• 8.985.921 stemmen

Euphoria - Seizoen 1 (2019-2021)

Show titel: Euphoria

Ontwikkeld door: Sam Levinson

Met: Austin Abrams, Alexa Demie en Jacob Elordi

Datum van release: zondag 16 juni 2019

Eerst uitgezonden op: HBO (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk seizoen 1 via HBO Max

Plot Euphoria

Euphoria’ vertelt het verhaal van de 17-jarige Rue, die na een overdosis haar zomer doorbrengt in rehab maar terugkeert naar school zonder enige intentie om clean te blijven. Niet dat Rue geen andere persoon wil zijn. Ze kán het gewoon niet. Wanneer ze Jules ontmoet, een transgender meisje dat net naar haar dorp verhuisde, maakt zij een grote indruk op haar leven.

Afleveringen Seizoen 1 (2019-2021)

1. 1. Pilot

16 juni 2019 (53 minuten)

De zeventienjarige Rue keert terug thuis uit het afkickcentrum zonder plannen om clean te blijven. Ze ontmoet Jules, een nieuwkomer in de stad, op een feestje in het huis van McKay. Nate frustreert McKay als McKay interesse toont in Cassie. Nate en Maddy, die weer eens uit elkaar gegaan zijn, proberen elkaar jaloers te maken. Ondertussen komt Kat onder druk om iets te verliezen.

2. 2. Stuntin' Like My Daddy

23 juni 2019 (1 uur en 01 minuut)

Op de eerste schooldag is Rue opgetogen over haar nieuwe vriend Jules, maar heeft ze moeite om het verleden achter zich te laten en brengt ze zichzelf in de problemen bij Fezco. Nate raakt geobsedeerd door Tyler, de scharrel van Maddy, terwijl hij terug bij Maddy probeert te komen. Kat komt erachter dat een video van haar online is boven komen drijven. McKay reageert zijn studiestress af op Cassie.

3. 3. Made You Look

30 juni 2019 (56 minuten)

Kat besluit webcammen te proberen en heeft haar eerste sessie. Jules valt voor een jongen online en vraagt Rue om haar te helpen wat naaktfoto’s te nemen. Maddy vindt iets aparts op de telefoon van Nate. Cassie en McKay brengen het weekend door op zijn school en gaan naar een feestje van de studentenvereniging waar hij wordt ontgroend. Rue wordt op NA geconfronteerd over haar leugens.

4. 4. Shook One Pt. II

7 juli 2019 (55 minuten)

Rue probeert clean te raken voor Jules en begeleidt Gia op het carnaval. Jules komt Cal tegen met zijn familie. Cassie en Mandy, geïrriteerd door hun vriendjes, besluiten om samen Molly te doen. Kat trekt op met Ethan totdat ze een situatie verkeerd beoordeelt. Nate laat zien wie hij werkelijk is.

5. 5. '03 Bonnie and Clyde

14 juli 2019 (53 minuten)

In de nasleep van het carnaval krijgen Maddy en Nate te maken met een politieonderzoek. Jules begint zich onder druk gezet te voelen door haar rol in de onthouding van Rue. Kat negeert een verwarde Ethan en omarmt haar nieuwe levensstijl. Cassie probeert afstand te nemen van Daniel en zich te richten op haar relatie met McKay. Cal maakt zich zorgen over de gevolgen van zijn acties voor zijn zoons.

6. 6. The Next Episode

21 juli 2019 (50 minuten)

Op Halloween maakt Rue zich zorgen over haar afhankelijkheid van Jules, terwijl Jules zorgwekkend gedrag begint te vertonen. McKay twijfelt over zijn toekomst in football. Na een rare nacht met McKay brengt Cassie wat tijd door met Daniel. De zaken gaan goed voor Kat terwijl ze afstand blijft houden van Ethan. Nate bedenkt een plan om zijn leven terug op de rails te krijgen.

7. 7. The Trials and Tribulations of Trying to Pee While Depressed

28 juli 2019 (59 minuten)

Rue wordt depressief en bekijkt 22 afleveringen van een Britse realityshow op rij. Jules gaat op bezoek bij een oude vriend. Cassie gaat op zoek naar advies in de nasleep van Halloween.

8. 8. And Salt the Earth Behind You

4 augustus 2019 (1 uur en 04 minuten)

Rue en Jules verzoenen zich als Rue herstelt in het ziekenhuis na een nierinfectie. Nate kan geen erectie krijgen met Maddy, die hem confronteert met zijn seksualiteit. Nate wint zijn laatste voetbalwedstrijd op de middelbare school, maar zijn vader, Cal, heeft kritiek op zijn prestaties.

9. Trouble Don’t Last Always (special)

3 december 2020 (1 uur en 04 minuten)

In de nasleep van het vertrek van Jules op het station en de terugval, volgen we Rue als ze Kerstmis viert.

10. F*ck Anyone Who’s Not a Sea Blob (special)

24 januari 2021 (55 minuten)

avatar van renzoroy_mm

na de pilot gezien te hebben, heb ik zo'n vermoeden dat dit 1 van mijn nieuwe favorieten series gaat worden

verlengd voor een 2e seizoen

avatar van Psycho-M

Psycho-M

Volgens mij klopt de synopsis die bij deze serie staat niet echt.

Het gaat meer over:

Ik heb tot nu toe 2 afleveringen gezien en deze ga ik wel even volgen.

Visueel erg sterk, Zendaya zet haar karakter heel overtuigend neer, muziek is erg goed gekozen en voor de amerikaanse tere zieltjes is dit wel weer een controversiële serie die best wel wat grenzen opzoekt.

I'm hooked en zal de komende dagen de overige reeds verschenen afleveringen zeker gaan kijken.

Kronos

Eerst had ik mijn twijfels maar na enkele afleveringen wordt het echt sterk. Prima serie.

sensigr.

Synopsis aangepast.

Thnx.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Als ik de trailer zie heb ik nou niet bepaald het idee dat ik naar iets geweldigs zit te kijken, maar als ik die hoge waarderingen zie zal dat toch niet voor niks zijn.

avatar van eppo349

eppo349

Echt een serie voor ouders die die worstelen met opgroeiende pubers. Worden ze vrolijk van .

Zit goed in elkaar! Zowat alle thema's komen aan bod.

mcdaktari schreef:

Ja die trailer is vaag. Lijkt daar in net een tiener serie a la 90210, maar dat is het zeker niet.

Alweer een serie met hiphop tracks als episode titels. Grappig.

avatar van Psycho-M

Psycho-M

Seizoen 1 zit er op.

Seizoen 2 was al aangekondigd en wat mij betreft terecht dat deze serie een 2de seizoen krijgt.

Dit is zeker geen vrolijke, altijd zonnige, happy-go-lucky, beverly hills 90210 achtige kloon, maar een serie die zeker de moeite waard is.

Zendaya is al geen kleine actrice meer te noemen, maar haar ster zal alleen maar nog meer gaan rijzen.

Kronos

De laatste aflevering is toch eerder een teleurstelling. Er heerst nog wat dreiging maar de makers leken niet goed te weten waar ze met het verhaal naar toe wilden, waardoor de spanning gewoon wegebt. Alsof men onderweg heeft besloten de voorziene climax te behouden voor seizoen twee.

avatar van voskat

voskat

maike_d2001 schreef:

Ja, zo voelde dat voor mij ook.
Beetje een domper. Dat kan je ook wel van deze serie verwachten, maar stiekem hoopte ik op iets meer vuurwerk.

Nou ja, zolang het 2e seizoen maar snel komt..

avatar van voskat

voskat

Speciale vermelding voor de makeup! Geweldig oog voor detail hebben ze. Vooral Jules ziet er iedere scène net weer iets anders uit. Niet zomaar voor de lol.. er zit altijd een idee achter.

Heel sterke casting ook.

Zendaya heel goed. Maar stiekem steelt Hunter Schafer de show.

voskat schreef:

Maar stiekem steelt Hunter Schafer de show.

Helemaal mee eens.

avatar van tattoobob_mm

tattoobob_mm

Wauw wat een dikke serie is dit.

Snel verder kijken

avatar van tattoobob_mm

tattoobob_mm

Topserie.

Geweldige leuke personages gespeeld door bovengemiddelde acteurs en actrices.

Dikke soundtrack en een verhaallijn anno nu maken deze serie top.

avatar van Ste*

Ste*

• 1960 berichten

Zeker geen serie voor iedereen. Het is HBO, het is 2019, en dat zul je weten. Veel drugs, naakt, seks. En dat in een highschoolsetting. Ik kan me voorstellen dat mensen dit ongeloofwaardig zullen vinden. Neemt niet weg dat het enorm mooi gemaakt is. De cinematografie is schitterend, de soundtrack erg goed en modern en de acteerprestaties, met name van de hoofdrolspeelster Zendaya echt uitmuntend.

Het zwaartepunt lag voor mij wel duidelijk bij aflevering 3 en 4, makkelijk de sterkste twee afleveringen van het seizoen. Daarna vliegen sommige verhaallijnen, met name die van Nate, misschien lichtjes uit de bocht, en zeker de laatste aflevering is een beetje een anti-climax te noemen, maar alsnog blijft dit toch best wel next-level qua serie, niet echt te vergelijken met alles dat er al is gemaakt.

Benieuwd naar seizoen 2, ik vermoed dat het niet beter gaat worden en dat het wellicht in de valkuil van 'meer, erger en extremer' gaat vallen, maar dan hebben we altijd nog de schitterende visuele stijl.

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Wil ik ook zien

Geweldige en confronterende serie, met een formidabele cast. Geen serie voor tere zieltjes, heftig verhaal, als een knock-out. In your face ??

avatar van STIJN89_mm

STIJN89_mm

maike_d2001 schreef:

Zo dacht ik er ook over, ik ben de overige afleveringen pas deze week verder beginnen kijken.

Wel vind ik de acteurs en actrices super gecast, hun jongere/kleuter variant lijkt er steeds heel hard op ...ook Storm Reid als Rue's zusje.

Jules en Kat hun verhaallijnen vind ik wel het interessantst.

Gave serie. Het einde vond ik niet zo vreemd. Het verhaal van het drugsverleden is klaar. Zo begon de serie en zo eindigt die. Zij beseft hoeveel pijn ze haar moeder heeft gedaan en daarom ging ze niet mee met Jules, ze neemt vernatwoording voor haarzelf.

De andere verhaallijnen lopen dus door naar seizoen 2, en ik ben nu al benieuwd.

Prima serie. Ik vind de verhaallijnen van Kat, Jules, Nate , maar ook die van Lexi interressant, verwacht zeker in seizoen 2 meer van haar.

jarno1975 (Moderator series)

HBO brengt nog 2 speciale afleveringen uit. De eerste is te zien vanaf 6 december. Datum van de 2e special volgt nog.

jarno1975 (Moderator series)

De 1e special is vervroegd van 6 december naar 3 december. Titel en uitzenddatum van de 2e special is nog niet bekend.

avatar van KlatschBoem

KlatschBoem

De 1e special is wat mij betreft by far de meest indrukwekkende van de hele serie. Wat een geweldige dialoog. Geen bombast. Just real shit.

jarno1975 schreef:

Inmiddels is ook de titel en uitzenddatum van de 2e special bekend gemaakt. Deze zal te zien zijn vanaf 24 januari 2021.

avatar van Threeohthree

Threeohthree

Huiveringwekkend,

Zwetend toets ik bibberend op de toetsen van mijn toetsenbord. Een poging doen tot een coherent verhaal te typen ofzo. Nou sorry, maar dat word echt helemaal f*cking niets. Werkelijk, hoe is zoiets in godsnaam mogelijk?!

Ik kijk nu ongeveer 12 jaar series, en dan zou je denken dat je toch alles al wel een keer gezien hebt. En naja, als we eerlijk zijn laat Euphoria echt niks nieuws zien hoor. Dat is het niet. Het is de voorstelling, die als een levensgevaarlijke achtbaan over mijn netvlies rolt.

Bij het begin beginnen dan maar: De voorstelling. Sam Levinson schetst een stereotype middelbare school; we hebben de populaire en knappe sports-bad-boy, we hebben de prom queen, het net iets te dikke vriendinnetje daarvan, de wannabe-prom queen, een nerd, het buitenbeentje, en we hebben Jules, een onbevangen transgender.

In een mix van Noé, Lynch, en von Trier krijgen we ongekende televisie wat nooit haar gelijke zal zien. Een inheemse trip. Elke episode, elke scène, en elk frame is een perfect gestileerde illustratie. Dergelijk camerawerk zie je überhaupt nooit. Qua stilering en montage zijn er nog wel eens wat series die hip durven te doen, maar vaak blijft het daar dan ook bij. Niks mis mee, daar kijk ik ook geen series voor. Echter als je dat mixt met een intrigerende rode draad, bijzondere personages en een setting uit het boek van Requiem for a Dream blijkt het een ongeëvenaarde injectie aan dopamine te zijn.

Ik was dan ook extreem angstig toen het er op zat en ik aan de specials moest beginnen. Je weet wel, het Game of Thrones syndroom. Maar toen dacht ik weer terug aan "White Christmas" van Black Mirror en had ik weer hoop.

Met messcherpe dialogen duiken we dieper in het zwarte gat dat symbool staat voor de relatie tussen Rue en Jules. Via het rechterneusgat worden we opgesnoven langs de prefrontale cortex naar het cerebrum wat ons mensen zelfbewust maakt.

"Waarom?" en "Hoe?"

Geen idee.

De twee specials brengen je met breed gesponnen dialoog naar een emotioneel kookpunt waarna je huilend klaarkomt en je met een leeg maar compleet gevoel achterlaat eenmaal de eindcredits over het scherm rollen.

Euphoria!

avatar van Corcicus

Corcicus

Amai, onderstaande commentaar kan zich qua drama gehalte met de serie meten!

Ons konden die specials niet bekoren, inderdaad is het een hele lange dialoog maar ik had liever een actieve afl gezien.

avatar van umbra

umbra

Deze serie nu pas begonnen, oké is nu niet zo oud, maar gewoon met het scrollen in de tvtheek (Telenet) tegengekomen, inhoud en trailer zag er wel nice uit. En echt, het begin is subliem en wist dat dit er wel eens boenk op kon zitten, nu 2 afleveringen gezien en echt über vette serie, de thema's die aan bod komen, de zalige karakters (subliem neergezet), het heerlijke sfeertje. Ik ben mega fan. Dikke 10/10.

avatar van derk89

derk89

Seizoen 2 komt op 9 januari uit.