dever echt een heel aangename actrice, zo naturel. En in deze serie zo'n mooi breekbare rol ook. Sinds Booksmart ben ik echt een fan van haar. Collette en de altijd goede Wever zijn ook erg leuk. Collette brengt nog wat humor.

Het niveau van de productie is wel echt heel erg "gemaakt voor TV". Maar daar had ik niet zo'n problemen mee.. De serie deed me wel wat denken aan die Ware Woensdagavondfilms die ze in de jaren negentig nog wel eens op RTL 4 uitzonden.

De serie laat denk ik ook wel goed zien hoe het is voor een slachtoffer van seksueel misbruik (ook hoe slachtoffers er verschillend mee om kunnen gaan). Heel naar hoe vaak Adler alles steeds weer opnieuw op moet halen. En dan ook nog de achterdocht van sommige mensen. Je wordt als kijker niet gespaard in de details.

Overigens wordt het verhaal soms ook wel wat onhandig verteld. De dialogen met de stagiaire zijn verkapte uitleg naar de kijker toe, en het is haast overdreven hoe we aflevering na aflevering zien wat een hel het leven van Adler was. Dat is geen punt dat steeds opnieuw gemaakt hoeft te worden. Je krijgt een beetje de indruk dat dit wordt gedaan om er wat extra afleveringen uit te persen. Een typisch Netflix-kwaaltje.

De laatste aflevering is ook wel een beetje justice porn, maar dat vond ik na al die ellende eigenlijk ook wel weer aangenaam. 3.5*.