ad
  • 8.082.393 stemmen

The Handmaid's Tale - Seizoen 2 (2018)

Show titel: The Handmaid's Tale

Seizoenen: 4 seizoenen

Afleveringen: 13

Datum van release: woensdag 25 april 2018

The Handmaid's Tale

Afleveringen Seizoen 2 (2018)

1. 1. June

Offred worstelt met de gevolgen van een gevaarlijke beslissing, terwijl ze achtervolgd wordt door herinneringen uit haar verleden en beelden van het gewelddadige begin van Gilhead.

2. 2. Unwomen

Offred past zich aan de nieuwe manier van leven aan. De komst van een onverwacht persoon ontwricht de Koloniën. Een familie wordt uit elkaar getrokken door de opmars van Gilead.

3. 3. Baggage

Offred kijkt terug op haar relatie met haar moeder, terwijl ze zich een weg door Gilhead moet banen. Moira probeert in Little America om te gaan met het trauma dat ze heeft opgelopen.

4. 4. Other Women

Offred wordt opgepakt en teruggebracht naar Gilhead en huize Waterford. Een babyshower veroorzaakt een verontrustende verandering in de relatie tussen Offred en Serena Joy.

5. 5. Seeds

Serena Joy doet Offred een verrassend voorstel. Offred moet hierdoor terugdenken aan het onconventionele begin van haar relatie met de echtgenoot van Serena Joy.

6. 6. First Blood

Offred ontmoet onverwachte medestanders en loopt tegen obstakels aan, terwijl ze een manier probeert te vinden om Hannah te beschermen.

7. 7. After

Een aanval veroorzaakt een enorme schok in zowel Gilead als Little America. Serena Joy maakt een gevaarlijke keuze om haar familie te beschermen.

8. 8. Women's Work

Een zieke baby stelt Offred en Serena Joy op de proef. Janine komt eindelijk oog in oog te staan met Naomi.

9. 9. Smart Power

De Waterfords maken een diplomatieke reis naar het buitenland. Serena Joy wordt geconfronteerd met de verleidingen van het leven buiten Gilead.

10. 10. The Last Ceremony

Serena raakt steeds meer gefrustreerd over de situatie waarin zij zich bevindt. Offred krijgt te maken met een verrassende reünie.

11. 11. Holly

Offred staat voor een uitputtende uitdaging en denkt aan haar leven als moeder. Serena Joy en de commandant worden geconfrontreerd met de gevolgen van hun handelswijze tegen Offred.

12. 12. Postpartum

Offred wordt daar een bekende plek gestuurd. Nick is verbaasd over Gileads brutale reactie op een misdaad. Emily krijgt een mysterieus nieuw huis toegewezen.

13. 13. The Word

Serena Joy en de andere vrouwen zijn vastberaden om verandering te brengen. Emily leert meer over haar nieuwe commandant. Offred moet een lastige keuze zien te maken.

brawljeff

Vanaf 25 april in De Verenigde Staten te zien op Hulu. In Nederland kort daarna te zien via Videoland.

avatar van John Milton

John Milton

The Handmaid's Tale Season 2 is begonnen.

Damn, wat beginnen die eerste 2 afleveringen gelijk weer ijzersterk, je snapt gelijk weer waarom Hulu er met deze serie vorig jaar met de Golden Globe voor beste drama en een aantal Emmy's vandoor ging: De show maakt indruk, en doet dat op een rauwe, genadeloze en woede opwekkende wijze. Hulu heeft show, don't tell heel goed begrepen en de TV-MA keuring (Mature audience only) is voor de volwassen kijkers erg fijn, en eigenlijk ook strikt noodzakelijk voor een dystopisch verhaal met seksuele onderwerping als een van de thema's

De cast (vooral Elisabeth Moss en Ann Dowd) speelt de pannen van het dak, en Atwood's verhaal is soms pijnlijk confronterend wat betreft de vrijheden die je als maatschappij te verliezen hebt onder een ( fundamentalistisch religieuze) dictatuur. Het onrecht is soms zo sterk dat de tranen zowat in je ogen springen. Geen serie om lekker ontspannen mee op de bank te zitten dus, maar voor de liefhebbers van het rauwere HBO en AMC werk, is dit higly recommended viewing.

brawljeff

De eerste twee afleveringen gezien en het is weer van een hoog niveau. Hoogtepunten zijn tot nu toe de openingsscène waarin alle handmaids aan de galg worden gehangen. Daarnaast vond ik het ook zeer indrukwekkend om in de flashback te zien hoe DC onder vuur genomen werd. Eigenlijk zag je er helemaal niets van, maar alleen al hoe de personages erover praatten was al indrukwekkend. De tweede aflevering vond ik iets minder, maar nog steeds zeer goed.

avatar van Jordy

Jordy

We zijn alweer bijna op de helft van het seizoen, maar er lijkt nog erg weinig voortgang geboekt in vergelijking met de situatie aan het begin van seizoen 1. Dat begint me toch wel een beetje tegen te staan, gaat dit nog ergens heen?

brawljeff

Het is inderdaad allemaal wel een stuk trager dan het eerste seizoen, Jordy. Ik vermaak me overigens nog steeds prima met het acteer- en camerawerk van dit niveau.

avatar van donnie darko

donnie darko

Jordy schreef:

In zesde aflevering begint het ergens heen te gaan

brawljeff

Zeer goede zesde aflevering inderdaad. Ik vind Serena Joy ook een steeds boeiender personage.

avatar van Corcicus

Corcicus

• 1904 berichten

Het tweede seizoen is toch wel doodsaai te noemen. Op den duur ben je dat hele relaas zo beu als koude pap. Als ze voor de twintigste keer in tranen uitbarst 'Let me see my baby', heb je het echt wel gehad. Er gebeurt gewoon geen ene mallemoer meer.

Esteban

Die eerste episode kwam meteen stevig binnen, zeg. Wat een opener. Veelbelovend alweer.

Ik ben gezwicht. Sorry Canvas, tot in 2019 wachten lijkt mij maar niets.

avatar van Jordy

Jordy

Tja helaas. Hoe goed ik het eerste seizoen ook vond, ik merk toch dat ik begin af te haken. Het gebrek aan "forward momentum" begint de serie echt op te breken wat mij betreft.

Dit seizoen kende meerdere potentieel schokkende gebeurtenissen. ontsnapping, dreigende miskraam, een bom, weer een ontsnapping. Maar wat er ook allemaal gebeurt, de week erna zit Offred binnen 5 minuten gewoon weer bij de Waterfords alsof er niets gebeurd is. Zo'n scene als vorige week, met de shotgun, heeft totaal geen spanning omdat je toch weet dat er in deze serie blijkbaar toch geen grote dingen gebeuren.

avatar van Pepino

Pepino

Gisterenavond de eerste gezien. Wow, was wel al heavy zeg! Het sluimert nog door mijn hoofd..

Esteban

Na 5 afleveringen gezien te hebben, snap ik de klachten omtrent gebrek aan vooruitgang wel ergens. Dat is wat ook jij zegt, Jordy? (spoilers niet gelezen) Vooral in de grote lijnen worden we om de zoveel tijd terug naar 'nul' gebracht.

Maar persoonlijk stoor ik mij daar (voorlopig?) niet aan. Net zoals in 'The Leftovers' of 'Rectify' (waar dat euvel ook regelmatig naar voor kwam bij een deel van de kijkers) draait deze serie naar mijn gevoel vooral om de onderhuidse spanningen en dergelijke in deze aanhoudende absurde en schrijnende situatie. Vooral de kleine maar krachtige confrontaties en het eerder psychologische onderlinge gevecht, dat is keer op keer smullen. Ik verwacht plot-gewijs geen grote sprongen of immense vooruitgang. Ter plaatse blijven (trappelen) en in dat opzicht het onderste uit de kan halen, werkt in deze prima voor mij. Al zal niet iedereen dat kunnen waarderen, dat begrijp ik absoluut.

Eén ding is alvast zeker, Elisabeth Moss blijft potverdikke toch een knap staaltje subtiel acteerwerk tentoon spreiden.

brawljeff

Niet helemaal tevreden over dit seizoen van The Handmaid's Tale. het begon allemaal wat zwak en overdreven traag. Zoals hierboven al is genoemd, werd ik wel een beetje moe van alle ontsnappogingen en de terugkeer naar de familie Waterford. Daarnaast kende andere afleveringen, vooral in de tweede helft, een aantal zeer spannende scènes.

Het acteerwerk was hier net een tandje beter dan in het eerste seizoen. Elisabeth Moss en Ann Dowd wisten in het eerste seizoen al te overtuigen, maar dit keer is er ook meer ruimte voor Alexis Bledel, Joseph Fiennes en vooral voor Yvonne Strahovski, die wat mij betreft het meest interessante personage van dit seizoen neerzet.

Kortom, dit seizoen scoort op veel vlakken helaas voor mij minder dan het eerste seizoen, maar het blijft kwalitatief nog steeds een sterke serie.

Esteban

Strahovski is inderdaad nog straffer dan voorheen. Van Bledel ben ik persoonlijk een pak minder onder de indruk. Het was wel fijn haar opnieuw te spotten in iets, want ik ben haar op de één of andere manier al jaren niet meer niet meer tegengekomen op het scherm. Ann Dowd, van wie ik grote fan ben sinds The Leftovers, is soms even irritant (haar rol natuurlijk) als geniaal.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Misselijk makende serie bij zeit und weile. Blijft daardoor wel boeien maar in zo'n religieuze samenleving zou ik niet kunnen leven. Hypocriet, discriminatie, ziek, dom en schijnheilig zijn daar de programmpunten.

avatar van Karst

Karst

Pffft. We zijn nu bij aflevering vier maar we beginnen wel een beetje af te haken. Het schiet niet op, er varanderd vrij weinig en mijn suspension of disbelief word steeds vaker op de proef gesteld.

Maar we zetten door. Heb er niet veel vertrouwen in dat dit nog echt goed komt. Wel moet ik zeggen dat iedere aflevering minimaal één scène bevat die je weer uiterst ongemakkelijk laat voelen.

avatar van Karst

Karst

Inderdaad niet echt meer goed gekomen. Wat mij betreft hadden ze uit ieder aflevering vijf tot tien minuten kunnen knippen en had dat tot een veel betere serie geleid. Ook de close-ups werden na verloop van tijd knap vermoeiend. Daar boven op komen dan nog de nodige ongeloofwaardige momenten waar je je een stuk bewuster van wordt wanneer er niets anders noemenswaardig gebeurt.

Zie ook vrij weinig karakterontwikkeling eigenlijk. Meestal doen ze domweg de ene keer dit en en een aflevering later het tegenovergestelde. Ik heb geen zin in spoilertags maar iedereen die de serie gezien heeft weet denk ik wel wat ik bedoel. Geen zwart/wit karakters dus. Helaas zijn ze ook niet grijs maar domweg schizofreen. De enige die dit ontduikt is Aunt Lydia die vrij redelijk binnen de grijswaarden van haar karakter blijft.

Tot overmaat van ramp lijken er inmiddels ook vrij weinig consequenties te zijn aan bepaald gedrag. Daar waar in seizoen één een grote mond nog leidde tot het verwijderen van een oog zijn hier de consequenties op één hand te tellen. En dan niet eens een volledige hand.

Seizoen drie gaan we dan ook niet meer aan beginnen tenzij er echt niets anders is.

avatar van Boogeyman

Boogeyman

Terechte kritiek.

Seizoen 1 was voor mij echt genieten geblazen. Helemaal mijn ding, en ondanks de vele terechte kritieken op dit seizoen heb ik me wederom weer volledig aan de buis gekluisterd. Ik kan absoluut begrijpen als mensen last hebben van het gebrek aan progressie en de simpele voorspelbaarheid.

Nee er gebeuren geen schokkende dingen met echte gevolgen ondanks dat Offred keer op keer iedereen voor schut zet, sommige keuzes zijn nogal bijzonder (finale), en we zijn aan het einde van de rit net zo ver als s1e1.

Ondanks dat ik dit absoluut zie als terechte kritiek heb ik me er persoonlijk geen seconde aan gestoord.

De sfeer, wereld, en cinematografie zijn namelijk van dusdanig niveau dat ik er totaal niet bij stil heb gestaan. Ik was juist blij dat ze weer terug ging elke keer omdat ik nieuwsgierig was naar de dynamiek met Serena en Fred. Uiteindelijk zullen we wel verder moeten gaan, maar tot die tijd vermaak ik me absoluut met de doodgewone dinsdag in huize Waterford.

avatar van Blair Waldorf_mm

Blair Waldorf_mm

IJzersterk tweede seizoen. Die al maar voortdurende dreiging, erg spannend gefilmd. Dit seizoen staat vooral in het teken van de strijd tussen Moss en Strahovski. De beide actrices geven hier echt een masterclass acteren. Zeldzaam Indrukwekkend samenspel.

Nadat seizoen 1 me ook al niet zo bevalde als de kritieken me beloofden, gaat dit seizoen gewoon weer op dezelfde weg verder.

Ja, het is een naargeestig uitgangspunt en bevat echt wel goede dingen, maar op de 1 of andere manier is het zo saai uitgewerkt pff..

Ik hou het maar voor gezien na een paar afleveringen.