Mijn Series +

The Handmaid's Tale - Seizoen 3 (2019)

Drama / Sciencefiction

ontwikkeld door Bruce Miller
met Elisabeth Moss, Joseph Fiennes en Yvonne Strahovski

De nabije toekomst in de Republiek Gilead (voormalig Verenigde Staten) heerst een theocratisch schrikbewind dat is gebaseerd op een fundamentalistische uitleg van het oude Testament. Ook schaffen ze alle rechten van de vrouwen af. Tegelijk worden er bijna geen kinderen meer geboren: bijna alle vrouwen zijn onvruchtbaar geworden. In dit Gilead horen de vrouwen toe aan de staat en gebruiken ze hen alleen nog maar als broedmachines. Offred is een van de weinige vruchtbare vrouwen. Ze is een bediende bij de Commander en leeft in een wereld waar één verkeerd woord haar dood kan betekenen en moet zich staande zien te houden tegenover de commanders, hun vrouwen en andere bedienden, met het doel om te overleven en om haar dochter terug te vinden.

1. Night
  11. Liars
  12. Sacrifice
  13. Mayday
avatar van killjoys1974
Zopas de eerste drie afleveringen gezien, fotografisch, belichting en shots zijn weer ver boven alle andere series uit. Is wat trager dan vorige seizoenen maar dat stoort helemaal niet. Het zijn de details die geweldig zijn, die ene zin die het doet die ik in bijna geen enkele andere serie zie. Enkel battlestar galactica is hierin in vele aflevering even goed.