ad
  • 8.105.288 stemmen

The Handmaid's Tale - Seizoen 3 (2019)

Show titel: The Handmaid's Tale

Seizoenen: 4 seizoenen

Afleveringen: 13

Datum van release: woensdag 5 juni 2019

The Handmaid's Tale

Afleveringen Seizoen 3 (2019)

1. 1. Night

June begint aan een hachelijke missie die onverwachte consequenties heeft. Emily en Nichole maken een gevaarlijke reis. Serena Joys keuze om Nichole weg te sturen, blijft niet zonder gevolgen.

2. 2. Mary and Martha

June helpt Martha met een gevaarlijke opdracht. Ondertussen moet ze op haar hoede zijn voor haar vrome, onbetrouwbare nieuwe wandelpartner. Emily en Luke hebben moeite met de gewijzigde omstandigheden waarin ze zich bevinden.

3. 3. Watch Out

June moet zich door een ontmoeting heen slaan waarin ze zowel commandant Waterford als Nick onder ogen komt. Serena Joy probeert op krachten te komen bij haar moeder. Lawrence leert June een harde les over de moeilijke beslissingen die hij als commandant moet nemen.

4. 4. God Bless the Child

June bemiddelt tussen de Waterfords en probeert hun gebroken relatie te herstellen. Janine gaat te ver bij de Putnam-familie. Tante Lydia, die nog steeds herstellende is, komt met een brute, openbare bestraffing.

5. 5. Unknown Caller

June en Serena Joy worstelen met het nieuws dat Luke voor Nichole zorgt in Canada. Dit leidt tot een incident met verstrekkende gevolgen.

6. 6. Household

June gaat met de Waterfords naar Washington, waar een machtige familie een tipje van de sluier oplicht over de toekomst van Gilead. June komt tot een belangrijke conclusie, terwijl ze probeert Nichole te beschermen.

7. 7. Under His Eye

June neemt grote risico's in haar poging Hannah te vinden. Emily moet haar vroegere misdaden onder ogen zien, terwijl de internationale diplomatieke crisis escaleert. Serena Joy en Fred denken na over hun toekomst in Washington.

8. 8. Unfit

June en de andere dienstmaagden mijden Ofmatthew. Ze worden tot het uiterste gedreven door toedoen van tante Lydia. Tante Lydia denkt terug aan haar leven en relaties van voor de opkomst van Gilead.

9. 9. Heroic

June zit opgesloten in een ziekenhuis en krijgt het psychisch zwaar te verduren. Een ontmoeting met Serena Joy dwingt haar tot nadenken over haar keuzes van de afgelopen tijd.

10. 10. Bear Witness

June is klaar om het gevecht met haar onderdrukkers aan te gaan en treft maatregelen voor haar ambitieuze plan. Een sluwe zet van commandant Waterford dreigt roet in het eten te gooien. In Canada eindigt hoop in een tragedie voor Moira, Luke en Emily.

11. 11. Liars

June moet vertrouwen op de onberekenbare commandant Lawrence om haar plan uit te voeren. Als ze terugkeert naar een huiveringwekkende plaats uit haar verleden, wordt alles in gevaar gebracht. Serena Joy en commandant Waterford gaan in het geheim op reis.

12. 12. Sacrifice

Het leiderschap van Gilead schudt op zijn grondvesten door verliezen onder hun eigen mensen. Luke en Moira richten zich op de nieuwkomers in Canada. June maakt zich zorgen over haar plan, en een tragedie treft het hele huishouden.

13. 13. Mayday

Junes plan bereikt het stadium waarin er geen weg meer terug is. Ze moet een besluit nemen over hoe ver ze bereid is te gaan. Serena Joy en commandant Waterford proberen een weg te vinden in hun nieuwe bestaan.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

De eerste twee seizoenen vond ik top maar het derde seizoen waarvan ik nu 2 afleveringen heb gezien vind ik tot nu toe best saai. Nog meer mensen hier dit dit seizoen tot nu toe minder vinden?

avatar van Corcicus

Corcicus

• 1915 berichten

Barslecht seizoen. Doodsaaie boel. De serie is echt pijlsnel bergaf gegaan. Ongeloofwaardig tot zelfs absurd hoe Offred zich gedraagt. Niet meer om aan te zien.

avatar van Red Rum_mm

Red Rum_mm

3 afleveringen gezien en vond het erg donker en slaapverwekkend. Zonde want serie 1 en 2 waren meer dan de moeite waard.

avatar van Bubblez

Bubblez

Héél veel slow-motion, aanzwellende violen en spanningsloze, langdradige scènes. Seizoen 3 heeft flink aan kracht verloren. Ik heb deze serie hoog zitten, vond het geniaal. Maar Offred is inmiddels zó brutaal en de scherpe regels in Gilead zó afgezwakt dat het niet meer passend is. Erg jammer. Ik blijf kijken, want blijf nieuwsgierig, maar hoop dat een volgende seizoen uitblijft en deze derde dan nog enigszins een waardige afsluiting maakt.

avatar van Sisorow5_mm

Sisorow5_mm

Valt me een beetje tegen tot nu toe

avatar van Bubblez

Bubblez

Bubblez schreef:

En toch is er nu een vierde seizoen aangekondigd...

avatar van Tommeh_mm

Tommeh_mm

Aflevering 11 maakt zéér veel goed.

avatar van Tommeh_mm

Tommeh_mm

Ook de afsluitende aflevering is érg sterk. Dit seizoen had (te) lang nodig om op gang te komen, maar de laatste 3 afleveringen waren het wat mij betreft waard.

avatar van kasabian

kasabian

Tommeh schreef:

Eens, eerste afleveringen waren haast niet door te komen, maar naar het einde van dit seizoen wordt het toch weer bizar goed. Hoop wel dat er in seizoen 4 er een eind aan gebreeën wordt. Alsjeblieft niet uitmelken...

avatar van 7 stars

7 stars

Valt wel mee hoor, 3e seizoen is ook top! Echt van genoten! Goed geacteerd. Misschien n paar saaie afleveringen. Maar als je eenmaal aan t tempo gewend bent zit je er in. Af een toe misschien iets te traag, maar dat hadden de vorige twee seizoenen ook. Ik heb al volop zin in t 4e seizoen. Topserie

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Vond deze toch iets minder dan de 1ste 2. Dus de trend die je hier ziet klopt bij mij ook. Eerste seizoen echt het beste. Dit seizoen is minder heftig ook. Boodschap van de makers wordt wel steeds duidelijker.

avatar van Myrna_mm

Myrna_mm

Derde seizoen was voor mij geen doorkomen aan.

De serie ( seizoen 1 & 2 ) begon ijzersterk maar met name seizoen 3 is veel te traag en uitgerekt.

avatar van Esteban

Esteban

Seizoen 3 gaat op 1 januari 2020 van start bij Canvas. Wat een nieuwjaarscadeau!

avatar van selene1974

selene1974

Zopas de eerste drie afleveringen gezien, fotografisch, belichting en shots zijn weer ver boven alle andere series uit. Is wat trager dan vorige seizoenen maar dat stoort helemaal niet. Het zijn de details die geweldig zijn, die ene zin die het doet die ik in bijna geen enkele andere serie zie. Enkel battlestar galactica is hierin in vele aflevering even goed.

avatar van Esteban

Esteban

Wat een seizoen, misschien wel het strafste van de hele reeks. Op een paar schoonheidsfoutjes na, kan ik alleen maar lovende commentaren bedenken. Later misschien. Wel benieuwd waar dit toe gaat leiden in seizoen 4. Ik veronderstel dat het einde in zicht is. Elisabeth Moss speelt zoals gewoonlijk de pannen van het dak, maar ook Yvonne Strahovski en Ann Dowd zijn weer om van te smullen.

avatar van brawljeff

brawljeff

Halverwege het seizoen. Ik begrijp de kritiek dat dit seizoen saai is echt totaal niet. Wat een verademing vergeleken het voorgaande deel.