Mijn Series +

The Handmaid's Tale - Seizoen 3 (2019)

Drama / Sciencefiction

ontwikkeld door Bruce Miller
met Elisabeth Moss, Joseph Fiennes en Yvonne Strahovski

De nabije toekomst in de Republiek Gilead (voormalig Verenigde Staten) heerst een theocratisch schrikbewind dat is gebaseerd op een fundamentalistische uitleg van het oude Testament. Ook schaffen ze alle rechten van de vrouwen af. Tegelijk worden er bijna geen kinderen meer geboren: bijna alle vrouwen zijn onvruchtbaar geworden. In dit Gilead horen de vrouwen toe aan de staat en gebruiken ze hen alleen nog maar als broedmachines. Offred is een van de weinige vruchtbare vrouwen. Ze is een bediende bij de Commander en leeft in een wereld waar één verkeerd woord haar dood kan betekenen en moet zich staande zien te houden tegenover de commanders, hun vrouwen en andere bedienden, met het doel om te overleven en om haar dochter terug te vinden.

1. Night
  11. Liars
  12. Sacrifice
  13. Mayday
avatar van theo79
De eerste twee seizoenen vond ik top maar het derde seizoen waarvan ik nu 2 afleveringen heb gezien vind ik tot nu toe best saai. Nog meer mensen hier dit dit seizoen tot nu toe minder vinden?

avatar van Corcicus
Barslecht seizoen. Doodsaaie boel. De serie is echt pijlsnel bergaf gegaan. Ongeloofwaardig tot zelfs absurd hoe Offred zich gedraagt. Niet meer om aan te zien.

Red Rum
3 afleveringen gezien en vond het erg donker en slaapverwekkend. Zonde want serie 1 en 2 waren meer dan de moeite waard.

avatar van Bubblez
Héél veel slow-motion, aanzwellende violen en spanningsloze, langdradige scènes. Seizoen 3 heeft flink aan kracht verloren. Ik heb deze serie hoog zitten, vond het geniaal. Maar Offred is inmiddels zó brutaal en de scherpe regels in Gilead zó afgezwakt dat het niet meer passend is. Erg jammer. Ik blijf kijken, want blijf nieuwsgierig, maar hoop dat een volgende seizoen uitblijft en deze derde dan nog enigszins een waardige afsluiting maakt.

Valt me een beetje tegen tot nu toe

avatar van Bubblez
Bubblez schreef:

En toch is er nu een vierde seizoen aangekondigd...

Aflevering 11 maakt zéér veel goed.

Ook de afsluitende aflevering is érg sterk. Dit seizoen had (te) lang nodig om op gang te komen, maar de laatste 3 afleveringen waren het wat mij betreft waard.

avatar van starsailor
Tommeh schreef:

Eens, eerste afleveringen waren haast niet door te komen, maar naar het einde van dit seizoen wordt het toch weer bizar goed. Hoop wel dat er in seizoen 4 er een eind aan gebreeën wordt. Alsjeblieft niet uitmelken...

avatar van filmobsessie
Valt wel mee hoor, 3e seizoen is ook top! Echt van genoten! Goed geacteerd. Misschien n paar saaie afleveringen. Maar als je eenmaal aan t tempo gewend bent zit je er in. Af een toe misschien iets te traag, maar dat hadden de vorige twee seizoenen ook. Ik heb al volop zin in t 4e seizoen. Topserie

avatar van DjFrankie
Vond deze toch iets minder dan de 1ste 2. Dus de trend die je hier ziet klopt bij mij ook. Eerste seizoen echt het beste. Dit seizoen is minder heftig ook. Boodschap van de makers wordt wel steeds duidelijker.

avatar van Myrna
Derde seizoen was voor mij geen doorkomen aan.
De serie ( seizoen 1 & 2 ) begon ijzersterk maar met name seizoen 3 is veel te traag en uitgerekt.

avatar van Esteban
Seizoen 3 gaat op 1 januari 2020 van start bij Canvas. Wat een nieuwjaarscadeau!

avatar van killjoys1974
Zopas de eerste drie afleveringen gezien, fotografisch, belichting en shots zijn weer ver boven alle andere series uit. Is wat trager dan vorige seizoenen maar dat stoort helemaal niet. Het zijn de details die geweldig zijn, die ene zin die het doet die ik in bijna geen enkele andere serie zie. Enkel battlestar galactica is hierin in vele aflevering even goed.

avatar van Esteban
Wat een seizoen, misschien wel het strafste van de hele reeks. Op een paar schoonheidsfoutjes na, kan ik alleen maar lovende commentaren bedenken. Later misschien. Wel benieuwd waar dit toe gaat leiden in seizoen 4. Ik veronderstel dat het einde in zicht is. Elisabeth Moss speelt zoals gewoonlijk de pannen van het dak, maar ook Yvonne Strahovski en Ann Dowd zijn weer om van te smullen.