Mijn Series +

Euphoria - Seizoen 1 (2019)

ontwikkeld door Sam Levinson
met Austin Abrams, Alexa Demie en Jacob Elordi

Euphoria’ vertelt het verhaal van de 17-jarige Rue, die na een overdosis haar zomer doorbrengt in rehab maar terugkeert naar school zonder enige intentie om clean te blijven. Niet dat Rue geen andere persoon wil zijn. Ze kán het gewoon niet. Wanneer ze Jules ontmoet, een transgender meisje dat net naar haar dorp verhuisde, maakt zij een grote indruk op haar leven.

1. Pilot
  7. The Trials and Tribulations of Trying to Pee While Depressed
  8. And Salt the Earth Behind You
avatar van tattoobob
Topserie.
Geweldige leuke personages gespeeld door bovengemiddelde acteurs en actrices.
Dikke soundtrack en een verhaallijn anno nu maken deze serie top.

avatar van Ste*
Zeker geen serie voor iedereen. Het is HBO, het is 2019, en dat zul je weten. Veel drugs, naakt, seks. En dat in een highschoolsetting. Ik kan me voorstellen dat mensen dit ongeloofwaardig zullen vinden. Neemt niet weg dat het enorm mooi gemaakt is. De cinematografie is schitterend, de soundtrack erg goed en modern en de acteerprestaties, met name van de hoofdrolspeelster Zendaya echt uitmuntend.

Het zwaartepunt lag voor mij wel duidelijk bij aflevering 3 en 4, makkelijk de sterkste twee afleveringen van het seizoen. Daarna vliegen sommige verhaallijnen, met name die van Nate, misschien lichtjes uit de bocht, en zeker de laatste aflevering is een beetje een anti-climax te noemen, maar alsnog blijft dit toch best wel next-level qua serie, niet echt te vergelijken met alles dat er al is gemaakt.

Benieuwd naar seizoen 2, ik vermoed dat het niet beter gaat worden en dat het wellicht in de valkuil van 'meer, erger en extremer' gaat vallen, maar dan hebben we altijd nog de schitterende visuele stijl.

avatar van DjFrankie
Gave serie. Het einde vond ik niet zo vreemd. Het verhaal van het drugsverleden is klaar. Zo begon de serie en zo eindigt die. Zij beseft hoeveel pijn ze haar moeder heeft gedaan en daarom ging ze niet mee met Jules, ze neemt vernatwoording voor haarzelf.
De andere verhaallijnen lopen dus door naar seizoen 2, en ik ben nu al benieuwd.

Prima serie. Ik vind de verhaallijnen van Kat, Jules, Nate , maar ook die van Lexi interressant, verwacht zeker in seizoen 2 meer van haar.